Elokuvat & Sarjat Tiedättekö lastenohjelman Ankkaotuksesta?

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Varmastikin pystyis jostain kyselemään, kandeehan sitä kokeilla! On tuo kyllä jännä juttu, itekin oon kaivellut Ylen vanhoja ohjelmia, googlaillut jne. mutta mitään ei löydy. Luulis että jotain nyt ees löytäis. :D
Niin, mistäköhän vois sitte kysellä? Onks Ylen jossain sivuilla jotkut yhteystiedot? En yhtään tiiä, mistä tota pitäis kysellä. D: On kyllä kumma...
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Tuli mieleen että voisi kannattaa kokeilla Kysy kirjastonhoitajalta - palvelua.

Joskus kysyin sieltä jostain kirjasta, josta muistin vaan tosi epämääräisiä juttuja ja ne löysi sen! Ehkä ne löytäisi tv-ohjelmiakin.
En ookkaan koskaan kuullutkaan tommosesta! Mut millä tavalla ne vois sen sit löytää jos kerran on kirjastossa vaan töissä?
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
En ookkaan koskaan kuullutkaan tommosesta! Mut millä tavalla ne vois sen sit löytää jos kerran on kirjastossa vaan töissä?
Tuon palvelun työntekijät välittävät kysymyksen tarvittaessa eteenpäin. Muistan nähneeni kerran kysymyksen, jossa kysyttiin, kuinka moni tiettyjen eläinryhmien edustajista selvisi silloin n. 66 miljoonaa vuotta sitten sattuneen joukkosukupuuttoaallon yli. Tämä kysymys oli välitetty eteenpäin biologille, joka asiasta tiesi enemmän.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Niin, mistäköhän vois sitte kysellä? Onks Ylen jossain sivuilla jotkut yhteystiedot? En yhtään tiiä, mistä tota pitäis kysellä. D: On kyllä kumma...

Tuolla näyttäisi olevan mm. ohjelmatoiveiden tekomahdollisuus.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Selailin tuolta kirjastonhoitajakyselyistä tv-ohjelmiin liittyviä vastauksia, mutta näyttää siltä että ne ei niihin usein löydä vastausta.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Ois kyllä aika hauska juttu, jos kyse olisikin tollasesta valemuistosta. :D Mitenkään siis kyseenalaistamatta Taivaansinin kuvailuja ko. sarjasta. Mulla etenkin ton hahmon väri ja myös muoto herättävät jotain tosi epämääräisiä muistikuvia, mutten tiedä yhdistänkö nää asiat todellisuudessa johonkin toiseen hahmoon tai muuta sellaista. Haluaisin kyllä tietää, mistä on kyse. 🕵🏻‍♀️
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
@Taivaansini oliko toi muistelemasi sarja muuten alkuperältään ei-suomalainen (niin olettaisin)? Mietin vaan Akinatoria, kun se hämmästyttävän hyvin tuntuu tunnistavan kaikkia hahmoja, tosin tosta ankkaotuksesta pitäisi sitten muistaa jotain yksityiskohtiakin, niin kuin sä muistatkin. Itse ihan huvikseen testailin ja kyllä se useita vihreitä lintuja tms. ehdotteli, mä en vaan tosiaan muista tosta itse ankkaotuksesta muuta tietoja kuin ulkonäön. https://en.akinator.mobi/game
Ehkä tää on vähän epätoivoinen keino, mut joo. XD
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Tuon palvelun työntekijät välittävät kysymyksen tarvittaessa eteenpäin. Muistan nähneeni kerran kysymyksen, jossa kysyttiin, kuinka moni tiettyjen eläinryhmien edustajista selvisi silloin n. 66 miljoonaa vuotta sitten sattuneen joukkosukupuuttoaallon yli. Tämä kysymys oli välitetty eteenpäin biologille, joka asiasta tiesi enemmän.
Oi, kuulostaa hyvältä! Pitääkin laittaa sit tonne!
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Odotan kyllä tän saagan loppua ehkä eniten koko Varasijassa : D löytyispä se sarja !
Oho. D: Aika moni on muutenkin sanonut et on Ankkaotus alkanut kiinnostaa vaikkeivät sitä muistakkaan/ole edes katsoneet. En tiennyt et mun lapsuuden lastenohjelma kiinnostais näin monii. D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Selailin tuolta kirjastonhoitajakyselyistä tv-ohjelmiin liittyviä vastauksia, mutta näyttää siltä että ne ei niihin usein löydä vastausta.
Aaa harmi. :/ No, mut aina voi yrittää. Mut en viel tänään, koska on jo aika myöhä. D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Entä jos tää onkin oikeesti valemuisto (niinkun sen yhden elokuvan kohdalla) eikä sitä oikeesti oo ollut
No, se ois kyl aika jännä, ku kuitenkin muistan niin tarkasti kaikkii jaksoi ja myös mun kaks pikkusiskoo muistaa tän sarjan ja osan jaksoista(ne ei kyl muista kaikkii vaan molemmat muistaa osan vaan mun muistamista). Ei kyl sillon oikein voi olla valemuisto, mutta aika jännä käänne kyl olis. :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Vois olla sekotus vähän kaikkea
Noksua, pfineaksen ja ferbin ankkaa, sakua ja vaakkua sekä saaraa ja sorsaa ja paljon muitakin
Mä itseasiassa tätä keskustelua tehdessäni mietin et aletaankohan täällä nyt ehdottelee jotain Sakua ja Vaakkua tai Saaraa ja sorsaa. Noksua en kuitenkaan aavistanut ehdotettavaksi ja tota yhtä en ees tiiä. Mut yhessäkään noista ei ole ankkaotusta ihmisvanhempineen niin et siinä pitäis olla sekotusta myös jostain ihmissarjasta. Ehkä Tenavista.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ois kyllä aika hauska juttu, jos kyse olisikin tollasesta valemuistosta. :D Mitenkään siis kyseenalaistamatta Taivaansinin kuvailuja ko. sarjasta. Mulla etenkin ton hahmon väri ja myös muoto herättävät jotain tosi epämääräisiä muistikuvia, mutten tiedä yhdistänkö nää asiat todellisuudessa johonkin toiseen hahmoon tai muuta sellaista. Haluaisin kyllä tietää, mistä on kyse. 🕵🏻‍♀️
Joo, olis hauska juttu kyl jos paljastuiskin valemuistoks/mandala efektiks. :D Mut oon kyl aika varma ettei se oo kyseessä. Nii, joo. Olis kiva jos se sarja löytyis niin säki voisit sit kattoo onko siitä sarjasta kyse tai jotain.:unsure:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
@Taivaansini oliko toi muistelemasi sarja muuten alkuperältään ei-suomalainen (niin olettaisin)? Mietin vaan Akinatoria, kun se hämmästyttävän hyvin tuntuu tunnistavan kaikkia hahmoja, tosin tosta ankkaotuksesta pitäisi sitten muistaa jotain yksityiskohtiakin, niin kuin sä muistatkin. Itse ihan huvikseen testailin ja kyllä se useita vihreitä lintuja tms. ehdotteli, mä en vaan tosiaan muista tosta itse ankkaotuksesta muuta tietoja kuin ulkonäön. https://en.akinator.mobi/game
Ehkä tää on vähän epätoivoinen keino, mut joo. XD
En tiedä, mutta luulen niin. Siis kun on ne suomidubbaukset niin eihän sitä etenkään pienenä voi mitenkään tietää, minkä maalanen joku lastenohjelma on. Mut niillä lapsilla ei ollut koulupukui niin ei ainakaan voi olla semmosesta paikasta, missä koulupukuja käytetään. Jos siin oli semmonen kohtaus, jossa Ankkaotus ja sen ihastus sai koulutehtäväkseen vauvan huolehtimisen niin se oli aika todennäkösesti ulkomaalainen. Mutta kun tosta en oo oikeesti varma, koska muistan vaan et se ihastus ja Ankkaotus oli parei ja se saatto myös olla yhtä hyvin vaikka kemian tehtävä. Mä vaan päättelin et se vois olla myös semmonen vauvan hoito juttu kun se sopis siihen sarjaan. Sit muuten en keksi tosta sarjasta, mitään tunnistettavaa. Perus lehtipuita, kesä koko ajan(paitsi et siinä puistonpenkkijutussa taidettiin näyttää sitä kun vanhukset talvella menee istumaan penkeille) ja silleen eli ihan perus juttuja mitkä voi sopia mihin maahan tahansa.

Miten toi Akinator toimii? Pitääkö siis ladata joku sovellus sitä varten? Pärjääkö sen kanssa google kääntäjällä. Oon aika surkee enkussa niin silleen et vaan ite suomentaisin niin en hirveen hyvin pärjäis. xD
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Mä itseasiassa tätä keskustelua tehdessäni mietin et aletaankohan täällä nyt ehdottelee jotain Sakua ja Vaakkua tai Saaraa ja sorsaa. Noksua en kuitenkaan aavistanut ehdotettavaksi ja tota yhtä en ees tiiä. Mut yhessäkään noista ei ole ankkaotusta ihmisvanhempineen niin et siinä pitäis olla sekotusta myös jostain ihmissarjasta. Ehkä Tenavista.
Sit on kans sellanen missä on kaks sellasta koiran kaltaista otusta ihmisvanhemmilla ja ne välillä tokasee joyain ranskaksi et senkin kanssa on voinut vähän sekoittua.
Ja nuo ihmisethän kansmuisti tarkkojakin juttuja tosta elokuvasta.
Akinator on sovellus ja se kyselee kysymyksiä siitä sarjasta/ihan mistä vaan
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Olisiko mahdollista, että ohjelma ankkaotuksesta olisi Miika? En nyt saanut laitettua kuvaa, mutta pitäisi löytyä, jos googlaa esim. Miika lastenohjelma.

Jännittävää, koska ensimmäinen viesti, jonka kirjoitan tänne tai minnekään enkä aina vain stalkkaa muita.
Tervetuloa tänne Varasijaan! :D
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Olisiko mahdollista, että ohjelma ankkaotuksesta olisi Miika? En nyt saanut laitettua kuvaa, mutta pitäisi löytyä, jos googlaa esim. Miika lastenohjelma.

Jännittävää, koska ensimmäinen viesti, jonka kirjoitan tänne tai minnekään enkä aina vain stalkkaa muita.
Olis kyllä tosi kiva jos se ois tää, niin mysteeri vihdoinkin selviäisi! Ainakin vaikuttaa lupaavalta pikagooglauksen perusteella.

Ja tervetuloa kirjoittelemaan Varasijaan, liity vaan rohkeasti mukaan muihinkin keskusteluihin! :cool:
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Kyllä sen on pakko olla toi Miika, niin hyvin täsmää Taivaansinin muisteluihin se mitä tosta Miikasta googlella löytää. Mun hatarat "muistikuvat" ankkaotuksesta on olleet vissiin jotain omaa kuvitelmaani. XD

katso liitettä 629
Hauskaa, että mysteeritapaus "Ankkaotus" lienee ratkennut! :D

Tämä koko keskustelu selvityksineen on on jotenkin söpö. :3
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Hauskaa, että mysteeritapaus "Ankkaotus" lienee ratkennut! :D

Tämä koko keskustelu selvityksineen on on jotenkin söpö. :3
Joo tän mysteerin selvittelyyn osallistuminen on kyllä ollut viihdyttävää puuhaa. :D Naurattaa kun mun hakuhistoriassa näkyy niin erikoisia hakuja, aloitin vihreistä linnuista ja etenin jollekin luovalle "pickle looking character" -tasolle asti XD
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Kyllä sen on pakko olla toi Miika, niin hyvin täsmää Taivaansinin muisteluihin se mitä tosta Miikasta googlella löytää. Mun hatarat "muistikuvat" ankkaotuksesta on olleet vissiin jotain omaa kuvitelmaani. XD

katso liitettä 629
Siis miten ihmeessä en oo ees huomannut näitä viestejä??? :D Oikeesti en muista ees saaneeni ilmotusta näistä. D: Huomasin vaan äsken stalkatessani vierailijoiden tekemisiä, että joku oli lukenut tätä keskustelua niin päätin itekki avata taas tän kesun. Mut siis se on toi! Vihdoin löyty se oikea! Kiitos ihan sikana @Nyyrikki (Lainataanko ihmisiä varasijassakin näin? En oo varma D:) ja muutenki kiitos, kun te varaanit autoitte löytämään tän ja kommentoitte tätä keskustelua!

Ja muutenki ihanaa et Nyyrikki loit ton käyttäjän ja vastasit etkä vaan pitänyt omana tietonas, koska en ois kyl ite tota löytänyt. D: Oon niin ilonen että vihdoin löysin ton Ankkaotuksen. :D Ja muutenkin kiitos et ootte kommentoineet tätä keskustelua ja kaikkee. En ois ikinä uskonut, et Ankkaotus herättää näin paljon mielenkiintoa. Pystyisköhän tota kattomaan jostain? :D
 
Ylös Pohja