Musiikki UMK ja Euroviisut

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,496
Reaktioarvo
2,892
No voi ny vittu toi reagointivideo sai mut nyt taas jotenki raiteiltaan ei vittu emppu varsinkin voitko lopettaa kiitos

Lmao sille et mä vaa spämmäilen täällä mut aaa noi kolme aaaaaaaaaa emmä jaksa

Rankkaa on tässä vaiheessa jo
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,496
Reaktioarvo
2,892
Spämmään taas mutta tykkään koko ajan enemmän youngheartedin biisistä. Aluks se nyt ei ollu kovin ihmeellinen mut nyt se koko ajan kasvaa enemmän ja enemmän sellaseks suosikiks vaikka tuskin se kuitenkaan (ainakaan vielä) tota mun top seiskaa muuttaa mut hiton hyvä biisi se on. Ainakin selvästi enemmän mun tyyppinen ku bess tai olivera. Mut top 4 on niin jees että niitä on vaikee ohittaa kans joten ehkä se silti on edelleen at this point viidentenä.

Mut joo en tykkää ku toi varmaan jää sellaseks biisiks et se muistuttaa empust jatkuvasti ja jään varmaan kuuntelee tota kyl vitusti. Lmao. Kevyet huutikset ku ei vaa voi mitään sille et embs on niin vitu rakas

Kieltämättä toi cyan kicksin muidu on myös ihan söpö. Huoh ei oo varmaan ikinä ennen ollu umk tämmönen bissen painajainen ku ihanii naisii ja miehii vaa riittää niin saatanasti (no ok 4 kpl vaan)

Ainii tää oliki biisikilpailu eikä kyse ollu siit et kuka on söpöin 🤔 oop
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Jaaa olin unohtanut koko tän ketjun olemassaolon :D Mut hyvä yleistaso umk:ssa.

1.–3. Isaac, The Rasmus, Bess (äänestän jotain näistä sitten varmaan liven perusteella ellei jotain yllättävää tapahdu)
4.–6. Olivera, Cyan Kicks, Läntinen
7. Youghearted

Valituista viisuista mun suosikki on Viro ja Italiasta pidän myös
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Sanremossa oli taas kiva taso (no milloin ei olis mun mielestä ollut) ja tarttui taas biisejä soittolistalle sieltä, esim tämä


 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
onko täällä muuten joitain lähdössä katsomaan umk-liveä? itse olen menossa katsomaan kenraalin (eli sama show mutta aikaisemmin ja ilman pisteidenlaskentaa tietenkin) ja mikä parasta, kerkeän vielä kotiinkin katsomaan tvstä myöhemmän finaalin. alan pikku hiljaa innostua kun tajuaa kuinka lähellä se jo on.
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
kenraali oli mieletön! nyt vaan sit kotiin kattomaan finaali tv:stä.

onko teillä jo aavistusta kuka mahtaa voittaa ja kenen haluaisitte voittavan? jännää että selvii jo tänään!
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
kenraali oli mieletön! nyt vaan sit kotiin kattomaan finaali tv:stä.

onko teillä jo aavistusta kuka mahtaa voittaa ja kenen haluaisitte voittavan? jännää että selvii jo tänään!
Aavistelen ja toivoisin Rasmuksen voittavan UMKn. Niillä on sen verran kuuntelijakuntaa tuolla Euroopassa että pisteitä voisi tulla jo ihan siitä syystä plus biisi on oikeasti hyvä (paras mun mielestä ehdokkaista).
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,972
Reaktioarvo
8,474
On kyllä äärimmäisen epäkiinnostavaa, että jotkut nöböt luettelevat olohuoneistaan pisteitä rallienglantia puhuvalle Vesalalle ja Otsalle.
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
oma ääneni meni oliveralle, mutta tiedän että suomen kansa ei tule häntä äänestämään. rasmus luultavasti voittaa.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Mulle olisi kelvannut oikeastaan kuka tahansa kun mikään biisi ei ollut huono. Rasmuksen voitto oli silti pieni pettymys, mutta onpahan tässä reilusti aikaa hioa esitystä ennen viisuja.

Joku suomenkielinen biisi voisi olla vaihteeksi kiva, vaikka jokin Cicciolinan tai Ram pam pamin tyylinen. Vesalan väliaikanumeron biisit oli myös aika mielenkiintoisia, se eka varsinkin.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Tommin esitys oli mielestäni illan paras. Siinä oli kaikki kohdallaan, ääni kantoi hyvin verrattuna muihin esiintyjiin. Samoin Younhearted, niiden esitys oli tosi hyvä. Cyan Kickseille olisin toivonut voittoa, mutten löytänyt sitä äänestyskohtaa sovelluksesta taaskaan, joten en voinut äänestää. Se esitys oli jotenkin cool. Olivera oli myös hyvä, mutta se tulitikkujuttu jotenkin häiritsi mua ja myös se akvaario.

Mun suosikkijärkkä esitysten perusteella:
1. Länä
2. Younghearted
3. Cyan Kicks
4. Olivera
5. Bess
6. The Rasmus
7. Isaac Sene

Kuulosti siltä, että yle pilas äänet aika monessa esityksessä. Harmi kun Bessin ääntä ei kuulunut kunnolla sen esityksen aikana. Myös kuvauksessakin joku häiritsi.

Jotenkin osasin ennustaa sen, että rasset on se, joka lähetetään Torinoon. Se esitys ei oikein vakuuttanut. Positiivisena kuitenkin jaksan uskoa, että euroviisuihin esitys paranee, kunhan sitä hiotaan hieman, etenkin Laurin laulua. Kaikesta huolimatta paljon onnea The Rasmukselle voitosta. 🎉
 
Viimeksi muokattu:

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ja ainiin, unohdin mainita, että harmittaa hieman kun Vesala ei ollut pyrkimässä edustajaksi. Ne esitykset räjäytti jotain sisälläni hyvällä tavalla.
Mutta niistä välkkyvistä valoista sen pulkka-biisin jälkeen tuli jotenkin huono olo, migreeniin taipuvainenhan oon, mutta onneks ei tullu kohtausta.
Vesala ja Antti Tuisku viisuissa ois niin best!
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Äänestin Cyan Kicksiä lopulta, mut melkein mikä vaan olisi kelvannut. Rasmusta en olisi valinnut heikon laulusuorituksen takia, mutta ainakin biisi on kiva. Ylen huono äänentoisto on jo vanha tuttu ja osa esityksistä kärsi siitä.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Näin muuten unta että Cyan Kicks voitti UMK:n ja menee siis edustamaan Euroviisuihin. :D Merkitkää sanani muistiin, jos näin tapahtuu niin olen ennustaja. :D
Eipä tapahtunut. :D Tuli toiseksi. Mun mielestä kyllä ihan oikea voitti, vaikka kärkikolmikosta kuka vain olisi yhtä hyvin voinut päästä. Jos pelkän lavaesityksen perusteella olisi pitänyt valita, en olisi kyllä valinnut The Rasmusta mutta ehkäpä se siitä vielä...
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Hehe, meikä taas muodikkaasti myöhässä!

Mutta siis, Bessiä äänestin, paras kappale ja esiintyminen. Olivera oli aika tylsä ja jotenkin hönötti nenään, en tiedä. Isaac, savon muan poeka, aiheutti pientä myötähäpeää, valitettavasti. "Kuuma jäbä" oli tuhoon tuomittu jo nimen julkaisusta. Youngheartedista en muista enempää kuin sen, etteivät kitarat olleet missään kiinni (Kiitos Tomi, kun huomautit). Cyan Kicksin esitys oli parempi kuin suuri osa muista, mutta jotain se jäi kaipaamaan. Tommi Läntinen, symppisbiisi, hyvä esitys, hieman vaisu.

Ja voittaja, The Rasmus. Huokaus. Jezebel on niin perus radio rock- biisi, että geneerisempää saa hakea. Rasmus voitti vain koska se oli tunnetuin ja koska "heillä on paljon eurooppalaisia faneja." No niin oli Darudellakin, mutta ei sekään voittoa tuonut! Ei Jezebelkään voittoa tuo, hyvä jos pääsee finaaliin asti edes. Pakko sanoa, että Laurin suoritus ei ollut mikään paras, ainakaan alussa.

In a nutshell, Suomelle ei ole voittoa luvassa tänäkään vuonna, jos finaaliin edes päästään. Alanpa tästä tutkimaan muiden maiden kappaleita, jos jotain kelvollista sieltä löytyisi.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,496
Reaktioarvo
2,892
Tommin esitys oli mielestäni illan paras. Siinä oli kaikki kohdallaan, ääni kantoi hyvin verrattuna muihin esiintyjiin. Samoin Younhearted, niiden esitys oli tosi hyvä. Cyan Kickseille olisin toivonut voittoa, mutten löytänyt sitä äänestyskohtaa sovelluksesta taaskaan, joten en voinut äänestää. Se esitys oli jotenkin cool. Olivera oli myös hyvä, mutta se tulitikkujuttu jotenkin häiritsi mua ja myös se akvaario.

Mun suosikkijärkkä esitysten perusteella:
1. Länä
2. Younghearted
3. Cyan Kicks
4. Olivera
5. Bess
6. The Rasmus
7. Isaac Sene

Kuulosti siltä, että yle pilas äänet aika monessa esityksessä. Harmi kun Bessin ääntä ei kuulunut kunnolla sen esityksen aikana. Myös kuvauksessakin joku häiritsi.

Jotenkin osasin ennustaa sen, että rasset on se, joka lähetetään Torinoon. Se esitys ei oikein vakuuttanut. Positiivisena kuitenkin jaksan uskoa, että euroviisuihin esitys paranee, kunhan sitä hiotaan hieman, etenkin Laurin laulua. Kaikesta huolimatta paljon onnea The Rasmukselle voitosta. 🎉
Joo länän ja youngheartedin esitykset oli kyllä jepa. Rasmuksesta sanoisin omana mielipiteenä sen että biisi ensinnäkin on imo hyvä ja vaikka se on totta että laurin laulu on välillä mitä on, mutta silti tykkäsin siitä fiiliksestä ja tunnelmasta tavallaan. Et se teki siit must hyvän kuitenkin vaikka laurin laulu olikin teknisesti ajateltuna vähän heikkoa. Ei se mua silti hirveesti häirinnyt :D ei oikeastaan juuri ollenkaan.

Also en kestä niit cyan kicksin raitoja voi vittu olin iha et come on onks tää joku hypnoosi. Mut siis erittäin hyvä tai sillee se biisi on super hyvä nykyään mun mielestä ja jollain tapaa heräs eloon siin esityksessä i think.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,496
Reaktioarvo
2,892
Ja ainiin, unohdin mainita, että harmittaa hieman kun Vesala ei ollut pyrkimässä edustajaksi. Ne esitykset räjäytti jotain sisälläni hyvällä tavalla.
Mutta niistä välkkyvistä valoista sen pulkka-biisin jälkeen tuli jotenkin huono olo, migreeniin taipuvainenhan oon, mutta onneks ei tullu kohtausta.
Vesala ja Antti Tuisku viisuissa ois niin best!
Emt pulkka oli aika bängeri mutta vitun ahistava xD
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Jezebel on niin perus radio rock- biisi, että geneerisempää saa hakea.
:D

En kyllä pidättelis henkeä Suomen voittoa odotellessa muutenkaan, harvoin sellaista osuu kohdalle. Jos The Rasmus sijoittuisi esim 17. (se voisi olla ihan realistinen sijoitus, ainakin jos Lauri laulaa kohtalaisesti) niin se on Suomen neljänneksi paras sijoitus 2000-luvulla (edellä Lordi, Blind Channel, Softengine + Hanna Pakarinen joka oli sijalla 17.) En ymmärrä miksi suomalaiset tuntuu olevan tyytyväisiä vain voittoon. Finaalipaikka on aika hyvä saavutus varsinkin Suomen viisuhistorialla.

The Rasmuksen esityksestä tykkään, se korostaa kivasti sitä nollariestetiikkaa ja nostalgisointi tässä on (ainakin minulle) parasta.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Joo länän ja youngheartedin esitykset oli kyllä jepa. Rasmuksesta sanoisin omana mielipiteenä sen että biisi ensinnäkin on imo hyvä ja vaikka se on totta että laurin laulu on välillä mitä on, mutta silti tykkäsin siitä fiiliksestä ja tunnelmasta tavallaan. Et se teki siit must hyvän kuitenkin vaikka laurin laulu olikin teknisesti ajateltuna vähän heikkoa. Ei se mua silti hirveesti häirinnyt :D ei oikeastaan juuri ollenkaan.

Also en kestä niit cyan kicksin raitoja voi vittu olin iha et come on onks tää joku hypnoosi. Mut siis erittäin hyvä tai sillee se biisi on super hyvä nykyään mun mielestä ja jollain tapaa heräs eloon siin esityksessä i think.
Joo, ne raidat kävi kyllä vähän silmiin siinä cyan kicksien esityksessä.

Tulin muuten tosi iloiseksi kun luin jodelista (jonka euroviisu kanavaa luen aika liikaa) että Lauri ois sanonu jossain tuoreessa haastattelussa ottaneensa elämänsä ekan laulutunnin! Tosi mahtavaa! Alan oikeesti uskomaan, että laulu ainakin saadaan oikeesti kuntoon viisuihin ja esitystä parannetaan muutenki!
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Tässä mun top 10 toistaiseksi. En oo vielä tänään julkaistuja/vuodettuja kuunnellut. Ranska vaikuttaisi minusta potentiaalisimmalta voittajalta tähän asti. Itävallan biisistä olen kuullut pätkän ja se varmasti menestyy jos live vain on hyvä.

1. Hollanti: S10 – De diepte
2. Ranska: Alvan & Ahez – Fulenn
3. Viro: Stefan – Hope
4. Italia: Mahmood & Blanco – Brividi
5. Slovenia: LPS – Disko
6. San Marino: Achille Lauro – Stripper
7. Albania: Ronela Hajati – Sekret
8. Irlanti: Brooke – That's rich
9. Tanska: Reddi – The show
10. Suomi: The Rasmus – Jezebel
 
Viimeksi muokattu:

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Top 10 väliaikainen listani on tässä:

  1. Brividi 🇮🇹
  2. Stefania 🇺🇦
  3. Fulenn 🇫🇷
  4. River 🇵🇱
  5. Give that wolf a banana 🇳🇴
  6. Sekret 🇦🇱
  7. SloMo 🇪🇸
  8. Lights off 🇨🇿
  9. Stripper 🇸🇲
  10. Eat your salad 🇱🇻


(Alussa River oli 1, Stripper 3, Brividi 2 ja Stefania 8. 10 oli SloMo. Viron biisi tippui listalta, joka alunperin oli 5.)
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
eihän tässä enää paljoa aikaa viisuihin olekaan, ai että sentään!! D: oon henkilökohtasesti kyl aika mielissäni, et mahmood tuli takaisin edustamaan italiaa. soldi soi mulla _tosi_ usein 2019 viisujen jälkeen, niin ootan, että tää brividi ois yhtä hyvä. en oo vielä saanut aikaseksi kuunnella sitä D:
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
eihän tässä enää paljoa aikaa viisuihin olekaan, ai että sentään!! D: oon henkilökohtasesti kyl aika mielissäni, et mahmood tuli takaisin edustamaan italiaa. soldi soi mulla _tosi_ usein 2019 viisujen jälkeen, niin ootan, että tää brividi ois yhtä hyvä. en oo vielä saanut aikaseksi kuunnella sitä D:
Biisi on kyllä ihan erilainen kuin Soldi, saattaa olla että petyt. Mä tykkään kyllä molemmista paljon.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Biisi on kyllä ihan erilainen kuin Soldi, saattaa olla että petyt. Mä tykkään kyllä molemmista paljon.
en pettynyt D: oli se ihan jees, mä en itse iha hirveesti balladimaisista biiseistä välitä, mut objektiivisesti katottuna oli ihan hyvä. toisaalta olin siihen oikein tyytyväinen, että oli kaks laulajaa eikä vaan yhtä, niin se lisää sitä kiinnostavuutta mulla balladeihinkin liittyen. eikä muutenkaan musta mikään maailman geneerisin, hmm! katsotaan miten pärjää 🤔
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Top 10 väliaikainen listani on tässä:

  1. Brividi 🇮🇹
  2. Stefania 🇺🇦
  3. Fulenn 🇫🇷
  4. River 🇵🇱
  5. Give that wolf a banana 🇳🇴
  6. Sekret 🇦🇱
  7. SloMo 🇪🇸
  8. Lights off 🇨🇿
  9. Stripper 🇸🇲
  10. Eat your salad 🇱🇻


(Alussa River oli 1, Stripper 3, Brividi 2 ja Stefania 8. 10 oli SloMo. Viron biisi tippui listalta, joka alunperin oli 5.)
En ole kappaleita kuullut mutta norjan ja latvian biisien nimet on vähintäänkin huvittavia. Pitäisi varmaan kuunnella jo ihan nimenkin perusteella.


Oon nyt viime aikoina miettinyt että Pulkka ois saanut lähteä viisuihin.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
1. Armenia: Rosa Linn – Snap
2. Kypros: Andromache – Ela
3. Itävalta: LUM!X feat. Pia Maria – Halo
4. Alankomaat: S10 – De diepte
5. Ranska: Alvan & Ahez – Fulenn
6. Italia: Mahmood & Blanco – Brividi
7. Viro: Stefan – Hope

8. Slovenia: LPS – Disko
9. Portugali: Maro – Saudade, saudade
10. Irlanti: Brooke – That's rich
11. Islanti: Sigga, Beta & Elín – Með hækkandi sól
12. Belgia: Jérémie Makiese – Miss you
13. San Marino: Achille Lauro – Stripper
14. Albania: Ronela Hajati – Sekret
15. Tanska: Reddi – The show
16. Suomi: The Rasmus – Jezebel
17. Liettua: Monika Liu – Sentimentai
18. Saksa: Malik Harris – Rockstars
19. Puola: Ochman – River
20. Romania: WRS – Llámame
21. Espanja: Chanel – SloMo

22. Kroatia: Mia Dimšić – Guilty pleasure
23. Pohjois-Makedonia: Andrea – Circles
24. Australia: Sheldon Riley – Not the same
25. Tšekki: We Are Domi – Lights off
26. Israel: Michael Ben David – I.M
27. Azerbaidžan: Nadir Rustamli – Fade to black
28. Malta: Emma Muscat – I am what I am
29. Georgia: Circus Mircus – Lock me in
30. Sveitsi: Marius Bear – Boys do cry
31. Montenegro: Vladana – Breathe
32. Moldova: Zdob și Zdub & Frații Advahov – Trenulețul
33. Iso-Britannia: Sam Ryder – Space man
34. Ruotsi: Cornelia Jakobs – Hold me closer
35. Norja: Subwoolfer – Give that wolf a banana

36. Kreikka: Amanda Georgiadi Tenfjord – Die together
37. Ukraina: Kalush Orchestra – Stefania
38. Bulgaria: Intelligent Music Project – Intention

39. Serbia: Konstrakta – In corpore sano
40. Latvia: Citi Zēni – Eat your salad
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Pohja