Opiskelu Tsempataan toisiamme opiskelutehtävien teossa

Opiskelu ja itseopiskelu
Liittynyt
20.9.2021
Viestejä
29
Reaktioarvo
38
Ajattelin kokeilla, että löytysikö täältä porukkaa vertaistukihengessä keskustelemaan opiskelutehtävistä? Erityisesti jos on jonkun tehtävän DL tai esim. tentti tulossa ja haluaisi jollekin jakaa omia opiskelutavoitteitaan tai mitä on työn alla. Keskustelu olisi suunnattu ehkäpä erityisesti AMK- ja yliopisto-opintoja tekeville, mutta toki muidenkin koulutusasteiden opiskelijat ovat tervetulleita mukaan.

Itse teen nyt avoimen yliopiston opintoja työn ohessa ja tässä joku päivä sitten havahduin, että ensi viikon lopussa loppuu erään kurssin suoritusaika ja mulla on suurin osa kurssiin liittyvästä palautettavasta tehtävästä vielä tekemättä. (Ja toki kannattaa kirjoitella ennemmin tänne kuin esim. olla nytkin tekemässä sitä tehtävää.) Eikä tässä vielä kaikki, mulla on ensi viikolla myös eräs harrastukseen liittyvä tapahtuma, joka vaatii valmistautumista, joten tarvii nyt ihan oikeasti aikatauluttaa, että milloin teen mitäkin.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
onpa kiva idea D: tsemppiä sulle niihin tehtäviin ja aikataulutukseen!

en voi itse ihan osallistua keskusteluun toistaseks, ku en opiskele mitään - rip D: mut tulin osoittamaan tukeni
 

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
258
Reaktioarvo
213
ah niin paljon opiskeludediksiä ja ainejärjestöhommia et valittamista kyl riittää
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
No mä olen kyllä lukiossa mutta pitäs saada ehtyä suunnitelma äidinkielen kirjoitustaidon vastaukseen mutta en osaa päättää edes aihetta
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Kaikki deadlinet häämöttää kurssien lopulla ja suurin osa siinä joulukuun puolessavälissä. Vaikka tietääkin, kuinka paljon ja itsenäiseen tekemiseen ja perehtymiseen menee aikaa, niin silti max. kahden luennon päivät (itsellä on tässä periodissa 0-1 luentoa päivässä) antavat opiskelusta jotenkin tosi löysän kuvan.

Voi kun tehtävillä olisi ylemmältä taholta annetut tiukemmat aikarajat, mutta ei kai tässä muu auta kuin asettaa niitä itse ja yrittää pysyä niissä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,143
Reaktioarvo
5,464
Ihanaa, tänne voin tulla kiukuttelemaan! Ihan kamala määrä itsenäisesti tehtäviä laajoja koulutehtäviä, vähän ahdistaa. Deadlinet on vasta marraskuun puolella, mutta lokakuussa on työharjoittelu, joten menee aikataulut melkein väkisin tiukille vaikka kuinka aloittaa ajoissa, koska ei niiden harkkapäivien jälkeen kerkeä tehdä paljoa mitään. Ja töihinkin pitäisi keretä tämän kaiken ohessa. Saattaa oikeasti mennä siihen pisteeseen, että loppujen lopuksi joudun tinkimään unen määrästä, jotta kerkeän tekemään kaiken. Vapaa-ajasta ei voi haaveillakaan!
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mä ihan kauhistelen että miten teillä jo nyt deadlinet häämöttää kun yliopisto vasta jatkui viime viikolla,mutta taisi jatkua suomessa vähän aikaisemmin. Mun pitäisi pikkuhiljaa saada tutkimus aihe mietittyä enkä ole valmistautunut yhtään ☹️☹️

Itsellä usein paras motivaattori on deadline ja en oikein ikinä saa mitään tehtyä kuin viimetingassa. Välillä laitan kalenteriin väärän deadlinen joka on pari päivää aikaisemmin, jotta saan tehtyä aikaisemmin mutta harvoin se onnistuu..

Onko avoimen yliopiston kursseilla usein paljon palautettavaa?
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
mulla on ihan vitusti tekemistä ensi viikon alkuun ja mäpä olenkin viikonlopun poissa kotoa. yritin eilen lukea kirjaa, joka pohjustaa esseen tehtävänantoa, mutta ei mulla jää mitään päähän kun kyseinen kirja sattuu olemaan ruotsiksi. ymmärrän ruotsia, mutten käytä sitä niin paljon että lukeminen olis sujuvaa ja sisäistäisin kaiken. toiselta kurssilta on artikkelianalyysi enkä oo edes lukenut vielä kaikkia niitä analysoitavia artikkeleita siihen. ja sit mulla olisi myös teema-analyysi tälle samalle kurssille, lähdin eilen kesken niin en kuullut edes ohjeistusta. tänään mun taas pitäisi näiden sijasta katsoa erään nettikurssin luentoja, koska tentti on heti lokakuun alussa ja mulla on vielä varmaan puolet katsomatta. kirjallista työtä en ole päässyt edes suunnittelemaan. :D

moti hei missä olet
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
mulla on ihan vitusti tekemistä ensi viikon alkuun ja mäpä olenkin viikonlopun poissa kotoa. yritin eilen lukea kirjaa, joka pohjustaa esseen tehtävänantoa, mutta ei mulla jää mitään päähän kun kyseinen kirja sattuu olemaan ruotsiksi. ymmärrän ruotsia, mutten käytä sitä niin paljon että lukeminen olis sujuvaa ja sisäistäisin kaiken. toiselta kurssilta on artikkelianalyysi enkä oo edes lukenut vielä kaikkia niitä analysoitavia artikkeleita siihen. ja sit mulla olisi myös teema-analyysi tälle samalle kurssille, lähdin eilen kesken niin en kuullut edes ohjeistusta. tänään mun taas pitäisi näiden sijasta katsoa erään nettikurssin luentoja, koska tentti on heti lokakuun alussa ja mulla on vielä varmaan puolet katsomatta. kirjallista työtä en ole päässyt edes suunnittelemaan. :D

moti hei missä olet
halusin vain tulla päivittämään että olen kadottanut teema-analyysin palautuskansion sekä sen ohjeet siinä samalla. saa antaa aplodit.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Tähän asti on ollut tosi vaikea tarttua tehtäviin, ja teenkin ne yleensä vasta viimeisenä palautuspäivänä. Vielä ei onneksi ole annettu mitään laajoja esseitä tai vastaavia, joten pari tuntia per tehtävä onkin riittänyt ihan mainiosti. Yhdellä kurssilla on hieman työläämpi ryhmätyö, ja siihen ollaankin jo sovittu aikataulu oman porukan kanssa.

No, sen aikataulun innoittamana sain viimein aikaiseksi ripotella muitakin tehtäviä pitkin kalenteria. 2-3 tehtävää per päivä ja viikonloput tyhjinä. Rastin vetäminen ruutuun tuo tunteen, että on oikeasti saavuttanut jotain, ja se motivoi hoitamaan päivälle merkatut asiat.

Yhdellä kurssilla on tulossa referaatin kirjoitustehtävä, ja sen tyyppisissä vähän isommissa tehtävissä pitää varmaan asettaa vähän konkreettisempia tavoitteita. Esim. "Lue referoitava artikkeli" toiselle päivälle ja "Suunnittele referaatin rakenne" toiselle on varmasti paljon motivoivampi kuin pelkkä "Referaatin viimeinen palautuspäivä" :D
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Tieteen termipankki on muuten hyvä ja luotettava lähde, mutta aika usein vaikeisiin käsitteisiin tutustuminen tyssää siihen, että ne on selitetty toisilla vaikeilla käsitteillä
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Itsellä lukion enkun aine edelleen suhteellisen pahasti kesken, ja loman loputtua se tulisi palauttaa D:
Ei nyt millään meinaa motivaatio riittää siihen suuntaan, vaikka samasta aiheesta olen aineen kirjoittanut todella lyhyessä ajassa viime keväänä, kokeen yhteydessä. Nimenomaan englanniksi :D D:
 
Ylös Pohja