Taide Taideryhmä!!

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
kiitos :3 ja tiktokissa on paljon pyöriny sellanen biisi ku "haluun takas mun perhoset", niin se kertosäe kuulostaa jotenkin ihanalta ja sopii hieman miun tänhetkiseen tilanteeseen elämässä D: siitä tuli mieleen, että haluun tehdä jonkun perhosmaalauksen.
Aa en ookkaan tota kappaletta koskaan kuullut. Mutta hieno on kyllä!
 

auringon_lasku

tyhjäntoimittaja
Liittynyt
2.7.2021
Viestejä
512
Reaktioarvo
308
miulla on valmistumassa tämmönen perhosmaalaus, jossa käytän akryylimaaleja D: tein tän siis toissapäivänä.
katso liitettä 4536
tää on sit tosi keskeneränen, esim. tuntosarvia pitäs korjata ja toinen siipi tehä vielä. aattelin myös tehä taustalle lisää perhosia ja maalata taustaa jotenkin. kertokaa ihmeessä, jos on jotain vinkkejä D: pää lyö nimittäin aika tyhjää värien suhteen ja muutenkin.
ihanana. aijotko maalata taustaa vai jätätkö valkoiseksi?
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Mattimyöhäinen hiippailee mukaan. En tiiä kuinka aktiivisesti ehdin tehä näitä mut yritän ainaki
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Arctic Monkeys – The Jeweller’s Hands

Purppura on siitä kinkkinen väri, että se tapaa luikerrella esiin mitä epämääräisimmillä hetkillä. Se tulee, kun taivas hämärtää ja auringonsäteet taittuvat merkillisellä tavalla pilviverkkojen välistä ja hohtavat kelmeänä purppuraa, ja se tulee, kun viini läikkyy röyhelömekon helmaan, kun juhlavieraat ovat jo toisaalla ja tanssilattia heiluttaa yksin lanteitaan, ja se tulee, kun kylmissään hytisevän katuvalon hohteessa kohtaavat he kaksi, ja sen toisen silmissä leikittelee ilkikurinen purppura.

Anna mä vien sut tähtiin, sanoo vaara. Ai tähtiin vai, mites sä sinne? No mä lennän, oon enkeli ja kaikki pilvet tottelee mua. Kikatusta, kikatusta… Katulamppu hykertelee ja jäältä maistuva ulkoilma hyppelehtii niin, ettei enää tunnu niin kylmältä. Hei tuu nyt, näät kaiken..!

Eipä kukaan tiennytkään, ei varsinkaan muukalainen, että katuvalon sammuessa purppura vaihtui rehelliseksi verivanaksi. Muukalainen yritti kaikkensa, jotta verestä tulisi ruusuja taikka avaruusaluksia, sillä tähtiin ei kukaan ollut häntä vienyt. Pahoin hän pelkäsi, että kukaan ei koskaan veisikään. Siksi hän tarttui siihen, ainoaan lupaukseen, vaikka tiesi sen olevan sen typerän katulampun värittämä, penteleen kellertävä metallikorsi, joka vetäisi nenästä… Huokaus sentään! Miksi sydänten täytyy olla punaisia, mietti hän, ja parsi kokoon haavojaan aina uusien revetessä auki nopeampaa kuin edelliset ehtivät sulkeutua.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,985
Reaktioarvo
8,477
Arctic Monkeys – The Jeweller’s Hands

Purppura on siitä kinkkinen väri, että se tapaa luikerrella esiin mitä epämääräisimmillä hetkillä. Se tulee, kun taivas hämärtää ja auringonsäteet taittuvat merkillisellä tavalla pilviverkkojen välistä ja hohtavat kelmeänä purppuraa, ja se tulee, kun viini läikkyy röyhelömekon helmaan, kun juhlavieraat ovat jo toisaalla ja tanssilattia heiluttaa yksin lanteitaan, ja se tulee, kun kylmissään hytisevän katuvalon hohteessa kohtaavat he kaksi, ja sen toisen silmissä leikittelee ilkikurinen purppura.

Anna mä vien sut tähtiin, sanoo vaara. Ai tähtiin vai, mites sä sinne? No mä lennän, oon enkeli ja kaikki pilvet tottelee mua. Kikatusta, kikatusta… Katulamppu hykertelee ja jäältä maistuva ulkoilma hyppelehtii niin, ettei enää tunnu niin kylmältä. Hei tuu nyt, näät kaiken..!

Eipä kukaan tiennytkään, ei varsinkaan muukalainen, että katuvalon sammuessa purppura vaihtui rehelliseksi verivanaksi. Muukalainen yritti kaikkensa, jotta verestä tulisi ruusuja taikka avaruusaluksia, sillä tähtiin ei kukaan ollut häntä vienyt. Pahoin hän pelkäsi, että kukaan ei koskaan veisikään. Siksi hän tarttui siihen, ainoaan lupaukseen, vaikka tiesi sen olevan sen typerän katulampun värittämä, penteleen kellertävä metallikorsi, joka vetäisi nenästä… Huokaus sentään! Miksi sydänten täytyy olla punaisia, mietti hän, ja parsi kokoon haavojaan aina uusien revetessä auki nopeampaa kuin edelliset ehtivät sulkeutua.
JEW's hands?!
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Viime aikoina on ollut kynnys aika korkealla tehdä sanataidetta. Kappaleiden lyriikoista olen kuitenkin inspiroitunut ennenkin, joten päätin nyt yrittää.



Dreamcatcher - Lullaby

Tänä yönä sataa
Sade valuu kyynelkanavia pitkin
Suljetuista silmistä alas poskille
Kaulalle
Älä saa minua itkemään
Älä lähde
Älä jätä minua yksin
Laulan sinulle tämän laulun Joka saa sinut itkemään unessasi Et jättänyt vaihtoehtoja Kun avaat silmäsi Olen jo poissa



Niin kaunis kappale enkä tavallaan edes haluaisi koskea siihen enkä luoda siitä mitään uutta mutta kun näin viikon aiheen, tämä tuli välittömästi.
 
Viimeksi muokattu:

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Tuleeko uusi aihe tänään vai huomenna?
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
laitan tänne kuvan siitä perhosmaalauksesta valmiina ens viikon aikana, kun en oo nyt muistanu tehä sitä D: ja ens viikon ma-to oon tetissä, joten todennäkösesti teen sen vasta perjantaina loppuun. pitää kattoo jaksamisen mukaan.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
"joku taidemuoto mitä et yleensä tee"

Tämä tuli random pickeristä aiheeksi.
Haluaako aiheen keksijä tarkentaa vai onko vain jotain mitä harvemmin tulee tehtyä?
Mitä mieltä olette pitäisikö tähän ottaa toinen "aihe aihe", onko liian laaja ja vapaa?
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Mitä mieltä olette pitäisikö tähän ottaa toinen "aihe aihe", onko liian laaja ja vapaa?
Ihan hyvä aihe, ei mun mielestä tarvi vaihtaa (oma lehmä ojassa eli mulla on huikee idea aiheeseen liittyen jo).
Mutta kysyn silti että miksei @Skeletor nimistä varaania otettukaan aiheeksi?
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Ihan hyvä aihe, ei mun mielestä tarvi vaihtaa (oma lehmä ojassa eli mulla on huikee idea aiheeseen liittyen jo).
Mutta kysyn silti että miksei @Skeletor nimistä varaania otettukaan aiheeksi?
Ei ku aaaa tarkoititko toista aihetta vapaan taidemuodon rinnalle? Luetunymmärtäminen taas huipuissaan…
Lisään skeletorin listaan kyllä mutta otan aina arvalla jonkun niistä kaikista mitä tänne on ehdotettu.
Ja siis joo en tarkoita vaihtaa vaan halutaanko ottaa joku tuohon rinnalle ohjaamaan vai onko teistä hyvä?
Mä en tiedä en ole koskaan pyörittänyt ja demissä ei muistaakseni tullut juuri koskaan aiheeksi jotain tekniikkaa:D
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Lisään skeletorin listaan kyllä mutta otan aina arvalla jonkun niistä kaikista mitä tänne on ehdotettu.
Ja siis joo en tarkoita vaihtaa vaan halutaanko ottaa joku tuohon rinnalle ohjaamaan vai onko teistä hyvä?
Mä en tiedä en ole koskaan pyörittänyt ja demissä ei muistaakseni tullut juuri koskaan aiheeksi jotain tekniikkaa:D
Mun mielestä silleen aihe vapaa mutta joku taidemuoto mitä ei yleensä tee on ihan okei. Toki jos jotakuta helpottaa se, että on valmiiksi määrätty aihe niin sekin sopii.
 

Poistettukäyttäjänimi1405

Rotista haaveileva kelarotta
Liittynyt
9.2.2022
Viestejä
995
Reaktioarvo
523
"joku taidemuoto mitä et yleensä tee"

Tämä tuli random pickeristä aiheeksi.
Haluaako aiheen keksijä tarkentaa vai onko vain jotain mitä harvemmin tulee tehtyä?
ah taitaa olla minun aiheeni, meinaan siis että tekee jonkun vapaavalintaisen teoksen sellaisella taidetyylillä, jota harvemmin tosiaan käyttää, eli esim minulla joka yleensä maalaan, voisi se olla vaikka runo tai sitten lyijykynäpiirros. jos haluaa lisähaastetta niin voi esim. tehdä taidetta aiheesta, jota harvemmin tekee, esim minulla voisi olla ihmisen piirtäminen koska keskityn yleensä eläimiin taiteessa :D
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,985
Reaktioarvo
8,477
Ja muuten, ei voi rajata tiettyihin tyyleihin koska esim. minulla ei ole maaleja kotona. Voisin osallistua piirtäen ja kirjoittaen, mutta värikyniä on myös huonosti.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Ja muuten, ei voi rajata tiettyihin tyyleihin koska esim. minulla ei ole maaleja kotona. Voisin osallistua piirtäen ja kirjoittaen, mutta värikyniä on myös huonosti.
Tätä mäkin mietin et ehkä tiettyyn tekniikkaan ei voi rahata.
Mutta tämä onnistuu kun voi tehdä vaikka mainos/lehtileike työn
 
Ylös Pohja