Lukio Siis miten yh on näin vaikeeta

hemulinlada

hömelö
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
601
Reaktioarvo
655
Siis kävin just yhteiskuntaopin ekan kurssin ja siis tykkäsin siitä ja ihan osasin ne jutut tunneilla, mut kokeesta tuli 6 puokki ::::'( niiku mitä kusta tää on, luulin viel et se meni oikeesti hyvin?! Vähän harmittaa ku yh kursseja on viel lisää pakollisii ja ois varmaa iha hyvä osata nää jutut seuraavien kurssien kannalta. Saa nähä mitä tulee
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,489
Joo itekki aattelin et oon hyvä yh:ssa mut sain kurssinumeroksi kasin :D Tai siis eihän toi mitenkään huono ole mut kokeista tuli jotai seiskaa ja osa ryhmätyöaiheista oli ihan jäätävän vaikeita
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Minäkin luulin että puhut yksinhuoltajuudesta, mutta heti kun tajusin oikean aiheen tuli mieleen traumaattisia muistoja yhteiskuntaopin tunneilta yläasteella... Oli sellainen setämiesten setämies opettajana..
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Ite tykkäsin kans yhteiskuntaopin ekasta. Meinasin että kirjoittaisiko mutta en ihan tiedä kun en haluaisi kirjoittaa kuutta ainetta enkä myöskään haluaisi jättää pois mitään niistä viidestä mitä on jo.

Mutta. Opin lukiossa heti alkuun sen että kokeet saattaa yllättää. Se riippuu niin paljon siitä, tuleeko oikeat aiheet esseisiin vaihtoehdoiksi. Olin uskonnon kurssilla jo ihan valmistautunut selviytymään ja pääsemään läpi, mutta sitten kokeeseen tuli erittäin hyvät esseetehtävät ja se numero olikin lopulta tosi hyvä. Psykologiaa taas yritän lukea ja lukea ja lukea mutta ne esseet menee silti joka kerta ihan lonkalta, oon käynyt kaksi kurssia sitä ja olisi suunnitelmana käydä kaikki ja kirjoittaa.
 

hemulinlada

hömelö
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
601
Reaktioarvo
655
Lol unohin tän keskustelun, mut ilouutisia tälleen jälkikäteen: sain kurssista kasin😍😍
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Oliks ne tehtävät vaikeita vai oliko opetuksessa häikkää? Oliks siel tulkinnanvaraisia esseetehtäviä, joita ope olisi arvioinut oman maun mukaan? Mietin vaan, kun yhteiskuntaopissa on paljon eettisiä ja poliittisia aiheita, joita kukin voi tulkita miten haluaa.

Mulle tuli tästä muuten mieleen: pari opiskelijaa lukion ykkösellä sai terkan ekalta kurssilta kokeista (väli- + loppukoe) kymppejä ja ysejä, mutta ope antoi silti niille kurssiarvosanaks kutosen. Ja näillä tyypeillä oli sama kurssiope. Mä kyl muistan, etten silleen hirveesti tästä opesta pitänyt. :'D

Mietin siis vaan, ettei sun kohdalla oo samoin kuin mun lukioaikaisten kanssaopiskelijoiden kaa?
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Lol unohin tän keskustelun, mut ilouutisia tälleen jälkikäteen: sain kurssista kasin😍😍
Aa, tää onkin vanha keskustelu. 😅 Mutta hienoa, että tilanne sai onnellisen lopun ja ettei loppukoe aiheuttanut huonoa numeroa. Varmasti teit muut tehtävät hyvin ja olit ahkera, mikä näkyy sun arvosanassa. 😇
 

hemulinlada

hömelö
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
601
Reaktioarvo
655
Oliks ne tehtävät vaikeita vai oliko opetuksessa häikkää? Oliks siel tulkinnanvaraisia esseetehtäviä, joita ope olisi arvioinut oman maun mukaan? Mietin vaan, kun yhteiskuntaopissa on paljon eettisiä ja poliittisia aiheita, joita kukin voi tulkita miten haluaa.

Mulle tuli tästä muuten mieleen: pari opiskelijaa lukion ykkösellä sai terkan ekalta kurssilta kokeista (väli- + loppukoe) kymppejä ja ysejä, mutta ope antoi silti niille kurssiarvosanaks kutosen. Ja näillä tyypeillä oli sama kurssiope. Mä kyl muistan, etten silleen hirveesti tästä opesta pitänyt. :'D

Mietin siis vaan, ettei sun kohdalla oo samoin kuin mun lukioaikaisten kanssaopiskelijoiden kaa?
No siis ne oli tosi laajoja kysymyksiä ja sit oli semmonen vaalilaskutehtävä. Se meni kyl ihan oikein, mut en sit ilmeisesti selittäny tarpeeks että mistä sain ne mun tulokset. Ja sit oli just niitä esseitä, joissa mul meni jotkut jutut sekasin tai sit unohin asioita, joista ois voinu kertoo enemmän. Kysyttii kans jotain vaikuttamisen keinoja, mut en näköjää osannu nimetä tarpeeks montaa, sama kävi vähä muissaki tehtävissä.
 
Ylös Pohja