Tyhmät kysymykset osa 1: Voiko ammattikoulusta valmistuttua hakea lukioon :D

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Haha.
Tätä olen nyt hetken jo miettinyt.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Kyllä tietty voi. Ei lukioon hakeminen katso ikää. :D

Moni kyl myöhemmin lukioon mentyään menee iltalukioon, jonne siis pääsee vaan täysi-ikäiset. Mut tietty päivälukioonkiin pääsee.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
joku minua viisaampi joskus sanoi, että tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa
Näin sanoi meidän koulun fysiikan ope joskus, mutta usein hän valitti, jos tyypit vastaili tyhmii kysymyksii. :D Siis se valitti, että tää ja tää ois pitäny oppii jo aikaisemmil kursseil, ja kerran kuulemma nauro yhen mun luokkalaisen vastaukseen, kun tältä kysyttiin kysymys. :D
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Kyllä tietty voi. Ei lukioon hakeminen katso ikää. :D

Moni kyl myöhemmin lukioon mentyään menee iltalukioon, jonne siis pääsee vaan täysi-ikäiset. Mut tietty päivälukioonkiin pääsee.
mä oon itse selvitellyt just aikuisen kouluttautumisvaihtoehtoja ja ainakin ammattikouluihin on tietyt ehdot, jotta voit hakea näille nuorisolinjoille. mä tiedän yhden noin 20-vuotiaana päivälukioon menneen, mut hänellä ei ollut mitään koulutusta peruskoulun jälkeen käytynä. jos siis sulla on jo jokin tutkinto niin kelpuutetaanko sut opiskelijaksi päivälukioon?
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
mä oon itse selvitellyt just aikuisen kouluttautumisvaihtoehtoja ja ainakin ammattikouluihin on tietyt ehdot, jotta voit hakea näille nuorisolinjoille. mä tiedän yhden noin 20-vuotiaana päivälukioon menneen, mut hänellä ei ollut mitään koulutusta peruskoulun jälkeen käytynä. jos siis sulla on jo jokin tutkinto niin kelpuutetaanko sut opiskelijaksi päivälukioon?
ainakin jos on 25 vuotias on todennäköisempää ettei pääse edes ammattiopistoon luulen et se on iästä kiinni
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Kyllä tietty voi. Ei lukioon hakeminen katso ikää. :D

Moni kyl myöhemmin lukioon mentyään menee iltalukioon, jonne siis pääsee vaan täysi-ikäiset. Mut tietty päivälukioonkiin pääsee.
Kyllä iltalukioon alaikäisetkin pääsevät.
Esim kaksoistutkinto tms voi olla syynä siihen miksi kannattaa
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Meidän vuosikurssilla päivälukiossa joku aloitti 21-vuotiaana, enkä olisi tullut ajatelleeksi koko asiaa ellei hän olisi siitä maininnut. Oli käynyt amiksen ja vielä armeijankin ennen lukioon menoa
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Meidän vuosikurssilla päivälukiossa joku aloitti 21-vuotiaana, enkä olisi tullut ajatelleeksi koko asiaa ellei hän olisi siitä maininnut. Oli käynyt amiksen ja vielä armeijankin ennen lukioon menoa
Oliks opiskelijat ihmeissään hänen ikänsä takia? Itselle tehtiin oppivelvollisuuden pidentäminen eskari-ikäisenä, joten oon peruskoulusta lukioon asti olee -01:nä -02:en ryhmässä. Lukiossa mun ikä tuotti (yhtä tyyppiä lukuun ottamatta) suurta hämmennystä niillä harvoilla, joille ikäni mainitsin. :D

Kakkosvuonna ranskan tunnilla meillä oli semmonen leikki, jossa meiltä kyseltiin kaikkee ranskaksi, ja sanoin olevani 18. Ope oli ihan ihmeissään ja luuli eka, että sanoin ikäni väärin ranskaksi. :D
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Oliks opiskelijat ihmeissään hänen ikänsä takia? Itselle tehtiin oppivelvollisuuden pidentäminen eskari-ikäisenä, joten oon peruskoulusta lukioon asti olee -01:nä -02:en ryhmässä. Lukiossa mun ikä tuotti (yhtä tyyppiä lukuun ottamatta) suurta hämmennystä niillä harvoilla, joille ikäni mainitsin. :D

Kakkosvuonna ranskan tunnilla meillä oli semmonen leikki, jossa meiltä kyseltiin kaikkee ranskaksi, ja sanoin olevani 18. Ope oli ihan ihmeissään ja luuli eka, että sanoin ikäni väärin ranskaksi. :D
Hmm no minulle tuo selvisi vasta kakkosvuoden loppusuoralla, joten siinä vaiheessa ei jaksanut enää ihmetyttää. Ei liikuttu lukion aikana samoissa porukoissa, mutta ei se ikäero muitakaan tuntunut häiritsevän :D
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Pohja