Syvälliset Unohtumattomat unet?

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
861
Reaktioarvo
1,564
Onko teillä unia tai yksi uni jonka olette nähnyt kauan aikaa sitten, sellainen minkä muistatte tarkasti? Sellainen että se ei poistu sun muistoistasi?

Itse muistan yhden unen todella tarkasti. Näin sen joskus ala-aste ikäisenä. Taisin jopa kertoa siitä aikoinaan Demissä jossain keskustelupalstalla.

Uni meni siis näin;

Vietämme perheemme kanssa joulua yhdessä. Istumme ruokapöydän ääressä ja syömme hyvää ruokaa. Radio on päällä, josta kuuluu joululauluja.
Yhtäkkiä radiosta loppuu musiikki ja tulee kuulutus, jossa hälytetään Suomeen tulevan jokin virus tai muu vastaava jonka takia Suomesta tulee poistua heti. Suomi ns tuhoutuisi.
Perheemme juoksi nopeasti asunnosta autolle josta lähdimme kohti Helsinkiä, jossa odotti kansalaisia varten laivoja viemään ihmiset pois.
Päästyämme satamaan, pikkusiskoni jäi jälkeen. Muut perheenjäsenet juoksivat laivaan, kun itse lähdin etsimään pikkusiskoani. Hän löytyi jäätyneenä auton takapenkiltä. Itkin suunnattomasti. Vein kuitenkin siskoni laivaan. Perheeni sulatteli pikkusiskoani. Kyllä, outoa....Jatketaan.
Itselleni iski suuri paniikki muista sukulaisistani, joten rupesin soittelemaan ympäriinsä mummoille, papoille, serkuille, enoille yms.
Kaikki ehtivät onneksi paikalle.
Huoli oli silti suuri ystävistäni.
Jotenkin oudosti teleporttasin lapsuuden kaupunkiini lapsuuden ystäväni vanhempien asunnolle hakemaan heitä. Paras ystäväni ei suostunut lähtemään. Itkin ja huusin häntä mukaani. Lopulta hän suostui.
Saavuimme takaisin satamaan. Ystäväni, perheeni, sukulaiseni olivat laivassa turvassa. Itse juoksentelin ympäri kaupunkia etsimässä ihmisiä. Lopulta ketään ei löytynyt joten päätin lähteä takaisin satamaan laivalle.
Saavuttuani, koin kauhistuksen ja huomasin laivan jo lähteneen. Jäin yksin seisomaan satamaan katsoen kuinka kaikki ihmiset lähtivät Suomesta. Perheeni, kaverini, kaikki. Jäin yksin. Itkin ja itkin. Sitten heräsin itkien.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Näen unia suhteellisen harvoin, mutta silloin kun niitä näen, tulee joko aivan järjetöntä tai aivan helvetin sairasta settiä, eli jäävät mieleen aika tehokkaasti. Laitan kaksi esimerkkiä, jos olet tosi herkkä en suosittele lukemaan tota tokaa. :D

1) Järjetön: Olin Bring Me The Horizonin keikalla kaverini kanssa. Jostain syystä mulla oli mukanani kuulakärkikynä, jota naksuttelin koko ajan. Hetken päästä luokseni käveli joku aivan järkyttävän kokoinen bodari ja kysyi "mitäs täällä piikitetään?" Kuten perus sosiaalisesti vammainen itseni, menin ihan lukkoon ja änkytin siinä vastaukseksi jotain kuulakärkikynästä. No tää äijä vetäisi sitten esiin sellaisen jäätävän ämpärillisen kokaiinia. Menin vielä enemmän lukkoon ja jostain syystä primitiivisten vaistojeni ohjaamana löin täysin voimin nyrkillä sitä ämpäriä ja se lensi suoraan tämän koksuäijän naamalle. Hän sitten suuttui tästä ja uhkasi hakata minut ja kaverini.

Huusin apua ja muu yleisö saattoi sanan lavalle asti, jolloin konsertti keskeytettiin. Itse Oliver Sykes käveli lavalta meidän luoksemme, jutteli kanssani jotain ja loppujen lopuksi veti kokkelisankaria turpaan. Murjottu koksuäijä pääsi vartijoiden saattamana selliin lattian alle. Lattia oli sellaista kanahäkkimäistä materiaalia, ja tän äijän selli oli suoraan minun ja kaverini istumapaikkojen alla. Keikka jatkui ja jostain syystä tää kokkeliukkeli soitti rumpuja siellä lattian alla, samalla tuijottaen minua murhaavalla katseella.

Uni loppui siihen, kun bändi vaihtui yhtäkkiä BMTH:sta My Chemical Romanceen ja rupesin huutoitkemään.


2) Sairas: Menin metsään retkelle yksinään. Jossain vaiheessa huomasin, että minua seuraa joku tuntematon lapsi. Päätin olla huomioimatta sitä ja illan hämärtyessä ihan normaalisti pystytin telttani ja menin koisimaan. Lapsen jätin ulos yksinään, koska ei kiinnosta tuntemattomat lapset. Yöllä heräsin johonkin mystiseen ääneen, mutta en jaksanut välittää vaan käänsin kylkeäni ja jatkoin nukkumista.

Aamulla heräsin ja hääräsin jotain siellä teltassa yksinäni, kuten normaalin reissumiehen rutiineihin kuuluu. Jossain vaiheessa päätin jatkaa seikkailuani ja lähdin ulos teltasta: yllätyksekseni vastassani oli lapsen vaatteiden riekaleita, aivan järkyttävästi verta sekä kudosklimppejä aina aivoista suolenpätkiin. Tulin siihen tulokseen, että sudet olivat hyökänneet lapsosen kimppuun yöllä ja tehneet siitä selvää. Mietteeni tästä olivat tasoa "jaahas", purin siis rauhassa telttani sen kummemmin välittämättä asiasta ja jatkoin matkaa syvemmälle metsään.

Noin puoli päivää käveltyäni metsässä tuli vastaan hylätty vauva. Mietteet taas tasoa "jaahas", mutta jostain syystä jäin hetkeksi hengailemaan siihen vauvan ympäristöön. Yhtäkkiä paikalle ilmestyi joku extreme gorefetissi-puliveivari: hän kaivoi taskustaan puukon, leikkasi vauvan pään auki kalloa myöden, otti vauvan aivot talteen ja lähti rauhallisesti kävellen pois. Katsottuani tämän tapahtuman tarkastelin hetken vauvan ruumista (erityisesti kiinnittäen huomiota lasittuneisiin silmiin, en tiedä miksi) ja totesin että "jaahas". Jatkoin matkaa.

Unen lopuksi saavuin kotiin, ei mitään erityistä. Aamulla herätessä mietteet olivat kyllä kaikkea muuta kuin pelkkä "jaahas". :DDD
 
Viimeksi muokattu:

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
Oon nähny molempia näistä unista kaks kertaa..
1. Oon päiväkodin pihalla (en muista olinko päiväkotilainen vai vähän isompi) ja ensin se on ihan perus uni ja sitten yhtäkkiä heittäydyn selälleni maahan ja sitten pystyn lentämään :D

2. Mun veljen kummitäti (sanotaan vaikka pirjo) on meillä ja iskä ei oo kotona. Mie, mun äiti, veli ja Pirjo istutaan lattialla. (Muistaakseni avattiin joitain lahjoja tyyliin) Sitten Pirjo lähtee kotiin ja me mennään yläkertaan makoilemaan sängylle (joka oli unessa yläkerran olohuoneessa :D) sit joku koputtaa takaoveen ja en ees ihmetelly miks joku koputtais sinne. Aattelen että se on Pirjo joka ois unohtanu jotain. Sit avaan oven ja äiti ja veli on yläkerrassa. Oven takana on kaks mustavaatteista miestä joilla on pyssyt. Säikähän ja juoksen suihkuun piiloon (kun tulee takaovesta sisälle niin tulee kodinhoitohuoneeseen ja sieltä pääsee suihkuun). Sitten kun alan laittaan ovea kiinni ne miehet näkee minne menin ja tulee sinne suihkuun. Sitten niillä onki vesipyssyt ja mie herään :D

Oon nähny parikertaa sellasta unta että meen yläasteelle eri kouluun ja harhailen siellä ku siellä on helvetisti portaita ja käytäviä ja ovia :D sitten ku lopulta pääsen ulos nii siinä onki yhtäkkiä viis pientä koulua ja en ees tiiä missä niistä mun pitäis olla D:
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Näin etenkin pikkulapsena mieleenpainuvia unia. Joillakin unilla oli toistuvia teemoja, kuten kodin läheiseltä kalliolta tippuminen (ja hätkähdin aina hereille juuri ennen maahan iskeytymistä) ja se, että jouduin jonkun kaappaamaksi ja yritin huutaa apua ja paeta, mutta suustani ei lähtenyt ääntä enkä pystynyt juoksemaan. Tuo jälkimmäinen teema oli varmaan kaikkein ahdistavin. D: Yksi inhottava "yksittäinen" uni oli sellainen, jossa synttärikutsuilla isovanhempani ojensivat lahjan muovipussissa. Katsoin muovipussiin ja sieltä kiipesi iso määrä hämähäkkejä pitkin kehoani. Ihmekös, että hieman pelkään hämähäkkejä. :D
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
Oon nähnyt tän saman unen jo muutaman kerran:

On pilvinen päivä. Ollaan äitin, iskän, pikkuveljen ja mummin kanssa jossain rannalla. Rannan takana on ränsistynyt harmaanruskea puutalo ja sen takana jotain puita tms. Rannalla on paljon ihmisiä ja kaikki kattoo merelle päin. Yhtäkkiä taivaalta alkaa tippua ihan jäätävän kokosia kivimöhkäleitä ja kun ne osuu maahan niin maahan jää isoja ja syviä kuoppia. Kaikki ihmiset alkaa kiljuen ja huutaen juoksemaan sinne ränsistyneelle talolle turvaan (ihan niinkon se pelastais jotenkin :D). Maa on kuoppanen niiden kivien tekemistä koloista ja yks kivi on ihan tosi lähellä osua mummiin joka horjahtaa melkein yhteen kuoppaan. Noh sit mennään sinne taloon ja siellä johtaa kiemurtelevat portaat alas. Siellä on joku suuri huone jonne kaikki ihmiset alkaa tehä omia makuutilojaan jostain takeista. Sit kaikki vaan menee nukkumaan. Yöllä sitten herään johonkin hajuun ja tottakai meen kattomaan et mistä se tulee. Saavun sellaseen harmaaseen huoneeseen jossa on rautapöytiä. Siellä on sellanen vihreenharmaa valo ja mitä peremmälle huoneeseen meen, sitä kylmempi mulle tulee. Yhtäkkiä sinne ilmestyy yks tyttö mun koulusta. Sillä on sellanen musta kaapu päällä. Sit kysyn siltä et mistä tää haju tulee ja se avaa oven hämärään huoneeseen. Huoneen lattialla makaa sadoittain kuolleita alastomi ruumiita ja haju on aivan kamala.
Ja joo tässä kohtaa oon herännyt aina.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,487
Onhan mulla montaki sellasta

Mut yks jonka näin joskus ykkösellä on kyllä pysyvästi painunu mun mieleen
En nyt jaksa koko hommaa selittää mut siinä oli paha faarao joka peitti ihimiset metässä haloilla ja sytytti ne palamaan ja ne ihimiset aneli armoa ja mää olin siinä unessa poika ja mun nimi oli Konsta ja se faarao halus ottaa mut kiinni
Siinä tiivistettynä
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,882
Reaktioarvo
1,406
Muistan nähneeni ihan pikku kakarana sellasen unen missä olin muumilaaksossa, ja leikin Muumipeikon, Niiskuneidin, Nipsun, Pikku Myyn ja Nuuskamuikkusen kanssa jossain niityllä hippaa. Sitten yhtäkkiä tuli hirveen kylmä ja huomattiin että Mörkö seisoo viereisen kukkulan päällä. Mua alko siinä vaiheessa pelottaa ja se Mörkö vaan alko lähestymään sieltä. Sitten kun se oli muutamien metrien päässä meistä, Nuuskamuikkunen sytytti tulitikun, ja pisti sen maahan palamaan, sitten Mörkö liuku sen päälle ja suli pois. Muistan tän niin kirkkaasti yli kymmenen vuoden jälkeen.

Sitten oli toinenkin Mörkö uni jonka näin ihan kakarana, jossa olin yksin mun ja mun pikkuveljen sen aikasessa huoneessa, meillä oli siellä sellanen kerros-sänky, ja istuin siellä yläpunkassa ja sitten yhtäkkiä sen huoneen ovi avautu hitaasti, ja Mörkö tuli sisään, peräännyin ihan sen sängyn nurkkaan, ku Mörkö alko kurkottelemaan sinne sänkyyn ja yritti saada mut kiinni. Sitten kun se oli just koskettamassa mun jalkaa, heräsin ihan paniikissa. Traumat pienelle lapsoselle D:
 
Ylös Pohja