Shein, Nelly, Boohoo & Bubbleroom

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Onko kellään kokemuksia yllä mainituista nettikaupoista? Tekis mieli tilata, mutta hieman kyllä epäilyttää ostaa ulkomailta tuotteita D:
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
jos oon oikein ymmärtäny ni sheinis kannattaa todella tarkkaan lukea arvosteluja ja kokotaulukoita ennen ku ostaa D:

nellyltä oon vissiin kerran tilannut ja olin tyytyväinen, se oli aika helppo kokemus muistaakseni

boohoosta ja bubbleroomista en oo koskaan tilannut, en osaa sanoo niistä mitään
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
jos oon oikein ymmärtäny ni sheinis kannattaa todella tarkkaan lukea arvosteluja ja kokotaulukoita ennen ku ostaa D:

nellyltä oon vissiin kerran tilannut ja olin tyytyväinen, se oli aika helppo kokemus muistaakseni

boohoosta ja bubbleroomista en oo koskaan tilannut, en osaa sanoo niistä mitään
Kiitos tiedosta! D:
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Bubbleroomista en ole kuullut. Bohoosta ole. Aikanani tilannut ja siis tuotteet saa mutta koot ovat vähän niin ja näin. Ostin tanssikeikoille samalla tilauksella neljä bodysuitia ja niistä kaksi oli liian pieniä ja yksi liian iso ja vain yksi sopiva vaikka kaikki olivat samaa kokoa. Muutenkin tossa viime vuonna oli paljon juttua että he käyttävät ns. Modern slavery ja pitää hikipajassa töissä ulkomaalaisia jollain 2 punnan tuntipalkalla 😡 että sen jälkeen on kyllä ollut boikotissa. Sheinistä pari juttua tilannut tanssikeikalle ja ollut aina ihan valid tuotteita.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Sheinistä tilasin ekaa kertaa pari viikkoa sitte korviksia ja yhen t-paidan. Jännittää, miten käy, tuleeko tullit. Suosittelen käyttämään maksuvälineenä paypal tai apple pay, sillä oon kuullut, että joidenkin korttien tiedot ovat varastettu siellä. Mutta nuo kaks ovat turvallisimmat. Ja liittyyhään siihen kauppaan muutakin ikävää.

Noista kolmesta en ole tilannut mitään.
 

Dalai_Mama

Uusi
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
65
Reaktioarvo
115
Oon tilannut nellystä ja bubbleroomista, tulivat nopeasti eikä tilauksessa ollut muutenkaan mitään ihmeellistä.
Muutenkin tossa viime vuonna oli paljon juttua että he käyttävät ns. Modern slavery ja pitää hikipajassa töissä ulkomaalaisia jollain 2 punnan tuntipalkalla 😡 että sen jälkeen on kyllä ollut boikotissa.
Lähes kaikki edulliset ja kalliimmatkin vaatevalmistajat valmistavat tuotteensa hikipajoissa, joissa työntekijöiden oikeudet on olemattomat ja palkka surkea. Oikeasti vastuullista vaatetta on tosi vaikea löytää, ja hintakin tottakai on sen mukainen. Ei 20€ maksavalla paidalla makseta mitään korkeita palkkoja niille työntekijöille. Ite ostan nykyään tosi harvoin vaatteita, kun en löydä kirppiksiltä koskaan sopivia enkä halua tukea vaateteollisuutta nykymuodossaan.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Oon tilannut nellystä ja bubbleroomista, tulivat nopeasti eikä tilauksessa ollut muutenkaan mitään ihmeellistä.

Lähes kaikki edulliset ja kalliimmatkin vaatevalmistajat valmistavat tuotteensa hikipajoissa, joissa työntekijöiden oikeudet on olemattomat ja palkka surkea. Oikeasti vastuullista vaatetta on tosi vaikea löytää, ja hintakin tottakai on sen mukainen. Ei 20€ maksavalla paidalla makseta mitään korkeita palkkoja niille työntekijöille. Ite ostan nykyään tosi harvoin vaatteita, kun en löydä kirppiksiltä koskaan sopivia enkä halua tukea vaateteollisuutta nykymuodossaan.
Se on täysin totta, ja näit hikipajoja ja modernia orjuutta käyttää halpismerkkejen lisäksi myös ihan high end brändit. Suurin osa vaatteista tuotetaan maissa jossa työntekijöillä ei ole oikeuksia. Tässä boohoossa herätti eniten kohua se että he mainostivat valmistavansa vaatteensa englannissa ja yritti esittää eettisempää. Toki vaatteet oli valmistettu englannissa, mutta käyttäen alipalkattua ulkomaalaista työvoimaa.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Sheinistä tilasin ekaa kertaa pari viikkoa sitte korviksia ja yhen t-paidan. Jännittää, miten käy, tuleeko tullit. Suosittelen käyttämään maksuvälineenä paypal tai apple pay, sillä oon kuullut, että joidenkin korttien tiedot ovat varastettu siellä. Mutta nuo kaks ovat turvallisimmat. Ja liittyyhään siihen kauppaan muutakin ikävää.

Noista kolmesta en ole tilannut mitään.
Noniin reippaasti vuoden myöhässä tilannepäivitys: sheiniltä tilaamani jutut olivat oikein hyviä. Rakastan sitä paitaa ja myöhemmin tilaamani housut on ihan lempparit. Ainoo pikku miinuspuoli oli yhessä korviksessa, että lukko-osa olikin etupuolella ja korvis pitää laittaa korvalehden takaa mut ihan hyvin sen saa ujutettua ja alussa iha jokaikinen korvis oli muutenkin hyvin jäykän oloinen et kaikki niistä piti oikein saksien avulla avata. Mut sen jälkeen ne ovat toimineet kuin rasvattu. Itselle ainakin on kelvannut nuo vaatteet eikä toimituksessakaan kestänyt kovin kauan. Ihan kokeilumielessä tuli ostettua. Tekis mieli kokeilla jotain muutakin kauppaa aina jonkin h&m ja zalandon sijasta. Paitsi en oo noistakaan tilannut ihan sikapitkään aikaan mitään.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Vanha keskustelu, mut pakko sanoo sen verran, jos joku tulee tänne vielä näitä kommentteja lukemaan, että tosiaankin ainakin noista Shein on ultrapikamuotiliike, joten sitä ei todellakaan kannata tukea. Itekkin joudun valitettavasti ostamaan pikamuotia, kun muita vaatekauppoja ei oikein ole missään, tai ne vaatteet on liian kalliita yms. eikä kirppareitakaam löydy niin paljoa, tai niissä ei myydä mitään, mitä tarvitsen, mutta vähintäänkin ultrapikamuotia pitäisi yrittää vältellä, koska ne tekee uusia mallistoja todella nopeaan tahtiin ja huonolla laadulla. Enemmän tietoa siitä löytyy yleisesti netistä ja esim. nopeasti tästä lyhyestä videosta:
 
Ylös Pohja