Keho Tykkäättekö kehostanne? Onko se teidän mielestänne kaunis ja riittävä?

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
vaihtelee. nyt koronavuoden aikana oon lihonu aika paljon ja joinain päivinä vihaan kehoani ja sit joskus oon armollisempi ellen jopa ihan sillee tyytyväinen. D:

oon huomannu kyllä, että omaan kehonkuvaan ja mielenterveyteen on vaikuttanu positiivisest se, keitä seuraa esim. ig. seuraan nykyää monia isokokosempia ihmisiä ja selvästi voin paremmin, ku nään saman näköisiä ihmisiä. poistin myös seurattavista sellaset ihmiset, joihin itteäni oon verrannu.
Ihana! Ite oon lopettanut instagramin käytön kokonaan, sillä ei mua kiinnosta olla siellä. Eikä mua kiinnosta mitä muut musta ajattelee. Ehkä voisin kesällä, kun olen henkisesti entistäkin vahvempi. Oon vihdoin alkanu hyväksyy itteni, joka tuntuu aivan mahtavalta ja nyt on menossa sellane vaihe, et mua ei oikeesti kiinnosta pätkääkään mitä muut ajattelee musta ja mun kropasta. Ne ei voi mua muuttaa niitten vihapuheillaan.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Oon aika tyytyväinen, vaikka välillä ärsyttääkin ihottuma-arvet, vino lantio, kauhee turvotus joka puolella ( koska herkkä vatsa, allergiat, lihakset jumissa jne.) ja milloin mikäkin. Kaikista inhottavinta on ihottuma, joka tekee mun käsistä punaset, turvonneet ja pahimpina aikoina aika muodottomat. Onneksi ne on nyt paremmassa kunnossa, mutta olis kiva jos ois "kunnolliset" kädet eikä tarvis pitää sellasii hanskoja koko ajan. Näistä huolimatta löydän enemmän hyviä puolia ja usein katon aamulla peiliin et olenpa tänään ihan helevetin hyvän näkönen xD
Oot oikeesti ihan sairaan vahva! Tiedän miltä tuntuu varsinkin jos on talvi-ihottumaa ja atooppista ihottumaa. Itelläkin on vielä paljon paikkoja kehossa, joista en tykkää esim. takapuoli, maha ja naama mut parempaan päin ollaan menossa! On aivan ihanaa, kun löydät myös niitä hyviä puolia kehostasi, joskus tuntuu itestä et ne on niin piilossa siellä huonojen puolien takana et niitä ei meinaa kaivamallakaan löytää, mut kyllä ne sieltä sitten hyvänä päivänä ja hyvänä hetkenä pomppaa yhtäkkiä esiin <3
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Onhan sitä aika ristiriitaiset tunteet omaa kehoa kohtaan, joskus olen tyytyväinen ja joskus en.
Oikeastaan sellaiset tilanteet kun turvottaa ruoan takia tai menkkojen takia niin tulee sellanen ällöttävä olo (vaikka se on normaalia turvota silloin tällöin!) Tai sitten jos tiedän että koko päivä on tullut laiskoteltua ja syö vielä jotenkin mukamas ''paskasti'' niin tulee sellainen pettynyt olo itseeni. Kuitenkin yritän salilla käydä kun ehdin/jaksan niin jos sinne ei ole mennyt niin pitäs yrittää syödä jokseenkin terveellisesti. Painonpudotus tässä meneillään niin sen takia on vähän vuoristorataa tää.
menkkojen aikaan turvotus on kaikkein pahinta, varsinkin kun päälle iskee muutkin ulkonäköpaineet, kuten satunnaiset finnit, menkkakivut ja muuten vaan paska olo. Tsemppiä sulle tosi paljon painonpudotukseen! Elämäntapamuutokset, kuten painonpudotus, vaatii paljon sinnikkyyttä ja armollisuutta itseään kohtaan, koska kuten sanoit, se on yhtä vuoristorataa. Vaikka olisi kuinka pienestä asiasta kyse, eikä se edes välttämättä näkyisi ulospäin, se voi olla hirveetä taistelua oman pään sisällä joskus! Mut yrittäminen kannattaa aina, sillä lopputulos/oman tavoitteen saavuttaminen on parhaimpia fiiliksiä ikinä ja saa oman motivaation pomppaamaan pilviin!<3
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Tykkään joo, oon opetellut olemaan armollinen itelleni. Ei oo ollu helppoa, mutta hyvä kuitenkin, että oon saanut mun ajatukset itseeni liittyen paremmiksi, enkä vaan koko ajan etsi itestäni vikoja yms negatiivista. Valitettavasti oon ollut huomaavinani, etten kuitenkaan kelpaa tälläsena ku oon, joten en oikein viitti/uskalla enää hakeutua deittailemaan/suhteisiin.
Oot hyvä just tollasena! Ittensä hyväksyminen vaatii aikaa ja sinnikkyyttä ja välillä voi tulla pahojakin pudotuksia, mut tärkeintä on ettet sä luovuta! Itse miettisin ehkä tuossa tilanteessa, että ota aikaa itelles just niin paljon kun tarviit ja vasta sitten alat miettimään suhdeasioita. Se vaatii aikaa ja tahtoa, mut kun sä osaat hyväksyä ittes ja pidät ittees riittäävänä itelles ja ehkä myös muille (mikä ei kuitenkaan ole tärkeintä, sillä tärkeintä on, että sä koet olevas itelles riittävä), parisuhdekin toimii paremmin! En tiedä tuliko tästä nyt hirveen tuomitseva viesti, mikä ei siis todellakaan ollu tän tarkoituksena, mut ota aikaa itelles!
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
ei se mitenkään kaunis ole mutta ihan hyvä kuitenkin. tykkään mun ruumiinrakenteesta ja oon vähitellen oppinut olemaan tyytyväinen mun pituuteen, en ole lyhyt mutta en onneksi kovin pitkäkään.
jos jotain pitäs kehittää, niin haluaisin lisää painoa ja lihaksia kun nyt oon sellanen ei-oikeen-minkään-muotoinen tikku mutta eiköhän seki ole saavutettavissa jotenkin. mun laihuutta on kommentoitu niin kauan kuin muistan ja vaikka sitä kai tarkotetaan kehuna niin ei se siltä tunnu kun porukka epäilee että mulla on anoreksia ":)"
mun mielestä eikä varmaan monen muunkaan mielestä toisen kehoa sais millään tavalla mennä kommentoimaan. vaikka se olis kehuna tarkoitettu, se voi tosi helposti aiheuttaa itelle ulkonäköpaineita ja riittämättömyyden tunnetta. Ihanaa et oot löytäny myös niitä hyviä puolia kehostasi!<3 Oot tosi vahva ja hyvä just tollasena ku oot<3
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Lyhyesti: en varsinaisesti pidä, ei ole kaunis, mutta on riittävä. Ei se kauneus ole tärkeintä. Vähän terveempi ja vahvempi se mielellään sais olla, mutta oma vika kun en liiku enemmän. Riittää silti.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Lyhyesti: en varsinaisesti pidä, ei ole kaunis, mutta on riittävä. Ei se kauneus ole tärkeintä. Vähän terveempi ja vahvempi se mielellään sais olla, mutta oma vika kun en liiku enemmän. Riittää silti.
Se on just kaunis sellasena ku se on ja kun se on sulle riittävä, se on tärkeintä <3
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
En haluaisi myöntää olevani pinnallinen, mutta valehtelisin jos väittäisin että en tunne ahdistusta kehostani. Viimeisenä kahtena vuotena se on muuttunut paljon koska ensiksi yliopiston lopputyö aiheutti stressiä ja sitten pandemia iski. Mä en enään mahdu moniin lempi vaatteisiini ja välillä tanssivideoita katsoessa tulee olo että katson vierasta kroppaa kun selkään ja mahaan tulee makkaroita joita mulla ei ennen ole ollut. Tunnen ahdistusta siitä miltä näytän videoissa, mutta ennen kaikkea siitä miltä tunnen kehossani. Se tuntuu vieraalta. Väsyneeltä ja raskaalta. Kärsin kivuista joita en ole ennen kärsinyt, ja kuntoni ei ole enään yhtä kokea kun se oli aikaisemmin.

Toisinaan katson itseäni peilistä ja osaan katsoa itseäni ulkopuolisin silmin ja silloin näen että kehoni on yhä kaunis.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
En haluaisi myöntää olevani pinnallinen, mutta valehtelisin jos väittäisin että en tunne ahdistusta kehostani. Viimeisenä kahtena vuotena se on muuttunut paljon koska ensiksi yliopiston lopputyö aiheutti stressiä ja sitten pandemia iski. Mä en enään mahdu moniin lempi vaatteisiini ja välillä tanssivideoita katsoessa tulee olo että katson vierasta kroppaa kun selkään ja mahaan tulee makkaroita joita mulla ei ennen ole ollut. Tunnen ahdistusta siitä miltä näytän videoissa, mutta ennen kaikkea siitä miltä tunnen kehossani. Se tuntuu vieraalta. Väsyneeltä ja raskaalta. Kärsin kivuista joita en ole ennen kärsinyt, ja kuntoni ei ole enään yhtä kokea kun se oli aikaisemmin.

Toisinaan katson itseäni peilistä ja osaan katsoa itseäni ulkopuolisin silmin ja silloin näen että kehoni on yhä kaunis.
Kuulostaa tosi ikävältä :( Tää pandemia on vaikuttanut moneen muuhunkin, esim. mulla ahdistusongelmat on tosi paljon nyt yleistyneet, paino noussut ja muuta tällaista. Tiedän, että se tunne kun keho tuntuu aivan vieraalta, on ihan järkyttävää. Tuntuu kuin mun keho ja mieli olis aivan eri tyyppi. Mutta ihanaa jos osaat myös katsoa itseäsi ns. toisen ihmisen näkökulmasta!<3
 

rika

Harjoittelija
Liittynyt
12.3.2021
Viestejä
5
Reaktioarvo
13
En tykkää, vaikka olenkin saanut kehuja miehiltä. Oon laihtunut vuodessa noin 20kg ja vielä ois pudotettavaa.
 
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
92
Reaktioarvo
106
Välillä inhottaa kun oon ylipainonen. Ja ei se ylipaino itessään, vaan ennemminkin se katkeruus siitä, että miulle tulee painoa kamalan helposti. Kaikki mitä syön näkyy heti, joten tuntuu ettei koskaan voi herkutella ilman että paino alkaa nousta. Mutta toisaalta hyvänen aika, miks mie kieltäsin iteltä herkut vaan sen takia, että oon sattunu saamaan hitaan aineenvaihdunnan ja muutenkin sellasen kropan joka kerää heti kaiken itteensä? Sanoisin että kun on vaatteet päällä niin oon ihan fine, mutta alasti ollessa tuntuu kun tää keho ois yks painajainen ja niin... vastenmielinen D: Jos joku positiivinen asia pitää sanoa, tykkään siitä miltä miun rinnat ja peppu näyttää D: Muuten en pidä oikein mistään. Mut toisaalta koen että pyöreys jotenkin sopii miulle, kun oon ollu vauvasta lähtien aina enemmän tai vähemmän ylipainonen ja sit kun oon lyhyt niin... En tiiä, ne jotenkin korreloi hyvin keskenään :D Näyttäsin ihan hassulta jos olisin pitkä ja laiha.

P.s. Miulla ei todellakaan oo mitään esim. ylipainosia vastaan, nää on vaan itteeni kohdistuvia ajatuksia joita yritän muuttaa positiivisemmiks. Ootte super kauniita just tollasina, oikeesti :3
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Lähes aina olen tyytyväinen kehooni ja pidän sitä kauniina, toki on niitä hetkiä kun tuntee että on ruma ja inhottava eikä tykkää jostain kehonosasta mutta se on ohimenevää ja olen TODELLA onnellinen siitä että pystyn seisomaan peilin edessä ja sanomaan itselleni että olen kaunis ja toivon että kaikki muutkin voivat tuntea niin koska te kaikki ootte ihan mielettömän upeita ja erityisiä! :)
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Tykkään. Ei tule nyt heti mieleen yhtään tilannetta, jolloin olisin pitänyt mun kehoa epäriittävänä. D:
Oikeestaan ainut asia, josta en mun kehossa pidä, on tää mun varpaiden taipumus kylmettyä tosi herkästi (jolloin ne siis muuttuu sellasiksi violetinsävyisiksi, kipeiksi ja saattaa myös kehittää sellaisia mukavia nesterakkuloita, jotka tulehtuu, ellei ole varovainen). Mutta siitäkään asiasta en kyllä ole mitenkään epävarma (paitsi siis siitä, onko mun varpaat vaarassa jäätyä jossain tilanteessa).
 

RilliPöllö

Uudenmaan Louhi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
389
Reaktioarvo
592
Olen mielestäni jopa ihan söpö. Välillä kun vilkaisen peilistä niin kuitenkin pilkahtaa takaraivossa sellainen "no niin, voisihan sitä näyttää paremmaltakin" tunne/ajatus, mutta eihän sitä kukaan jaksaisi koko aikaa olla positiivinen
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,970
Reaktioarvo
2,897
On. Mutta joskus koen pakonomaista tarvetta esim laihtua tai olla jotenkin muuten kauneusihanteiden mukainen esim meikata, vaikka itse en haluaisikaan. Kuitenkaan harvoin annan periksi näille pakonomaisille ajatuksille, en siis mitenkään laihduta ja meikkaan hyvin harvoin.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Ite asiassa tykkään kehostani aika palijon.
Ainoat jutut mistä oon epävarma on mun reidet, ne on ihan hirveen paksut D::: Ja sit joo mun naama varsinki sillon ku finnejä on ihan hirveesti enkä pysty tekemään asialle mitään
Mut muuten oon aikalailla tyytyväinen
Joo, varsinkin ennen menkkoja mullakin naama kukkii:D
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
En tykkää, vaikka olenkin saanut kehuja miehiltä. Oon laihtunut vuodessa noin 20kg ja vielä ois pudotettavaa.
Oletko koittanut parantaa omaa minäkuvaasi esim. positiivisilla lauseilla tai joillakin mitkä tuottaa sulle hyvää oloa?
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Välillä inhottaa kun oon ylipainonen. Ja ei se ylipaino itessään, vaan ennemminkin se katkeruus siitä, että miulle tulee painoa kamalan helposti. Kaikki mitä syön näkyy heti, joten tuntuu ettei koskaan voi herkutella ilman että paino alkaa nousta. Mutta toisaalta hyvänen aika, miks mie kieltäsin iteltä herkut vaan sen takia, että oon sattunu saamaan hitaan aineenvaihdunnan ja muutenkin sellasen kropan joka kerää heti kaiken itteensä? Sanoisin että kun on vaatteet päällä niin oon ihan fine, mutta alasti ollessa tuntuu kun tää keho ois yks painajainen ja niin... vastenmielinen D: Jos joku positiivinen asia pitää sanoa, tykkään siitä miltä miun rinnat ja peppu näyttää D: Muuten en pidä oikein mistään. Mut toisaalta koen että pyöreys jotenkin sopii miulle, kun oon ollu vauvasta lähtien aina enemmän tai vähemmän ylipainonen ja sit kun oon lyhyt niin... En tiiä, ne jotenkin korreloi hyvin keskenään :D Näyttäsin ihan hassulta jos olisin pitkä ja laiha.

P.s. Miulla ei todellakaan oo mitään esim. ylipainosia vastaan, nää on vaan itteeni kohdistuvia ajatuksia joita yritän muuttaa positiivisemmiks. Ootte super kauniita just tollasina, oikeesti :3
Ihana et osaat suhtautua noin positiivisesti ja rakastavasti omaan kehoos! Ja muista et sä oot yhtä arvokas ihmisenä niinku kaikki muutkin! Itekki oon vähän tukevampi mut ei se mua haittaa, tunnen et se on osa mua jos niin voi sanoa:D
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Lähes aina olen tyytyväinen kehooni ja pidän sitä kauniina, toki on niitä hetkiä kun tuntee että on ruma ja inhottava eikä tykkää jostain kehonosasta mutta se on ohimenevää ja olen TODELLA onnellinen siitä että pystyn seisomaan peilin edessä ja sanomaan itselleni että olen kaunis ja toivon että kaikki muutkin voivat tuntea niin koska te kaikki ootte ihan mielettömän upeita ja erityisiä! :)
Kuulostaa aivan mahtavalta! Kuten sanoitkin, aina tulee hetkiä jolloin oma keho ei niin miellytä mutta se on ihan normaalia.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Tykkään. Ei tule nyt heti mieleen yhtään tilannetta, jolloin olisin pitänyt mun kehoa epäriittävänä. D:
Oikeestaan ainut asia, josta en mun kehossa pidä, on tää mun varpaiden taipumus kylmettyä tosi herkästi (jolloin ne siis muuttuu sellasiksi violetinsävyisiksi, kipeiksi ja saattaa myös kehittää sellaisia mukavia nesterakkuloita, jotka tulehtuu, ellei ole varovainen). Mutta siitäkään asiasta en kyllä ole mitenkään epävarma (paitsi siis siitä, onko mun varpaat vaarassa jäätyä jossain tilanteessa).
En ole tuollaisesta kuullutkaan:D Mut hei, ihan mahtavaa et tykkäät omasta kropastas, kaikkien pitäs tykätä omastaan!
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
On. Mutta joskus koen pakonomaista tarvetta esim laihtua tai olla jotenkin muuten kauneusihanteiden mukainen esim meikata, vaikka itse en haluaisikaan. Kuitenkaan harvoin annan periksi näille pakonomaisille ajatuksille, en siis mitenkään laihduta ja meikkaan hyvin harvoin.
Tiedän tuon kauneusihanteiden luoman "painostuksen" enemmän kuin hyvin. Mut kuulostaa ihanalta ettet oo antanut periksi vaan oot sellane minkälainen ite haluat olla!
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,970
Reaktioarvo
2,897
Tiedän tuon kauneusihanteiden luoman "painostuksen" enemmän kuin hyvin. Mut kuulostaa ihanalta ettet oo antanut periksi vaan oot sellane minkälainen ite haluat olla!
Pakkohan se on melkein vain olla sellainen kuin on :D mulla ois nimittäin niin paljon muutettavaa itessäni jos haluisin oikeesti olla sellanen ku muut. Sit mun pitäs muuttaa mun seksuaalinen suuntautuminenkin ja kaikki XD ja koska se ei oikeen oo mahollist ni se pitää vaa hyväksyä (jollain ilveellä) ettei yksinkertaisesti ole mahdollista olla "tavallinen". Tai jotenkin "parempi".
 
Ylös Pohja