Syrjäkylät on aika mielenkiintoisia

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,446
Reaktioarvo
3,134
Jotenkin niissä on kiehtovaa se kun niissä on tunnelmansa ja sieltä voi löytyä yllättäviäkin asioita (niinku hellu itelle hihi).
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,469
Reaktioarvo
8,631
Eli sinua kiehtoo pysähtyneisyys, takapajuisuus, junttius ja kuolema?
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
718
Reaktioarvo
422
Samaa mieltä otsikon kanssa. Itse asun aika syrjäkylällä johon pitää tulemalla tulla, eikä tänne niin vaan ohi mennessä eksytä. En kyllä näe kiehtovuutta kotikaupungissani, muissa kyllä.

Sitten tosi perähikiät on erikseen. Jotkut oikeasti pikku kylät jossain kaukana maaseudulla. Usein sellaisia että kaikki palvelut on hävinneet :( Historia jota voi nähdä kiinnostaa aina. Internet on vaan pienentänyt maailmaa todella paljon että mitään kunnon perähikiää tuskin enää löytää jos ei mene syvimpään viidakkoon xD
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,446
Reaktioarvo
3,134
Jotenkin hiljaisuus on pelottavaa D: kyllä syrjäkylät on ihan kivoja jos tietää paikan mutta varsinkin sellaiset oikein syrjäiset kylät ja metsätiet on jotenkin pelottavia.
Mä oon asunu syrjäisessä paikassa metsän keskellä ja kyllä metsäpoluilla käveleminen on ollut aina vähän pelottavaa
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
718
Reaktioarvo
422
Pimeässä metsäisessä ympäristössä on pelottavaa kun ei näe kauas, mutta ei saa antaa pelolle valtaa ja pitää olla ajattelematta asiaa. Joskus kyllä päivälläkin jos on oikein pitkä matka pelkkää metsää :D

Joskus kun olin pieni niin koulumatkani varrella oli synkkää metsää joka sittemmin on kaadettu. Tien vartta piti kävellä ja siinä kohtaa vielä jotkut todella vanhat ja himmeät katuvalot. Kirkkaat katuvalot alkoi vasta sitten kun se metsä osuus oli ohitettu joten sitä kiirehti aina sinne :D


Toisaalta ei se kaupunki ympäristökään pimeessä mitenkään kivalta tunnu vaikka siellä sitä valoa riittää. Tuntuu ehkä jopa vähemmän turvalliselta kuin jossain maaseudulla.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Siis ajatuksena tää ois aika kiehtovaa. Ylipäänsä huvittais lähteä joskus jonnekin roadtripille ja pysähdellä syrjäkylissä, kun en ees muista milloin oisin viimeksi ollut kylässä tai edes missään pikkupaikkakunnalla. Kaupunkien välillä kyllä sahaan, mutta sinne meen vaan suoralla junayhteydellä ja kun en tunne ketään, joka asuisi maalla niin en oo vuosiin edes käynyt maalla. Ei hitsi, nyt huvittais yhtäkkiä lähteä jonnekkin minne lie haahuilemaan🤔
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,612
Reaktioarvo
1,015
Siis ajatuksena tää ois aika kiehtovaa. Ylipäänsä huvittais lähteä joskus jonnekin roadtripille ja pysähdellä syrjäkylissä, kun en ees muista milloin oisin viimeksi ollut kylässä tai edes missään pikkupaikkakunnalla. Kaupunkien välillä kyllä sahaan, mutta sinne meen vaan suoralla junayhteydellä ja kun en tunne ketään, joka asuisi maalla niin en oo vuosiin edes käynyt maalla. Ei hitsi, nyt huvittais yhtäkkiä lähteä jonnekkin minne lie haahuilemaan🤔
Keitän sitten kahvit!
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,704
Reaktioarvo
1,627
Olen samaa mieltä! Osittain varmasti siksi, että satuin pienenä asumaan sellaisessa muutaman vuoden... mutta kyllä minä yleisestikin tykkään kaikista rauhallisista paikoista. En liiemmin perusta hälinästä.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,704
Reaktioarvo
1,627
Jotenkin hiljaisuus on pelottavaa D: kyllä syrjäkylät on ihan kivoja jos tietää paikan mutta varsinkin sellaiset oikein syrjäiset kylät ja metsätiet on jotenkin pelottavia.
Mua alkoi vaan kiehtomaan heti, kun mainitsit syrjäiset kylät ja metsätiet. Ilmeisesti tykkään hakeutua pelottaviin paikkoihin? :D
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,924
Reaktioarvo
1,424
En ymmärrä miten syrjäkylät voi olla jonkun mielestä pelottavia, itellä ainakin on sellasissa paikoissa paljon turvallisempi olo ku jossai kaupunkialueella.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,469
Reaktioarvo
8,631
En ymmärrä miten syrjäkylät voi olla jonkun mielestä pelottavia, itellä ainakin on sellasissa paikoissa paljon turvallisempi olo ku jossai kaupunkialueella.
Syrjäkylillä tuskin tarkoitetaan mitään parin tuhannen asukkaan taajamaa, jotka ovat syrjäytyneiden kyliä täynnä amiksia ja muita työttömiä juoppoja, vaan sellaisia muutaman talon rykelmiä jossain Keski- ja Itä-Suomessa, joista hävisi kaikki palvelut kyläkoulun mukana vuonna 1992 ja se kauppakin lopetti jo 1998, kun ihmiset tajusivat että sama ajaa kunnan keskustaan ostoksille.
 
Ylös Pohja