Tulin just tänne leirikeskukseen

Reaktioarvo
4,757
musta on ihan ok mennä riparille vaikkei uskoisi. ripari on hyvä paikka tutustua oman maansa valtauskontoon ja miettiä uskooko vai ei, kumpikin lopputulos on ihan ok. aika harva nuori miettii aktiivisesti uskonasioita. ripari on loistava paikka tutustua uskontoon, kysyä ja oppia uutta, tutustua ikäisiinsä nuoriin, oppia ryhmätoimintaa, tietty merkkipaalu nuoren elämässä mistä alkaa valmistautuminen kohti aikuisuutta, plus tietenkin kirkossa naimisiin
Aivan

Reaktioarvo
4,757
Joo, siis meidänki riparin tytöistä kaikki muut meikkas paitsi mä, josta tuli aika ulkopuolinen ja epävarma olo. Meillä oikeesti tuntu ettei juuri kukaan usko... Ku niiltä kysyttiin kuinka korkeella niitten tärkeysjärjestyksessä Jumala on niin kaikki oli vaan silleen "aika alhaalla" ja ykski poika vaan sanoi ihan suoraan ettei todellakaan usko mihinkään Jumalaan.(mut kuitenki sano myös et kaikki saa uskoo mihin haluu et se ei sentään ollut semmonen ilkee) Ärsyttää vaan ku siinä konfirmaatiossa uskoudutaan Jumalalle, mut sit tyyliin kukaan ei oikeesti uskoudu ja menee riparille vaan rahan ja ehkä leirin takii. D:
Tämä olin varmaan kaikista eniten uskovainen

Reaktioarvo
4,757
Joo ja siis mulla on kans se ku vaikka tää on lestadiolaisten leiri nii silti noi ei jaksa kunnioittaa yhtään ja kiroileeki välillä nii tullee tunne et niitä ei vaan kiinnosta
Ja suurin osa tytöistä meikkaaki et tässä on hieman ulkopuolinen olo, tuntuu et ainoostaan pojissa on niitä jotka niinku tuntuu ylipäätään olevan edes uskovaisia
Meillä ei sentään kiroiltu mutta jotku ei tullu toimeen keskenään joka onneksi ei ollu koko leiriä.

Taivaansini

Asiantuntija
Reaktioarvo
1,422
musta on ihan ok mennä riparille vaikkei uskoisi. ripari on hyvä paikka tutustua oman maansa valtauskontoon ja miettiä uskooko vai ei, kumpikin lopputulos on ihan ok. aika harva nuori miettii aktiivisesti uskonasioita. ripari on loistava paikka tutustua uskontoon, kysyä ja oppia uutta, tutustua ikäisiinsä nuoriin, oppia ryhmätoimintaa, tietty merkkipaalu nuoren elämässä mistä alkaa valmistautuminen kohti aikuisuutta, plus tietenkin kirkossa naimisiin meno jne.
Onhan toikin totta. Mutta en ymmärrä miks kukaan menis naimisiin kirkossa, jos ei usko Jumalaan? Eikä min mielestä ripari ollut mikään merkkipaalu mun elämässä. Tuntu oudolta ja vähän jopa ärsyttävältä, ku sukulaiset onnitteli, kuinka nyt yks elämän merkkipaalu oli tehty vaikka mun mielestä siin ei ollut mitään erityistä ja olin sama ihminen kuin ennenkin, vaikkakin ripari toi mulle uusia ajatuksia ja vahvisti uskoa. Mutta on se nyt silti inhottavaa, jos jossain riparilla koet enemmän ulkopuolisuutta uskontosi takia, kuin koskaan.

Taivaansini

Asiantuntija
Reaktioarvo
1,422
Tämä olin varmaan kaikista eniten uskovainen
Mä en tiiä olinko uskovaisin, kun kuitenkin sain kunnolla nähä vaan muutaman tyypin uskontokäsityksen, ku olin niitten kaa samassa isosryhmässä. Mutta varmaan kuitenkin keskimääräistä uskovaisempi. Kukan ei siellä kuitenkaan varsinaisesti ylistänyt Jumalaa silleen julkisesti, pidinhän mäkin hiljaista profiilia.

Taivaansini

Asiantuntija
Reaktioarvo
1,422
Nyt tuli muuten taas mieleen inhottava muisto riparilta... Muistn ku päivittäin laulettiin aika paljon, joskus virsiä ja joskus jotain muita hengellisiä lauluja. Ja mä olin oikeesti tyyliin ainut, joka siellä laulo ohjaajien lisäks... Mun mielestä on inhottavaa laulaa muiden kuullen, enkä tykkää ees puhua tuntemattomille, mutta kuitenkin, jos on joku yhteislaulu niin kyl mä koen et siinä pitää laulaa, edes hiljaa, vaikka ei se mikään pakote tai velvollisuus olekkaan.

Mut sit oli niin ahdistavaa, ku mun lisäks siellä saatto ehkä pari tyttöö välillä laulaa ihan hiljaa mun lisäks... Ja sit kerran opet kannusti tyyppei laulamaan. Sit mä ja mun huonetoverit laulettiin hiljaa, ku ei tietenkään uskallettu kovaa kailottaa, mut sit siihen tuli laulamaan myös pari poikaa, jotka sit laulo kovempaan ääneen. Sitte laulun aikana opet yritti saada tyttöjä(eli oikeestaan vaan mua ja mun huonetovereita...) laulamaan kovempaa ja ku oltiin laulettu niin se kehu hirveesti, kuinka pojat laulo kovaa ja että tytöillä on vähän hennompi ääni.

Mun mielestä se oli vähän epäreiluu, koska oltiin kuitenkin yritetty ja vaatii enemmän uskallusta laulaa, kun juuri kukaan muu yli 20 hengen ryhnästä ei laula... Ois ollut kiva, jos se olis vaan kehunut kaikkii, jotka laulo siitä, et uskalsi ylipäätään yrittää toisin ku 90% ryhmästä, mut sen sijaan se kehuki vaan silleen "pojat laulo tosi hyvin, hyvä pojat" vaikka suurin osa pojista ei ees laulanut, niin senkin takii vähän epäreiluu, koska olis ollut sit mieluummin parempi silleen, et se olis suoraan kehunut niitä poikia nimeltä... Ja kyseessä oli siis semmonen laulu, jossa oli tyttöjen vuoro laulaa ja poikien vuoro laulaa.

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Reaktioarvo
6,563
Joo, siis meidänki riparin tytöistä kaikki muut meikkas paitsi mä, josta tuli aika ulkopuolinen ja epävarma olo. Meillä oikeesti tuntu ettei juuri kukaan usko... Ku niiltä kysyttiin kuinka korkeella niitten tärkeysjärjestyksessä Jumala on niin kaikki oli vaan silleen "aika alhaalla" ja ykski poika vaan sanoi ihan suoraan ettei todellakaan usko mihinkään Jumalaan.(mut kuitenki sano myös et kaikki saa uskoo mihin haluu et se ei sentään ollut semmonen ilkee) Ärsyttää vaan ku siinä konfirmaatiossa uskoudutaan Jumalalle, mut sit tyyliin kukaan ei oikeesti uskoudu ja menee riparille vaan rahan ja ehkä leirin takii. D:
No nimenomaan ja sit ku monet vaan esittää D:

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,563
musta on ihan ok mennä riparille vaikkei uskoisi. ripari on hyvä paikka tutustua oman maansa valtauskontoon ja miettiä uskooko vai ei, kumpikin lopputulos on ihan ok. aika harva nuori miettii aktiivisesti uskonasioita. ripari on loistava paikka tutustua uskontoon, kysyä ja oppia uutta, tutustua ikäisiinsä nuoriin, oppia ryhmätoimintaa, tietty merkkipaalu nuoren elämässä mistä alkaa valmistautuminen kohti aikuisuutta, plus tietenkin kirkossa naimisiin meno jne.
Nii se onki mut ku se vaan tuntuu itsestä surulliselta ku nii moni ei usko

Reaktioarvo
4,757
Mä en tiiä olinko uskovaisin, kun kuitenkin sain kunnolla nähä vaan muutaman tyypin uskontokäsityksen, ku olin niitten kaa samassa isosryhmässä. Mutta varmaan kuitenkin keskimääräistä uskovaisempi. Kukan ei siellä kuitenkaan varsinaisesti ylistänyt Jumalaa silleen julkisesti, pidinhän mäkin hiljaista profiilia.
ite tunsin osan ei toisaalta voi tietää

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,563
niin se kuulostaa varsinkin uskonnollisissa jutuissa
Nii ja ylipäätään ku se on inhottavan kuulosta ja siitä tullee ainaki itelle usein olo et tohon ihmiseen ei haluu tutustua varsinki jos kovin usein kiroilee
Onhan mulla joitain epäuskosia kavereita jotka kiroilee mut ne ei kiroile jatkuvalla syötöllä et eri asia jos joka toinen sana ois kirosana kuten mun luokan yhdellä "kovis"pojalla

Ylös Pohja