AMK Tässähän alkaa jo vähän jännittämään (a.k.a immortalemin harkkavalitukset)

AMK, ammattikorkeakoulu.

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Pakko tulla tänne vinkumaan. Menen maanantaina työharjoitteluun, alkaa vähän jo jännittämään vaikka siihen on useampi päivä aikaa.

Aikaisemmissa työharjoitteluissani olen ollut sellaisissa paikoissa, joissa tahti on suhteellisen rauhallinen ja potilasmateriaali periaatteessa aika "helppoa": olen ollut yhdessä terveyskeskusröntgenissä, isotooppiosastolla ja yksityisellä puolella magneetissa. Noissa paikoissa suurin osa potilaista tulee paikalle ihan kävellen ja on kaikin puolin täysin elävien kirjoissa.

Tässä seuraavassa paikassa onkin sitten vähän haastavampaa hommaa tiedossa, ainakin sellaisia huhuja olen kuullut. Olen menossa harjoittelemaan tietokonetomografiakuvantamista keskussairaalaan, joten päivät ovat luultavasti aika täyteen ahdettuja ja tempo tulee olemaan nopea. Kaiken lisäksi olen menossa sellaiselle osastolle, jossa suurin osa potilaista on päivystyslähetteellä tulevia sänkypotilaita mm. teho-osastolta ja leikkausosastolta. Odotan kyllä innolla näiden kriittisempien tapausten parissa työskentelyä, mutta kauhistuttaa vähän, millainen hässäkkä niissä kuvaustilanteissa tulee olemaan, kun löytyy letkua ja johtoa joka lähtöön ja mitä todennäköisemmin on mukana myös lähi-/sairaanhoitajia sieltä lähettävältä osastolta. Sopeudun kyllä monenlaisiin tilanteisiin, mutta tulee kyllä varmaan olemaan aika kuumottavat paikat kunnes siihen tottuu.

Kauhistuttaa myös, miten tulen ikinä löytämään paikasta toiseen siellä sairaalan sisällä, koska se on aivan jäätävän iso ja se kellarin tunnelisysteemi on yksi saatanan labyrintti. Pukuhuoneen löydän, mutta sinne osastolle löytämiseen saa varmaan varata ensimmäisen viikon aikana joku puoli tuntia joka aamu...
 
Viimeksi muokattu:

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
täällä on lupa vinkua, ei hätää! D:

huijui ku kuulostaa jännältä 👀 iha ymmärrettävää, et jännittää. onhan toi kuitenki iha uus paikka ja erilainen ku edelliset. ja hei kyllä se siitä, ensin on paikat hukassa, mut ne oppii onneks nopeesti D: toivon mukaan siel on myös hyvät opasteet niin sinne ei eksy. mie pidän siulle peukkuja pystyssä! tuu ihmeessä päivittelemään tilannetta sit ekan päivän jälkeen, jos kerkeät 👀 mua kiinnostelis tietää miten sulla menee siellä
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
täällä on lupa vinkua, ei hätää! D:

huijui ku kuulostaa jännältä 👀 iha ymmärrettävää, et jännittää. onhan toi kuitenki iha uus paikka ja erilainen ku edelliset. ja hei kyllä se siitä, ensin on paikat hukassa, mut ne oppii onneks nopeesti D: toivon mukaan siel on myös hyvät opasteet niin sinne ei eksy. mie pidän siulle peukkuja pystyssä! tuu ihmeessä päivittelemään tilannetta sit ekan päivän jälkeen, jos kerkeät 👀 mua kiinnostelis tietää miten sulla menee siellä
Kiitos tsempeistä, tulen tänne kyllä päivittelemään sitten!
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Oi hitsi ku kuulostaa mielenkiintoiselta D:

Ja joo itellä on tommone labyrinttikokemus kesätöistä kaupassa, ku ne pukuhuoneet oli kirjaimellisesti maan alla ja sit se reitti sinne oli niin sekava ku olla ja voi et koskaan ei tiennyt pittääkö mennä ylös vai alas ja kääntyäkkö nyt oikealle vai vasemmalle vai kävelenkö ihan suoraan D::
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Puolitoista tuntia töiden alkuun, nyt ei yhtäkkiä jännitäkään ollenkaan. Todella loogista jännittää monta päivää etukäteen ja sitten h-hetkellä olla ihan rauhallinen.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Aika perus ensimmäinen päivä: tuli niin paljon infoa kerralla, että olisin ihan oikeasti voinut mennä yöunille jo puolenpäivän aikoihin.

Ei ollut mitenkään kauhean kiireinen päivä ja olen siitä kiitollinen, koska tuo rauhallisempikin tahti tuntui ekan päivän sekoiluilla höystettynä varsin raskaalta. Yritin olla aktiivinen sen verran mitä tämän hetken osaamistasollani pystyin, eli autoin sänkypotilaiden siirtämisessä ja siivosin kuvaushuonetta potilaiden välillä. Ne muutamat kävellen tulleet potilaat sain hakea käytävästä ja asetella itse, joka tuntui jännittävältä, koska en ole näitä tutkimuksia ennen tätä päivää edes nähnyt. Tehon potilaiden kanssa olin pääasiassa jotain johtoja siirtelemässä, niissä tilanteissa oli niin monta kättä mukana etten oikein tiennyt mitä tekisin. Iltapäivällä tuli koronapotilaita, joiden kanssa en opiskelijana saa olla, joten tyydyin seurailemaan ohjaushuoneen puolelta. Siinä vaiheessa olin jo niin väsynyt, että olin ihan tyytyväinen etten voinut tehdä mitään.

Fiilikset ei ole ihmeelliset, mutta ei ne koskaan ekana päivänä ole. Tämä on varmasti ihan kivaa hommaa, kunhan pääsen tekemään enemmän itse. En ikinä pidä tästä ensimmäisestä viikosta, koska tunnen joka kerta itseni ihan totaaliseksi idiootiksi, kun en osaa mitään. Mutta kyllä se tästä, eiköhän tämän viikon loppupuolella tai viimeistään ensi viikon alussa ole jo parempi fiilis. Niin se on edellisissäkin harjoitteluissa mennyt. Työporukasta en tosin ole tällä kertaa ihan varma, tuntui tämän päivän perusteella etten ole ihan samalla aaltopituudella kaikkien kanssa. Onneksi työntekijät kiertävät eri työpisteillä, niin en ole jumissa niiden (ensivaikutelmaltaan) inhottavien tyyppien kanssa. Tai eivät he varsinaisesti inhottavia ole, mutta hyvin kärkkäitä ja eivät oikein huomioineet minua koko päivänä, mistä jäi paha maku suuhun.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Tänään meni jo paremmin, pääsin ohjaamaan potilaita itsenäisesti ja päivän lopuksi vedettiin potilasohjauksen näyttökoekin, joka kuuluisi oikeasti pitää opiskelijalle vasta ensimmäisen viikon perjantaina tai toisella viikolla. Mukavasti menen siis edellä suunniteltua aikataulua. Jonkin verran sekoilin toki tänäänkin ja tein hölmöjä juttuja, mutta se kuuluu asiaan (valitettavasti). Yleisesti ottaen kuitenkin varsin hyvin menee.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
ihanaa ku menee hyvin!! D: kuulostaa tosi mielenkiintoselta toi homma
On kyllä ihan hauskaa hommaa, röntgenhoitajaopinnot on paras "vahinko" mitä minulle on elämässäni tapahtunut. Odotan innolla ensi viikkoa, kun pääsen konehoitajan pestiin, koska se puoli on minulle jotenkin luontevampi oppia kuin potilashoitajan rooli.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Kamala stressipäivä. Meni ihan täysin työntekijärooli päälle tänään, vaikka pitäisi olla opiskelijana tuolla. Oli niin kiire, että pakkohan se oli juosta. Pärjäsin kyllä ihan hyvin kokemustasooni nähden, mutta silti kamalan paineistavaa kun kokeneemmat ärähtelee stressipäissään jotain ohjeita sulle, kun et edes tunne koko paikkaa vielä kunnolla... Välillä mietityttää, pitäisikö esittää ihan totaalista uuvattia nämä ensimmäiset päivät ettei joutuisi näin vaativiin tilanteisiin näin äkkiä. Mutta eipä tässä mitään, hengissä ollaan ja niin ovat potilaatkin.

Iltapäivällä oli melkein pelkkiä koronapotilaita, eli jouduin toljottamaan ohjaushuoneen puolella koska en opiskelijana saa osallistua eristyspotilaiden hoitoon. Pakko sanoa, että on oikeasti aika huolestuttavaa nähdä miten nuoria ne tämän hetken koronapotilaat on. Rokottamattomia tänään käyneistä kaikki. Nuoria sänkypotilaita on muutenkin harvassa, mutta sitäkin harvemmin tulee vastaan alle nelikymppisiä, joilla on keuhkot niin paskana, että vessaan nouseminenkin on kielletty liiallisen rasituksen takia. Myös huolestuttavaa, että nyt ollaan kuulemma alettu taas siirtämään intensiivisempää jälkivalvontaa vaativia leikkauksia sen takia, että teho-osaston paikat eivät kohta enää riitä postoperatiivisille potilaille koronapotilaiden suuren määrän vuoksi. Pistää miettimään...
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
huh, selvisit päivästä kunnialla! D: also hmph, hymähdän ärähtelijöille ;__;

mut uskon, et pistää miettimään nähä niin nuoria koronapotilaita. varmaan on aika jännää elää niinku noin lähellä koronaa D: tai niinku et esim. mun on vaikeempaa varmaa ajatella koronatilannetta, ku en oo juurikaan missään sairaalas tms. töissä. ok kuulostipa tämä höpöltä, mut kuitenkin, pointti tuli varmaa selväksi i hope 👀
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Pääsin tänään konehoitajaksi ja oli ihan kauhean jännittävää. Viime viikon loppupuolella tuntui, että jeejee osaan jo vaikka mitä, mutta nyt on taas sellainen olo etten osaa yhtään mitään! Oletin, että mut laitetaan aluksi kuvaamaan vaan jotain helppoja perusjuttuja, mutta olinkin koko päivän siinä koneella. Vähän intensiivisempi ja järjestelmällisempi lähestymistapa tähän opiskelijaohjaukseen tällä osastolla verrattuna siihen, mihin olen tottunut. Onneksi tänään oli kiva ja kannustava porukka työpisteellä ja he jaksoivat opettaa tosi kärsivällisesti, vaikka en tajunnut mistään mitään.

Kaipa tämä tästä. Viimeistään torstain iltavuorossa pitäisi tulla niin paljon toistoa, että asiat oikeasti alkaa jäämään mieleen.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Eilen oli väliarviointi ja sain palautteeksi, että loistavasti on sujunut, koska olen oppinut kaiken tarvittavan kahdessa viikossa. Eikä yhtään kritiikkiä! Taikuri on itsekin hämmästynyt...

Aamuraportissa puhuttiin sijaisten tarpeesta ja yksi työkaveri sanoi, että hänen mielestään esimies oli puheenvuoronsa aikana katsonut minua merkityksellisesti. Olin esimiehen kanssa iltavuorossa torstaina. Olinkohan oikeasti niin vakuuttava, että saisin sijaispaikan täältä halutessani? Mielenkiintoista!
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
jeeeeeee hyvä kuul, et menee hyvi!! :3 onpa siistii, eli saattaa ol et pääsisit ehkä sijaiseks?? 👀
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
jeeeeeee hyvä kuul, et menee hyvi!! :3 onpa siistii, eli saattaa ol et pääsisit ehkä sijaiseks?? 👀
Mitään varmuutta ei ole, mutta rivien välistä luettuna vaikuttaa siltä, että olisi mahdollisuuksia. Minua pyydettiin tänne kesällä kesätöihin pelkän työhakemuksen perusteella, joten ehkä olen tehnyt vielä paremman vaikutuksen nyt harjoittelun aikana.

Jos nykyinen työpaikkani ei tarjoa pidempää sijaisuutta ensi kesälle, voisin kyllä harkita tänne tulemista.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Mitään varmuutta ei ole, mutta rivien välistä luettuna vaikuttaa siltä, että olisi mahdollisuuksia. Minua pyydettiin tänne kesällä kesätöihin pelkän työhakemuksen perusteella, joten ehkä olen tehnyt vielä paremman vaikutuksen nyt harjoittelun aikana.

Jos nykyinen työpaikkani ei tarjoa pidempää sijaisuutta ensi kesälle, voisin kyllä harkita tänne tulemista.
aivan niin, ui että, sormet ristiin ja peukut pystyyn!! D:
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Harjoittelu loppui perjantaina, vähän haikeat fiilikset nyt. En alkuun oikein pitänyt tuosta paikasta, mutta viimeiset pari viikkoa olivat kauhean mukavia, kun aloin päästä mukaan työporukkaan ja tutustua ihmisiin paremmin. Tyhjä olo, kun en ole enää menossa takaisin (ainakaan näillä näkymin).

Sain arvioinnissa pelkkää positiivista palautetta, oli hymy herkässä. Olin aika otettu varsinkin siitä kommentista, että opiskelijat kuulemma hyvin harvoin pärjäävät tässä paikassa näin erinomaisesti, koska kyseessä on yksi kuvantamispuolen haastavimmista työpisteistä. Esimies käski pitää paikan mielessä töitä hakiessa, koska olen kuulemma enemmän kuin tervetullut sinne. Voin siis ilokseni todeta, että nyt on jalka oven välissä taas yhdessä paikassa, jee.

Täytyy katsella, onko nykyisessä työpaikassani tarjottavana ensi kesälle pidempää kesäsijaisuutta, koska jos ei ole, voisin ihan mielelläni mennä tuonne. Onhan se haastava paikka, mutta myös todella monipuolinen ja mielenkiintoinen.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
oi että, mie oon niin iloinen sun puolesta :3 hyvä juttu, et viihdyit siellä vaik alku olikin hankala D:

mielenkiinnolla jäämme oottelemaan, että meetkö sinne tekemään kesäsijaisuutta hiiiiii D::: lol mie vaan tsemppaan ja oon hengessä mukana täältä ruudun toiselt puolelt
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Sain kuin sainkin sijaisuuden tuohon paikkaan, en kuitenkaan kesälle vaan keväälle. Käyn tekemässä siis kouluhommien välissä parin kuukauden pätkän töitä, tuleekin mielenkiintoinen sillisalaatti ensi vuodesta!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Hah hah, sattumalta nousi tämä keskustelu suosituksiini ja voin tulla päivittämään tänne nyt valmistuneena, että kyseinen paikka on nykyinen työpaikkani! Muutamassa eri paikassa kierrettyäni vaikuttaa siltä, että kaikki polut vievät aina tähän samaan paikkaan... Olen oppinut itsestäni sen, että tarvitsen töissä haastetta ja tiukkaa tahtia pysyäkseni pirteänä. Tämä paikka tarjoaa kumpaakin.
 
Ylös Pohja