Elokuvat & Sarjat Tiedättekö lastenohjelman Ankkaotuksesta?

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Mitä eroo on animoidulla ja piirretyllä? D: Ja en tiiä, olin sillon jonkin verran nuori, mut en tiiä kuinka nuori... Muistan lastenohjelmii varmaan 5-vuotiaasta asti, mutta toisaalta jos mun kaks ja kolme vuotta nuoremmat siskot muistaa ton myös niin en voinut olla niin nuori. Ja katoin kyl aika pitkään lastenohjelmii, mutta 11-vuotiaana en ainakaan enää hirveesti kattonut. Tai no, miten sen nyt ottaa kun nykyäänkin huomaan välillä eksyväni lastenohjelmiin. :D Mutta tuota, olin ehkä nuorempi. Jos olin kymmenen niin mun pikkusiskot oli kaheksan ja seitsemän. Ja tuskin ne sitä hirveesti nuorempina muistaiskaan, koska yleensä se oon mä joka muistaa kaiken parhaiten. Joten sanotaan vaikka suunnilleen vuonna 2014-2016. D: Mut en oo kyl varma.
Siis piirretty on piiirretty ja animoitu on tehty tietokoneella semmoseks
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Voivoi miten ne nyt jussista saken teki....
Ja neponen on eliittiä. Oot varmaan aika nuori jos et neposta muista? Entä kaarlosammakko? Riku? Rami? Eno-Elmeri? Karvakuonot?
Voi sitä aikaa kun oli melkein enemman käsinukke ohjelmia kuin animaattioita...
Samu ja salla muistutti mua aina mun lempi kirjasta "who's afraid of big bad book" (sama kirjailija ja kuvittaja)
Googlasin Neposen niin onhan se se käsinukkepupu. :D Mut ite en siitä niin paljoa välittänyt. Tai olihan se ihan kiva ja katoin aika paljon. Koska no... Yhessä kohtaa katoin joka päivä joka ikisen lastenohjelman jakson, mikä oli sinä päivänä tullut Yle Areenaan. :D Sillonkin, jos en tykännyt niistä. :D Sit vaan dissasin jotain pikkulapsille tarkotettui ohjelmii ja kaikkii semmosii mist en tykännyt. :D

Kaarlosammakon kans googletin ja ehkä etäisesti muistan. D: Rikuakaan en nimeltä muistanut, mut kun googletin niin muistan sen. Mut en oo varma oliks se siinä siivousohjelmassa ja kokkiohjelmassa vai oliks niissä sittenkin se Neponen? Neponenhan näkyy vieläkin telkkarissa niin se on helpompi muistaa. :D

Se siivousohjelma oli kyl hyvä. "Silloin siivotaan niin silloin siivotaan, eikä leikitä ollenkaan, eikä leikitä ollenkaan. Vaan koko ajan siivotaan. Tai sitten ei!" Ja sit ne löys sieltä ullakolta aina jonkin kiinnostavan tavaran ja alko leikkimään. :D Paitsi et yhessä jaksossa ne tais löytää jonkun kirjan js kuvan sen miehen isästä, tai jotain ja ne sai siivottuu. Sit se mummo anto niille tyyliin palkkioks jotain mehua ja pullaa.

Mut ku googletin Ramin niin näytti ihan Rikulta. Onko samat vai eri tyypit? D: Ja oliks joku koira siinä pahvilaatikko-ohjelmassa vai oliks seki vaan Neponen? Neponen tais olla myös siinä jossain satuohjelmassa.

En tiiä, muistanko tota Eno-Elmerii, tai Karvakuonoi. Ehkä oon nähnyt ne pienenä joku pari kertaa. Mä en kyl hirveesti tykännyt niistä käsinukkeohjelmista vaan tykkäsin just niistä animaatioista. :D En oo kuullutkaan tosta kirjasta. D: "Minä olen Samu ja tässä on pikkusiskoni Salla. Hän on tosi hassu." Nyt tuli mieleen tosi monta Samu ja Salla-jaksoo. :D Mulle on jäänyt tosi hyvin kaikkii lastenohjelmien jaksoja mieleen, mutta mitkään koulujutut tai semmoset tärkeet asiat ei sit pysykkään mun päässä. :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Musta säde oli vähän ärsyttävä ja tykkäsin siitä vihreestä tyypistä. Ehkä joku toni?
Juu aika tunneli kohat oli hienoja vaik niitä ei alkuun ikinä näytettykkän
Niin se kyl munkin mielestä vähän nykyään on. :D Pienenä vaan aina valitsin lempparit ulkonäön mukaan. :D Ja just sen takii se oliki niin siistii nähä aikatunneliin, kun sinne ei ollut ikinä nähnyt! Stopattiin aina ohjelma, kun tuli aikatunneli et ehittäis kunnolla nähä sinne. :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Siis piirretty on piiirretty ja animoitu on tehty tietokoneella semmoseks
Niin no en tiiä. D: Ehkä piirretty? Mut en oo kyl varma. Kumpa joku nyt löytäis tän ohjelman. Haluun nähdä Ankkaotuksen kyseenalaisia seikkailuja. :( Lempparini oli, ku Ankkaotus meni antamaan perheen koko omaisuuden vanhusten peppujen paahtamis hankkeeseen ja se ku se kutsu kaikkee random jengii sen synttäreille. XD Ne myös muistan parhaiten. En oo muuten vielä kertonut tänne kahta kyseenalaista tarinaa. Sitä, kun Ankkaotus teki kaverinsa kanssa tahmeita kampauksia ja sitä, kun sen piti valita pelastaako se puusta oikean isänsä vai robotin. Pitääki mennä heti kirjottamaan. XD
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ankkaotuksen parhaan kaverin serkku/kaveri/veli/joku muu tuttu asu jossain tosi kaukana, muistaakseni jossain kylmässä paikassa. Tai en tiiä asuko lopullisesti, mutta ainakin väliaikasesti oli siellä. Ankkaotuksen kaveri kirjotti sille tutulleen kirjeitä, mutta sitä harmitti, kun se ei ikinä saanut vastauksia, kun sillä tutulla ei ollut varaa edes paperiin ja kynään. Sit ne päätti kerätä rahaa, jonks lähettäis postissa sille tutulle.

Kaikki alko kun eräs nainen tuli tyyliin Ankkaotuksen kotiin ottamaan kampauksen. Se luuli, et Ankkaotuksen oli tarkotus tehä se, mutta oikeasti Ankkaotus vain sattui olemaan paikalla. Se nyt päätti kuitenkin tehä sen kampauksen. Se teki sen semmosista tosi oudoista asioista. Ihsn varmasti laitto jotain suklaavaahtookin siihen sekaan, en ihmettelis. :D Sit siitä tuli semmonen tötterökampaus. Semmonen mikä menee ylhäälle ja jollasen Ariel teki siinä leffassa sillä haarukalla itelleen. Paitsi et muhkeempi.

Ja se nainen tais hävetä sitä kampausta ja piilottaa sen jonkin ruokalistan taakse. Jos oikein muistan niin se saatto olla siellä työhaastattelussa, mutta saatan myös muistaa väärin. Sit kuitenkin sen kampaus paljastu ja se mies ihastu siihen ja se nainen sai työpaikan. Ehkä. En oo varma oliks se oikeesti näin. D:

Sit Ankkaotus ja sen bestis päätti alkaa myymään kampauksia. Niitten suosio oli tosi suuri ja kaikki halus semmosen kampauksen. Ne keräs tosi paljon rahaa. Mutta sitten kävikin ilmi, et ne kampaukset on tosi tahmeita ja ne jäi kiinni kaikkialle ja niihin tarttui vaikka mitä. En sit tiiä mitä sille Ankkaotukselle ja sen kaverille kävi, mut ei ilmesesti hirveen pahasti, koska ne sai kummiski lähetettyy rahaa sille tutulle. Pian siltä tutulta tulikin postia. Aluks muistelin et se ois ollut postikortti, mut nyt mietin et oishan se voinut myös olla kirje ja valokuva. No, joka tapauksessa siinä kiitettiin rahoista ja tuttu sanoi, et se ja sen kaverit siellä päätti käyttää rahaa kustantaakseen itselleen semmoset hienot kampaukset ja kuvassa näky se tuttu kavereineen ja niillä kaikilla oli semmoset samallaiset tahmeen tahmeet kampaukset, mitä Ankkaotus ja sen kaveri oli muille tehneet. :)
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Tää on vika jakso, jonka muistan. Ankkaotuksen isällä oli paljon joutilasaikaa. En sitte tiiä oliko saanut potkut töistä vai miks oli yhtäkkii niin paljon aikaa. No, sille ehotettiin sitten, et tee jotain mitä oot aina halunnut tehdä. Isä penko jostain aiemmin tekemänsä listan asioista, joita se haluaa tehdä elämänsä aikana. Listalla oli robottien rakentaminen, joten iskähän sitten päätti alkaa väsäämään robotteja. Se teki niitä tosi monta ja muut vähän oudoksu sen touhuja.

Sit ilmesesti yhessä kohtaa se iskä teki sit jonkun iskärobotin tekemään iskäasioita sen puolesta, tai jotain ja se Ankkaotus tykästy siihen. :D Sitte iskä ja robotti oli jotenkin ihmeessä päätyneen puuhun. Molemmat eri puolille puuta. Sitte siin oli joko sen Ankkaotuksen kaveri puhumassa, tai joku random niiden luokan nörtti. Ja se sano Ankkaotukselle, et sen pitää nyt valita pelastaako oikean isän vai roboisän. Se näytti, et jos sahataan puu robon puolelta niin robo jää puuhun ylhäälle ja pelastuu, mutta isä muussaantuu puun alle ja kuolee. Ja sit sama toisin päin, jos puu sahataan iskän puolelta.

Sit isä aneli, että Ankkaotus säästäis sen ja robottikin näytti surullista katsettaan ja päästi surullisen äännähdyksen. Ja Ankkaotus päätti, että sahataan puu robotin puolelta niin, että iskä kuolee. Isä oli tosi kauhuissaan, mutta sehän oli Ankkaotuksen päätös. Mut sit ku se puu kaatu niin se ei liiskannutkaan isää vaan se isä pääsi hyppäämään siitä puusta maahan ja säily hengissä. Sen sijaan se robotti sinkoutu tosi kauas pois. Tyyliin romottu johonkin suihkulähteeseen jonkun pihalla. Ja sit kaikki ylisti Ankkaotusta, kun se oli niin fiksu ja sen ansiosta isä selvis. Ja isä tais pyytää anteeksi ja lopettaa robottien rakentelun.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Joo, ja muistan kans, et joskus niitten luokalla tyypit jaettiin pareihin ja sen Ankkaotuksen kaveri ois kai halunnut olla Ankkaotuksen kaa, mutta Ankkaotus laitettiinkin sen ihastuksen kaa. Ja Ankkaotus oli ilonen, mutta sen ihastusta ärsytti tosi paljon. Se saatto olla jokin kemian projekti tai sit semmonen vauvan hoito juttu mitä kaikissa lastenohjelmissa tyypeille annetaan tehtäviksi. Jos se oli kemian juttu niin varmaan se Ankkaotus räjäytti vahingossa sen ihastuksen hiukset, koska sehän on Ankkaotus. :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Luulen ettei ole myöskään Noksu.. muistatko yhtään miltä vuodelta se ohjelma on??
Ei ole Noksu. Sekin oli ihan eri ohjelma. D: Jonka nimee en kyl myöskään ois muistanut ellet ois sanonut. Muistan et pienenä aina nauroin, et sen nimi kuulostaa ihan naksulta. :D Ja tossa aiemmin sanoinkin et luulisin et vuosina 2014-2016, mutta en oo varma. Mulla kun se pienuusaika sekoittuu yleensä samaksi mössöksi enkä tiiä kaikista jutuista mikä tapahtu millonkin lapsuutta. D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
kävin äsken tutkimassa vanhoja ohjelmistoja, niitäkin kannattaa tutkia, löytyy kun hakee ylen ohjelmisto ja aika ni pitäs löytyä. ankkaotusta ei tosin oo vielä löytynyt mutta toisaalta katoin vain kahden päivän ohjelmat. ankkaotuksen henkilöllisyys alkoi nyt kiinnostaa minuuki
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
kävin äsken tutkimassa vanhoja ohjelmistoja, niitäkin kannattaa tutkia, löytyy kun hakee ylen ohjelmisto ja aika ni pitäs löytyä. ankkaotusta ei tosin oo vielä löytynyt mutta toisaalta katoin vain kahden päivän ohjelmat. ankkaotuksen henkilöllisyys alkoi nyt kiinnostaa minuuki
Mietin itekki et semmosesta varmaan löytyis, mut googletin väärillä hakusanoilla niin en löytänyt sitä. :D Koitin hakee jollain "lista vanhoista lastenohjelmista yle areena" yms. Mut joo pitääki kattoo. Kiitti!
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ankkaotuksen henkilöllisyys ei vissiin vieläkään ole selvinnyt? En malta olla pohtimatta näin salaperäistä asiaa. :unsure:
Ei oo. :( Ja yritin ettii ohjelmistoi, mutta tein kai taas jotain väärin kun vieläkin tuntuu et oon mennyt vaan väärille sivuille siinä. :/ Pystyisköhän jostain Yleltä kysyy tota ja pyytää et se ohjelma palautettais?
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Ei oo. :( Ja yritin ettii ohjelmistoi, mutta tein kai taas jotain väärin kun vieläkin tuntuu et oon mennyt vaan väärille sivuille siinä. :/ Pystyisköhän jostain Yleltä kysyy tota ja pyytää et se ohjelma palautettais?
Varmastikin pystyis jostain kyselemään, kandeehan sitä kokeilla! On tuo kyllä jännä juttu, itekin oon kaivellut Ylen vanhoja ohjelmia, googlaillut jne. mutta mitään ei löydy. Luulis että jotain nyt ees löytäis. :D
 
Ylös Pohja