Soturikissojen lukijat! Millaiseksi kuvittelette Tulitähden?

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Itseäni jokseenkin häiritsee se, kun en ole ihan varma, onko Tulitähdellä raidat vai ei. Kuvaus "liekinvärinen kolli" ei oikein tätä vielä kerro, mutta toisaalta en muista lukeneeni mistään kuvausta Tulitähden "raidallisesta turkista".

Toinen häiritsevä tekijä on, että Tulitähdellä kuvataan olevan "paksu turkki". Tarkoittaako paksu tässä yhteydessä nyt vain erittäin tiivistä turkkia vai voiko sen olettaa olevan myös ainakin keskipitkä? En muista koskaan nähneeni kuvattavan Tulitähden turkkia mitenkään erityisen pitkäksi, mutta ainakin osa porukasta tuntuu piirtävän Tulitähden pitkäturkkiseksi ja raidalliseksi.

Tekisi joskus mieli piirtää Tulitähti, mutta juutahdan tällaiseen yksityiskohtien miettimiseen pääsemättä koskaan aloittamaan. D:
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Ite oon aina aatellu ilma raitoja ja lyhyellä sekä tiivillä turkilla :D
Ei oo ikinä tullu mieleenkää et sil ois pitempi turkki tao raitoja D::
Sama täällä. Siksi nähdessäni muiden piirroksia raidallisesta ja pitkäturkkisesta Tulitähdestä hämmennyn, että olenko sittenkin ymmärtänyt jotain väärin. :D
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Hmm... En ainakaan muista ajatelleeni sitä erityisesti raidallisena. Turkin sillä oon tainnut ajatella ainakin lyhemmäks kuin tolla mun profiilikuvassa esiintyvällä kissalla. Huomattavasti enemmän oon kyllä keskittynyt ihan vaan turkin väriin kuvitellessani sen ulkonäköä - siitä kun on mainittu kaikkein useimmin.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,135
Reaktioarvo
1,171
Siitä on varmaan noin kahdeksan vuotta kun viimeksi luin niitä, mutta muistan silti, että en ajatellut Tulitähteä raidallisena enkä myöskään pitkäturkkisena.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
En soturikissoja ole lukenut mutta tuon kuvauksen mukaan ajattelisin sen sellaisena jonka paksuhko/puolipitkähkö (rli ei siis lyhyt. Ehkä collien mittaa) turkki liikkuu/lainehtii vähän niinkuin liekit sen liikkuessa ja siellä on oranssin ja punaisen sävyjä siellä täällä muttei raitoja
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,487
Oon aina aatellu sen ihan silleen ns. normaaliturkkiseksi, ja sit oon värittäny keltasella, punaisella ja oranssilla sille semmosen vähäsen liekinvärisen/oranssahtavan turkin
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
en tiedä linkittyykö nää nyt yhteen mutta kuvittelen sen ykköskirjan kannen kissen näköiseksi :---) onko siitä oikeesti mitään kunnollista kuvausta?
Soturikissat Wikin mukaan "Tulitähti (engl. Firestar) on liekinvärinen[13] kolli,[14] jolla on smaragdinvihreät silmät. "

Tässä linkki kyseiselle sivulle.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Aina ajattelin ettei Tulitähdellä ole raitoja, ja olisi lyhytkarvainen ja aika tiivisturkkinen. Jännää aina katsella niitä piirroskuvia kun ovat täysin erilaisia kuin itse kuvittelee.
 

auringon_lasku

tyhjäntoimittaja
Liittynyt
2.7.2021
Viestejä
512
Reaktioarvo
308
Itseäni jokseenkin häiritsee se, kun en ole ihan varma, onko Tulitähdellä raidat vai ei. Kuvaus "liekinvärinen kolli" ei oikein tätä vielä kerro, mutta toisaalta en muista lukeneeni mistään kuvausta Tulitähden "raidallisesta turkista".

Toinen häiritsevä tekijä on, että Tulitähdellä kuvataan olevan "paksu turkki". Tarkoittaako paksu tässä yhteydessä nyt vain erittäin tiivistä turkkia vai voiko sen olettaa olevan myös ainakin keskipitkä? En muista koskaan nähneeni kuvattavan Tulitähden turkkia mitenkään erityisen pitkäksi, mutta ainakin osa porukasta tuntuu piirtävän Tulitähden pitkäturkkiseksi ja raidalliseksi.

Tekisi joskus mieli piirtää Tulitähti, mutta juutahdan tällaiseen yksityiskohtien miettimiseen pääsemättä koskaan aloittamaan. D:
Siis en oo varmaa koskaa osannu tehä siitä yhtä vahvaa kuvaa mutta kyllä mä ainakin sen keskipitkän oon sille kuvitellu
 
Ylös Pohja