Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Sudet
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="PinkkiHuppari" data-source="post: 152099" data-attributes="member: 112"><p>[URL unfurl="true"]https://yle.fi/a/74-20059328?fbclid=IwAR0g7Zju0aURF_XZ1GasXm3frIanuzr5VIX5BL9Ca4H5Z0ITVF1zzOzktQU[/URL]</p><p></p><p>Viimeksi, kun täällä purin tunteitani metsästykseen liittyen, ei suurin osa ymmärtänyt mun näkemystä, mutta nyt oon taas niin vihainen, että pakko avautua.</p><p></p><p>Mä en vaan mitenkään voi ymmärtää susivihaa tai ylipäätään villieläimiin kohdistuvaa vihaa, etenkin näihin petoihin. Mua raivostuttaa, että ihmiset pienentää elintilaa eläimiltä, vie niiltä kodin, ruoan ja perheen ja sitten tapetaan ja tuhotaan lisää, kun hukka tassullakaan astuu hieman liian lähelle ihmisen valtakuntaa. Me ihmiset satutetaan, tapetaan ja tuhotaan itse kaikista eniten ja ollaan vaaraksi ihan kaikelle ja kaikille. </p><p></p><p>Todennäköisemmin kuolet tai loukkaannut auton ratissa, kaupungissa kävellessä tai kotona keittiössä, kun lähimetsässä ja sielläkin, kun joku ajaa pyörällä päin, ampuu vahingossa tai itse kompastut puunjuureen.</p><p></p><p>Jos kuolemanpelko ja turvattomuuden tunne on niin kovin suuri, että tekee mieli kävellä haulikko kourassa kotiovesta ulos, niin muuta kaupunkiin, jossa lähin naapuri on ihminen eikä eläin.</p><p>Tai sitten voit hyväksyä maailman, jossa vielä asuu villieläimiä ja kasvaa metsiä ja oppia elämään sen kanssa sovussa, jos se ei onnistu, peräänny ja muuta sinne kaupunkiin, koska se metsä on elinehto eläimelle, ei sinulle. Ja juurikin se laji, jota itse edustat vie siltä eläimeltä jatkuvasti elintilaa ja suunnittelee ehkä sen, ehkä sen perheen tappamista.</p><p></p><p>Ainakin itse kuolisin mieluummin suden hampaisiin, kun yhdenkään ihmisen tekojen seurauksena. Missä tahansa ikinä heräätkin, opi hyväksymään se, että maailma on täynnä vaaroja, sinä tai läheisesi voi kuolla koska vaan, mutta en koskaan ymmärrä sitä, että suojellaksesi itseäsi tai jotakuta toista, on ensimmäinen ajatuksesi, että jonkun toisen tarvitsee kuolla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PinkkiHuppari, post: 152099, member: 112"] [URL unfurl="true"]https://yle.fi/a/74-20059328?fbclid=IwAR0g7Zju0aURF_XZ1GasXm3frIanuzr5VIX5BL9Ca4H5Z0ITVF1zzOzktQU[/URL] Viimeksi, kun täällä purin tunteitani metsästykseen liittyen, ei suurin osa ymmärtänyt mun näkemystä, mutta nyt oon taas niin vihainen, että pakko avautua. Mä en vaan mitenkään voi ymmärtää susivihaa tai ylipäätään villieläimiin kohdistuvaa vihaa, etenkin näihin petoihin. Mua raivostuttaa, että ihmiset pienentää elintilaa eläimiltä, vie niiltä kodin, ruoan ja perheen ja sitten tapetaan ja tuhotaan lisää, kun hukka tassullakaan astuu hieman liian lähelle ihmisen valtakuntaa. Me ihmiset satutetaan, tapetaan ja tuhotaan itse kaikista eniten ja ollaan vaaraksi ihan kaikelle ja kaikille. Todennäköisemmin kuolet tai loukkaannut auton ratissa, kaupungissa kävellessä tai kotona keittiössä, kun lähimetsässä ja sielläkin, kun joku ajaa pyörällä päin, ampuu vahingossa tai itse kompastut puunjuureen. Jos kuolemanpelko ja turvattomuuden tunne on niin kovin suuri, että tekee mieli kävellä haulikko kourassa kotiovesta ulos, niin muuta kaupunkiin, jossa lähin naapuri on ihminen eikä eläin. Tai sitten voit hyväksyä maailman, jossa vielä asuu villieläimiä ja kasvaa metsiä ja oppia elämään sen kanssa sovussa, jos se ei onnistu, peräänny ja muuta sinne kaupunkiin, koska se metsä on elinehto eläimelle, ei sinulle. Ja juurikin se laji, jota itse edustat vie siltä eläimeltä jatkuvasti elintilaa ja suunnittelee ehkä sen, ehkä sen perheen tappamista. Ainakin itse kuolisin mieluummin suden hampaisiin, kun yhdenkään ihmisen tekojen seurauksena. Missä tahansa ikinä heräätkin, opi hyväksymään se, että maailma on täynnä vaaroja, sinä tai läheisesi voi kuolla koska vaan, mutta en koskaan ymmärrä sitä, että suojellaksesi itseäsi tai jotakuta toista, on ensimmäinen ajatuksesi, että jonkun toisen tarvitsee kuolla. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Sudet
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja