Seksuaalisuus & sukupuoli Tota... Mikä siinä on niin vaikeaa olla mukava ja kunnioittava muita kohtaan?

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,150
Reaktioarvo
2,892
Tiedän että en itekää oo ehkä ihan aina osannu sanoa asioita mukavasti ja kunnioittavasti, mutta basically miks ihmiset jaksaa koko ajan huudella jossain youtubessa tota "attention seekeriä"

Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää et kyse ei oo huomion hakemisesta (ainakaan kaikilla) vaan ihmiset nyt vaan yksinkertaisesti samastuu johonkin labeliin. Tuollasia kommentteja on siis esim akoiseksuaalisuuteen liittyen, mikä nyt on aika outoa, koska mitä muka akoiseksuaalisuudessa tai akoiromanttisuudessa on omituista tai mahdotonta? Totta kai jotkut voi kokea niin. Haloo. Akoiseksuaali = ihminen jolla saattaa olla seksuaalisia tunteita joitain tyyppejä kohtaan, mutta se ei vaan halua vastakaikua/oikeasti tehdä asialle mitään. Akoiromanttinen = basically sama mutta romanttisten tunteiden suhteen. Mikä tossa on omituista??????? Itsekin koen jonkinasteista "sexual attraction" aivan varmasti joitakin kohtaan, vähintään muutamia ihmisiä on ollut jotka herättää mussa vähintäänkin lieviä seksuaalisia tunteita, mutta haluanko mä seksiä oikeasti. No en helvetissä, never in a million years (toki se voi muuttuu mut tähän mennessä on tuntunut tältä). Siis en oo kertaakaan elämässäni tuntenu varmaan sekuntiakaan niin, että haluaisin oikeasti tilaisuuden tullen olla jonkun kanssa sängyssä, en yhtään kenenkään. Oon ollu epävarma siitä joo ja mulla on ollut halu siihen ainakin jossain määrin varmaankin, mutta aina suurempi tuntemus on ollut se "hyi, ei helvetissä, no thanks i'm good" eli se halu ei oo ollut tarpeeksi suuri enkä oo tosissaan ja aidosti halunnut sitä, ikinä. En ainakaan tunnista sitä itessäni. Sillonki ku ehkä joskus 17-vuptiaana sanoin et joo nyt mä voisin olla jonku kaa, ni basically sanoin sen lähinnä siks et luulin et voisin vaik oikeesti olin edelleen kauhuissaan siit ajatuksest, niiku oon edelleen 23-vuotiaana. Disgusting, sori nyt vaan. Ajatus siitä että olisin OIKEASTI jonkun kaa seksuaalises mieles saa mut melkein paniikkikohtauksen partaalle, siis jos ajattelen et se tapahtuisi oikeasti. Hyi. Niin mikä siinä on outoa että joku voi tuntea niin? Tai mikä siinä on pahaa? Mä voin ainakin ihan hyvin tai siis mulla ei oo tarvetta olla toisenlainen, niin mikä täs on oikeestaan se kamala asia? Jos ihminen on ihan onnellinen akoiseksuaalina. Sen toki myönnän että mun sex-repulsion saa joskus isoja mittasuhteita tavallaan joten siitä on "haittaa" mutta se nyt on vaan sama asia kun vaikka kauhuleffat tai true crime. En pysty kattomaan kauhuleffoja tai true crimea oirehtimatta (joskus pahastikin, esim pyörtyminen jne) ja samoin en pysty kattomaan elokuvien seksikohtauksia (etenkin jos ne on vähänkään graphic) oirehtimatta (joskus pahastikin, kuten pahoinvointi ja paniikkikohtaukset tai paniikkikohtauksen tyyppiset tilat). Eli mikä siinä on niin ihmeellistä, samalla tavalla kun en kestä kauhuleffoja tai true crimea niin en kestä myöskään seksuaalisuutta, ainakaan jos se on liian graphic. Mikä siinä on ongelma? Miksen mä saa olla sellanen ku satun olemaan. Mikä siinä on vaikee ymmärtää et kaikki ihmiset ei vaan oo samanlaisia

Tiedän et noit attention seeker kommentteja ja muita juttuja ei pitäs ottaa edes tosissaan, mut mun on vaikee kestää niitä. En voi sille mitään. Mun vaan on vaikee kestää niitä. Sama homma muidenkin juttujen kans, jos joku sanoo mua attention seekeriks siks et oon bi niin kyllä sekin vituttaa mut se ei oo yhtä paha ehkä, koska bisseys on sen verran "tunnetumpaa" ja ehkä useampi ihminen uskoo siihen tai jotai? Vaikka ei kyllä siihenkään vissiin moni usko

Ja anyway, mitä väliä vaikka se oliskin huomion hakemista? Yleensähän teinit hakee huomioo ja onkse jotenki vaarallista, miks siit pitää valittaa?

En vaa tajuu mikä siin on nii kauheeta, tajuutteks te? D:

Jotenki ärsyttää ku mä oon muutenkin viime aikoina saanu tosi paljon hyperventilaatiokohtauksia nii ei oo mukavaa et ahistusta lisätään viel tollasel. Mut joo, toisaalta ne on vaa randomeita netissä. Mut jokasel on oikeus olla sellanen ku on nii miks joidenkin pitää alkaa oikeest haukkumaan ihan turhaan (toisaalta en tiedä teenkö sitä itekin joskus ja nyt tulee taas pakko-oireita ku rupeen miettii liikaa sitä etten koskaan sais vahingossakaan loukata ketään, vaikka eihä se nyt niin mee et pitää joka sanaa varoo, vaan silleen et kaikki turha haukkuminen pois, tai no joo ihmisil voi olla huono päivä jolloin tulee sanottua pahasti et ok ehk täs nyt ei oo mitään järkee vaatii mitään kivaa kohtelua keltään, sitä paitsi oon iteki varmaan ihan asshat)

Nojaa vittu iha sama, haukkukaa sitte vaa xd kyllä mä kestän (vaikka en, koska ahistus on todella pahaa ja mulle tulee pakko-oireet et mun pitäs suurinpiirtein tappaa itteni jos joku sanoo must jotain pahaa yms)

Pitää kyl unohtaa kaikki tollaset asiat. Ei täs oo mitään hätää.

Nice avautuminen mut tätä se tekee ku ei pysty nukkumaan tarpeeks ja oot koko ajan iha väsyny
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,150
Reaktioarvo
2,892
Hmm onkohan toi pakko-oireita vai skitsofreniaa jos tuntuu siltä että mun pään sisässä "ääni" käskee vahingoittaa itteään? Paitsi et se ei taida olla actual ääni vaan enemmänkin vaan semmonen et ajatus et joo sun täytyy nyt vahingoittaa itteäs koska noi muut ei tykkää susta tai hyväksy sua. Täytyykin sanoo tästä seuraavan kerran mun valmentajal i guess. Mut se aika on vasta jonku ajan päästä.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,150
Reaktioarvo
2,892
Hmm onkohan toi pakko-oireita vai skitsofreniaa jos tuntuu siltä että mun pään sisässä "ääni" käskee vahingoittaa itteään? Paitsi et se ei taida olla actual ääni vaan enemmänkin vaan semmonen et ajatus et joo sun täytyy nyt vahingoittaa itteäs koska noi muut ei tykkää susta tai hyväksy sua. Täytyykin sanoo tästä seuraavan kerran mun valmentajal i guess. Mut se aika on vasta jonku ajan päästä.
Okei basically, sairaan huonon itsetunnon aiheuttamia pakko-oireita probably. Mut en vaan tiedä miten tuun toimeen näiden kaa.

Ja nääkin menee vähän sykleissä koska välillä mun itsetunto on ihan ookoon tuntunen ja välillä tosi huonon tuntunen. Ja sillon ku menee paremmin ni ei tuu välttämättä mieleen että pitäs yhtään mistään syystä vahingoittaa itteään, mutta kyllä noi ajatukset joo aika usein vaivaa
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,150
Reaktioarvo
2,892
Ugh basically mun pitää ehkä kattoo toi hate vidi loppuun koska pakko-oireet mut se vähän riippuu. Ei välttämättä oo pakko mut se riippuu asioista. Ahdistaa vaan tosi paljon tollanen pienikin haukkuminen
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,150
Reaktioarvo
2,892
Mut pitää vaan yrittää ajatella et sil ei oo väliä mitä muut aattelee. Mut joo täst mun pitää puhuu mun valmentajal koska mun on oikeesti todella mahdotonta ajatella itsestäni hyvää. Tai siis pystyy joo mut se on vaikeeta ni tarvin oikeesti apua itsetunnon parantamiseen
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,150
Reaktioarvo
2,892
Toisaalta ymmärrän myös sen pointin et osa labeleist tuntuu omasta mielestäni tosi turhilta kuten sapioseksuaali tai jotkut tämmöset. Mut emt akoiseksuaali on mun mielestä kinda useful sanana. Mut sapioseksuaali on vaa sillee ok what the hell. Mut tämäkin on vaan mun oma tuntemus ja ehkä kaikki ei koe asiaa samalla tavalla. Mut joo siin mieles ymmärrän sen miks jostai voi tuntuu et näit termei on liikaa ja ne on turhia koska mustakin tuntuu siltä, mut sit taas osa on kyllä ihan useful mulle itelleni ja osa taas tuntuu typerältä (xenogenders myös on edelleen mulle ihan randomia enkä ymmärrä sitä alkuunkaan).
 
Ylös Pohja