TARVIIN ASAP APUA KORKEAKOULUUN VATREN!

Voikukka

Uusi
Liittynyt
27.5.2023
Viestejä
52
Reaktioarvo
2
Eli siis tilanne on tämä.......

Eli mä hain yhteishaussa AMK tradenomi alalle mitä mua kiinnoostaa IHAN SIKANA ja mitä mä haluun todellakin. Mä sain koulupaikan, MUTTA se koulu paikka mistä mä sain niin se koulupaikan sijainti ei tämän hetkisen elämän tilanteen takia en voi fyysisesti mennä ja olla siellä. Se opiskelupaikka oli mun eka vaihtoehto ja se peruutti kaikki koulu vaihtoehdot mitä mulla olisi mahddollisuus päästä muihinkin kouluun, jos olisin ton ekan paikan viimeiseksi tai jotain muuta. Oon yrittänyt ottaa selvää kaikista paikoista, kysynyt tutulta, kysynyt eri paikoista opoilta, yrittänyt googlettaa siis yrittänyt ottaa kaikista selvää, yrittänyt tehdä tausta tutkimusta mitä mä voisin nyt tällä hetkellä tehdä tälläisessä tilanteessa, koska kouluun mihin hain ja sain paikan niin kysyin heiltä (opo) että pystyykö tehdä etäopiskelua eli vaihtaisin päivämuoto -> monimuotoon ja se sano ettei se ole mahdollista. Romahdin siinä, kun haluaisin kuitenkin päästä opiskelemaan tänä syksynä mutta eri kouluun ja siihen kouluun missä mulla olisi varmaan mahdollisuus päästä olisi mun lähikoulu mitä tämän hetken tilanne on. En pysty tällä hetkellä muuttaa sinne mun koulun paikkakunnalle, en pysty matkustamaan monen tunnin matka edestakaisin ja lippu maksaa meno /- paluu yli 50€ mikä olisi ollut tosi paha etenkin opiskelijalle, en saa kunnolla / hyvää opintotukea, sain just työnpaikan koko päivänen työ (9h) ei ole etätyö mahdollisuutta, eikä tälläsessä tilanteessa voi vain muuttaa mihinkään muualle kun en saisi toisesta paikkakunnasta työpaikkaa etenkin tää työ mitä teen niin pystyisin tekemään koulu & työ samaan aikaan mun tokal valinnas kuin mun ekal, mun henkinen hyvinvointi ei kestä, taloudellinen tilanne on huono... Siis kaikki on tällä hetkellä huonosti voin listata vielä enemmän, mutta tällä hetkellä haluan tokaan kouluun kuin mun ekaan & en tiedä mitä teen. Oon ihan sekasin, stressantunut, huono olo, itkenyt, en ole pystynyt syömään, hiuksetkin on lähtenyt stressin takia, en ole nukkunut hyvin ja ajatukset pyörii koko ajan koulu koulu koulu.... Oon niiiin super sekasin ja hajallaan ja tekis mieli luovuttaa. Hain vain todistusvalinnalla ja ensikertalainen niin en halua menettää tätä mahdollisuutta, kun oon tosi pitkään halunnut päästä opiskelemaan ja oon tehnyt töitä sen eteen, että pääsisin edes todistusvalinnalla kouluun mun toiseen asteen todistuksen takia.

sori jos tästä tuli sekava, mutta tarviin apua kun oon ollut rikki.

ala/koulu on tradenomi amk
 

Liitteet

  • E9080E56-E4D8-4945-9AE1-D6B69D079936.jpeg
    E9080E56-E4D8-4945-9AE1-D6B69D079936.jpeg
    17,5 KB · Katsottu: 7

Hydrangea

Asiantuntija
Liittynyt
13.4.2023
Viestejä
234
Reaktioarvo
156
Et voi tehdä mitään. Ens vuonna vaan uusi haku ja mietit tarkemmin paikkakunnat. Se hakemus on sitova eikä järjestystä voi muuttaa. Ekan vuoden jälkeen voit hakea siirtohaussa muualle, mutta ilmeisesti tää ei nyt ole sulle vaihtoehto.

Onko sun työsopimus määräaikainen vai kuinka sillä ei tuu toimeen? Jos oikeasti palkka on tosi huono niin voit olla oikeutettu toimeentulo- tai asumistukeen vielä palkan lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:

Voikukka

Uusi
Liittynyt
27.5.2023
Viestejä
52
Reaktioarvo
2
Et voi tehdä mitään. Ens vuonna vaan uusi haku ja mietit tarkemmin paikkakunnat. Se hakemus on sitova eikä järjestystä voi muuttaa. Ekan vuoden jälkeen voit hakea siirtohaussa muualle, mutta ilmeisesti tää ei nyt ole sulle vaihtoehto.

Onko sun työsopimus määräaikainen vai kuinka sillä ei tuu toimeen? Jos oikeasti palkka on tosi huono niin voit olla oikeutettu toimeentulo- tai asumistukeen vielä palkan lisäksi.


Ei ole taloudellisesti varaa muuttaa, kun ei ole töitä tällä hetkellä ja ja Kela maksaisi puolet asumistukea mikä olisi 65% niin ei mulla olisi varaa loput prosentit
 

Hydrangea

Asiantuntija
Liittynyt
13.4.2023
Viestejä
234
Reaktioarvo
156
Ei ole taloudellisesti varaa muuttaa, kun ei ole töitä tällä hetkellä ja ja Kela maksaisi puolet asumistukea mikä olisi 65% niin ei mulla olisi varaa loput prosentit

Et oo opintolainasta kuullut? Kela myöskin maksaa opintojen vuoksi muuttaessa vuokravakuuden.
 
Ylös Pohja