Lukio Sain palautettua äikän lukupäiväkirjan D:

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,487
Olin saanu sen kyllä jo koko jakson (tai pErIoDiN kuten nykyää pittäis sanua) alussa lähes valmiiksi ja nyt olin vaa viimeset pari päivää lähinnä viimeistelly sitä.
Silti kauhee stressi et entä jos se ei ookkaa hyvä xD

Btw sain terveystiedon parikokeesta 9- ✌🏻 Paras numero tähän mennessä lol (voitte siis tuosta päätellä että ei ehkä entisellä straight A-student-tasolla enää mennä xD)
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Ei liity aiheeseen mutta sanat periodi, opintojakso ja arviointiviikko ärsyttää mua todella paljon. Oikeasti, opetussuunnitelma muuttui mutta käytännössä mikään muu ei muuttunut kuin nimet niin ihan kiusallaan käytän sanoja jakso, kurssi ja koeviikko.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,487
Ei liity aiheeseen mutta sanat periodi, opintojakso ja arviointiviikko ärsyttää mua todella paljon. Oikeasti, opetussuunnitelma muuttui mutta käytännössä mikään muu ei muuttunut kuin nimet niin ihan kiusallaan käytän sanoja jakso, kurssi ja koeviikko.
Siis täällä opettajatki puhhuu kursseista ja koeviikoista ja jaksoista ku ei kukkaa jaksa noita enkusta väännettyjä sanoja käyttää xD
Toki sehän on tässä muuttunu et ku aikasemmin piti käydä tietty määrä kursseja nii nyt pittää saaha tietty määrä opintopisteitä
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Siis täällä opettajatki puhhuu kursseista ja koeviikoista ja jaksoista ku ei kukkaa jaksa noita enkusta väännettyjä sanoja käyttää xD
Toki sehän on tässä muuttunu et ku aikasemmin piti käydä tietty määrä kursseja nii nyt pittää saaha tietty määrä opintopisteitä
Mutta käytännössä se 150 opintopistettä on 75 kurssia :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Periaatteessa joo mut sit niissä on eroja kummiski :D et se 75 kurssia (riippuen mitä kursseja käy) voi olla alle tai yli 150 opintopistettä
Noh siis. Yksi jakson kestävä opintojakso (eli kurssi) on laajuudeltaan 2op. Yksi moduuli voi olla laajuudeltaan 1-4op. Yhden op moduuleita laitetaan aina kaksi jaksoon=yksi vanhan lopsin kurssi.
3op moduuleita käydään 1,5 jaksoa eli ns puolitoista kurssia ja niitäkin on oikeestaan vaan matikassa tms aineissa ja aineet harvemmin vaihtuu kesken jakson vaikka kurssi vaihtuisinkin. 3op jakso tukee myös pitkässä matikassa ja se suoritetaan normaalien oppituntien lisäksi tyhjällä johtonumerolla olevilla tunneilla ja niistä pidetään puolet.

Eli ihan muutamaa poikkeusta yksi kurssi=2 op ja jos ei ole, se on niputettuna muiden saman aineen kurssien kanssa niin, että pisteet on suurin piirtein tasan.


Ja oiskohan 2op ollu kestoltaan joku 24 h
 
Ylös Pohja