Keho Suklaapatukkajemmat olikin huono idea

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Oon saanut itselleni aikaan sokeririippuvuuden tosi salakavalasti. Joka aterian jälkeen mun on saatava jotain makeaa. Joka hetki kun mulla on tylsää niin on saatava jotain makeaa. Tajusin juuri surullisen tosiasian, että joka päivä on saatava edes kerran jotain makeaa.
Tää kuulostaa tyhmältä mutta on vaikeaa välttää sokeria kun sitä on niin monessa ruuassa. Nytkin oon niin hirveän kiukkuinen, vaikka sekin voi johtua monesta eri asiasta.
Nytkin ois suunnitelmissa viikonlopuksi jäähyväiskakun leivonta ennen muuttoa. Pitäis varmaan jättää se kakku tekemättä ja valmistaa jokin sokeriton herkku.
Saa nakata vinkkejä, mitä sokeritonta syötävää tekis.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Nytkin kuvittelin mielessäni olevani kaupassa ja automaattisesti menin kuvitelmissani karkkihyllylle. Nytkin koko ajan mietin että meen pakkasesta hakemaan jäätelöä. Se tulee jo automaattisesti.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mulla on tällä hetkellä vähän sama. D: Ei tuu mieleen mitään hyviä sokerittomia kakkureseptejä. Semmosii ei tuu koskaan käytettyä, kun kakun idea on olla makea.

Eiku ainiin! https://www.kinuskikissa.fi/terveellisempi-mutakakku

Ei ole tullut tätä reseptiä ikinä kokeiltua, mutta näyttää hyvältä ja monesti oon Kinuskikissan ohjeilla leiponut. Toi on aika terveellinen, mutta siinä kyllä käytetään suklaata. Suklaan tosin kuuluu olla tummaa suklaata, jonka kaakaopitoisuus on vähintään 85% eli sillä suklaan valinnalla voit vaikuttaa terveellisyyteen.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Mulla on tällä hetkellä vähän sama. D: Ei tuu mieleen mitään hyviä sokerittomia kakkureseptejä. Semmosii ei tuu koskaan käytettyä, kun kakun idea on olla makea.

Eiku ainiin! https://www.kinuskikissa.fi/terveellisempi-mutakakku

Ei ole tullut tätä reseptiä ikinä kokeiltua, mutta näyttää hyvältä ja monesti oon Kinuskikissan ohjeilla leiponut. Toi on aika terveellinen, mutta siinä kyllä käytetään suklaata. Suklaan tosin kuuluu olla tummaa suklaata, jonka kaakaopitoisuus on vähintään 85% eli sillä suklaan valinnalla voit vaikuttaa terveellisyyteen.
Kiitos ohjeesta! Näyttää hyvältä.

Joo makea kakku on paras kakku.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Oon saanut itselleni aikaan sokeririippuvuuden tosi salakavalasti. Joka aterian jälkeen mun on saatava jotain makeaa. Joka hetki kun mulla on tylsää niin on saatava jotain makeaa. Tajusin juuri surullisen tosiasian, että joka päivä on saatava edes kerran jotain makeaa.
Tää kuulostaa tyhmältä mutta on vaikeaa välttää sokeria kun sitä on niin monessa ruuassa. Nytkin oon niin hirveän kiukkuinen, vaikka sekin voi johtua monesta eri asiasta.
Nytkin ois suunnitelmissa viikonlopuksi jäähyväiskakun leivonta ennen muuttoa. Pitäis varmaan jättää se kakku tekemättä ja valmistaa jokin sokeriton herkku.
Saa nakata vinkkejä, mitä sokeritonta syötävää tekis.
sama. nyt ku sanoit. syön varmaa joka päivä jotain makeaa >.<
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
mulla on kans tuo et syön joka päivä jotain makeaa. mun mielestä tässä ei tosin oo mitään pahaa, koska ei se ratkaise miten usein syö vaan miten paljon. ootko kokeillut vähentää määriä vai meneekö sulla ahmimiseks?

mitä sellaisia ruokia sit syöt missä on paljon sokeria? esim keittoja ja jogurttejahan saa täysin ilman lisättyä sokeria. hedelmissä ja marjoissa oleva sokerihan taas on ihmiselle aivan luonnollinen energianlähde eikä sitä tuliskaan yrittää karsia pois.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,143
Reaktioarvo
5,464
Sokeririippuvuus tulee kyllä tosi salakavalasti. Itse en pääse siitä eroon millään muulla tavalla, kuin totaalisella sokerin pois jättämisellä vähintään parin viikon ajaksi. Se on aluksi ihan perseestä, mutta pääseepähän eroon siitä riippuvuudesta.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,882
Reaktioarvo
1,406
Sokeririippuvuus on kyllä perseestä. Itelläkin oli yhteen aikaan ihan hirvee sokeriaddiktio, ja kaikki viikkorahat meni aina karkkeihin.
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Mulla oli kans joskus nuorempana noin. Säännölliset elämäntavat auttaa yllättävän paljon ja ne sai ainakin mut himoitsemaan sokeria vähemmän. Nyt en ole tosi pitkään aikaan syönyt mitään herkkuja koska asun kaukana julkisilta paikoilta ja jalka on kipeä joten en pysty kävelemään koulusta kauppaan (--> ei mitään mahdollisuutta saada herkkuja).
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Mulla oli kans joskus nuorempana noin. Säännölliset elämäntavat auttaa yllättävän paljon ja ne sai ainakin mut himoitsemaan sokeria vähemmän. Nyt en ole tosi pitkään aikaan syönyt mitään herkkuja koska asun kaukana julkisilta paikoilta ja jalka on kipeä joten en pysty kävelemään koulusta kauppaan (--> ei mitään mahdollisuutta saada herkkuja).
tää ruokarytmin ylläpito on kyllä oikeasti tosi tärkeä asia! mä huomaan, että heti jos väli venyy liian pitkäksi niin alan himoita just suklaata, jäätelöä ja ties mitä korvapuusteja sun muita. :D himo katoaa yleensä jos syön sit ihan oikeaa ruokaa. ei toki aina, mut suurimman osan ajasta. jos alkaisin tuohon himooni vetää suklaata niin voisin ihan hyvin syödä just vaikka levyllisen kerralla.
 
Ylös Pohja