Opiskelu Tekee mieli jäädä kotiin ihan vaan sen takia, että tää on kolmas kerta kun en oo tehny matikan läksyjä

Opiskelu ja itseopiskelu

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
En siis mitenkään laiskuuttani jätä niitä tekemättä, vaan ekalla kerralla oli joku hyvä syy (en enää muista mikä), tokalla taas sellanen ettei yksinkertasesti ollu aikaa tehä viikonloppuna (ok ois ollu lauantaina mut halusin sillon pitää kouluvapaan päivän) ja nyt taas se että aivot menee ihan solmuun kun yritän tehä. En vaan kehtaa mennä kouluun ja sanoa, että hei, en taaskaan tehny läksyjä. Koska se kuulostaa just siltä ettei mua huvita D: Toisaalta tää matikan ope on kyl ollu ymmärtäväinen ja sanonu ettei se haittaa, eikä hän oo laittanu edes Wilmaan mitään merkintöjä tekemättömistä läksyistä. Kuitenkin on huono omatunto tän takia ja spekuloin kauheesti sitä et onko tää nyt ihan ok vai ei, kun tosiaan mt-ongelmat vaikuttaa siihen et koulu tuntuu raskaalta joten siinä mielessähän se on fine mutta toisaalta taas sanotaan et läksyt pitää tehä. On myös huono omatunto siitä et oon lähes poikkeuksetta myöhässä koulusta ehkä muutaman minuutin lähes joka kerta, kun en vaan saa aikaseks lähtee bussiin joka menis aiemmin sinne koulun lähistölle. Spekuloin jälleen kerran, että oonko mie nyt laiska vai onko tää ihan hyväksyttävää ja ymmärrettävää kun ottaa huomioon miun vaikean tilanteen. Tein kans eilen keskustelun siitä et ahdistaa kun oon jälessä muutamassa eri aineessa, mutta opettajat vaan sanoo että kerkeehän ne rästiin jääneet tehtävät tehä myöhemminkin D: Alkaa tuntua että kaikki seinät kaatuu seuraavaks ja pää hajoaa tuhanteen osaan. Koen myös ettei opet nää tätä tilannetta, kun esim. sanoin miun luokanvalvojalle että tahti tuntuu liian kovalta yms. niin hän vaan tokas että "Mutta hienostihan sie oot tehny tunneilla!"... niin, siltä se näyttää ulkopuolisten silmiin, mutta sisällä miulla vaan kuohuu koko ajan D:
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Ei v*ttu että vihaan itteeni kun en jaksa olla edes kymppiluokalla. Miks jopa tämmönen kevyempi opiskelumuoto aiheuttaa tuskaa? Ainakin mitä mie oon kuullu, niin moni sanoo kymppiluokan olevan helppoa... no ei oo miulle, kun pelkkä koulun ajattelu saa miut välillä melkein sekoomaan (tai lähinnä sen matematiikan). Mikään ei oo enää helppoa vaan aina pitää taistella, elämä on päivästä toiseen pakolla rämpimistä.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Onneks sain sovittua psykan kans et puhutaan huomenna klo 12. Silti on aika toivoton olo D:
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
et oo laiska. mä en usko laiskuuteen, vaan uskon et se on kapitalistisen yhteiskunnan keksimä asia (= kun et oo tehokas eli et "tuota" mitään yhteiskunnalle). mä uskon, et sitä matikan opettajaakaan ei oikeesti haittaa, jos läksyi ei oo tullu tehtyä. varsinkin, jos tuntuu silt et aivot on ihan solmussa eikä saa mitään tehtyä, vaik haluiskin D: enkä mä usko, et silläkää on välii, et oot usein myöhäs. ainaki jos ny järjellä mietin, ni muutaman minuutin myöhästyminen ei vaikuta mihinkään mitenkään - jos jonku mielest vaikuttaa ni onneks olkoo.

ymmärrän sen, et sul on huono omatunto. mut sul ei tarvii olla, ei todellakaan tarvii D: se on hyvä asia, et sä tunnet sun omat rajat ja tunteet ja tiedät, millon ei vaan tuu mitään. ja se on ihan ok et aina ei pysty. ja niin, varsinki jos oot alaikänen ni sun äiti voi ilmottaa opettajalle sun poissaolosta. imo ja kokemuksen syvällä rintaäänellä, jos on henkisest huono olla ja on mahis jäädä kotiin ni on melkeen parempi jäädä kotiin.

tsemppiä!! onneks on se psykologi huomen ni pääsee purkamaan oloa D:
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
776
Reaktioarvo
752
Joskus on mun mielestä parempi jättää tekemättä kuin laittaa aivot täydelliseen solmuun. Jos teet väkisin matikan laskuja, joihin tietty tarvitaan ajatusta, niin a) ne menee todennäköisesti väärin ja b) seuraavalla kerralla olet vielä enemmän solmussa, koska viime kerralla tekemäsi laskut jää vaivaamaan. En tosin tiedä, jäisinkö itse kotiin. Jossain tilanteessa ehkä kyllä, mutta joskus pakottaisin itseni hoitamaan ne läksyt ja raahautumaan kouluun. Katsoisin, millainen mun psyykkinen vointi on ja pohtisin onko kotiin jäämisestä mitään hyötyä.
 
Ylös Pohja