Opiskelu Vaihto-opiskelu (jälleen :D:)

Opiskelu ja itseopiskelu

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Moikka!

Onko kenelläkään tiedossa suhteellisen halpaa järjestöä, jolta pääsisi 3-5 kuukauden vaihtoon? Rotary olisi ollut muuten täydellinen vaihtoehto, mutta 10kk oli ainoa mahdollisuus D: En kuitenkaan uskalla lähteä niin pitkäksi aikaa... Myöskään rahaa minulla ei ole kauheasti mahdollista käyttää, sillä en todellakaan asu "rikkaassa" perheessä D:

Kiitos, jos jollakin on ideoita avuksi :3 D:
 

mr.jukka

Harjoittelija
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
6
Reaktioarvo
4
ootko vielä koulussa? jos esim. e-rasmuksen kautta pääsis koulun kautta vaihtoon? meillä lähtee jotkut kuukaudeksi toukokuussa italiaan
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
jos meet korkeakouluun niin odota sinne asti. lyhimmät vaihtojaksot taitaa olla kuukauden tai kaksi ja siihen saa vielä rahallista tukea, ainakin tietyissä tapauksissa.
Millaisia korkeakoulujen vaihdot ovat verrattuna näihin nuorisovaihtoihin? :3
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
EU solidarity corps.
On olemassa sovellus plaukauppa appstore tms ja sieltä voi hakee 2kk-12kk vaihtoon.
Ilmainen asuminen+rahaa ruokaan ja taskurahaksi joku satanen/kk jotain vapaaehtoistyötä vastaan
 
Viimeksi muokattu:

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
EU solidarity corps.
On sovellus ja sieltä voi hakee 2kk-12kk vaihtoon.
Ilmainen asuminen+rahaa ruokaan ja taskurahaksi joku satanen/kk jotain vapaaehtoistyötä vastaan
Mit muistaakseni pitää olla 18 v mut 17 v saa hakea niin että lähtö on sen jälkeen kun on 18 täyttänyt
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Millaisia korkeakoulujen vaihdot ovat verrattuna näihin nuorisovaihtoihin? :3
en voi ammattikorkeasta sanoa yhtään mitään enkä oo itse käynyt edes lukiossa tai yliopiston kautta, mutta mun käsittääkseni ainakin yliopistovaihdossa saa tosi paljon vaikuttaa siihen mihin maahan hakee, miten pitkäksi aikaa, mitä siellä opiskelee ja vähän kohteesta riippuen vaihtoyliopisto voi tarjota asuintilat tai auttaa asunnon etsimisessä. perustuu siis ihan siihen mitä olen viime vuonna kuullut vaihtoinfossa. :D kyllähän noista varmasti löytyy enemmän kun googlettaa. eli toisin sanoen et asu perheessä kuten ilmeisesti nuorisovaihdoissa on, vaan joko asuntolassa tai omassa asunnossa, saat kelalta tukea vaihdossa olemiseen tietyin kriteerein, voit itse valita tietyin reunaehdoin mitä siellä kohdemaassa teet ja saat nämä opinnot hyväksiluettua suomalaiseen tutkintoon, eli sun valmistuminen ei todennäköisesti viivästy, ellet jätä tyyliin opinnäytetyötä myöhemmälle sen vaihdon vuoksi.
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
en voi ammattikorkeasta sanoa yhtään mitään enkä oo itse käynyt edes lukiossa tai yliopiston kautta, mutta mun käsittääkseni ainakin yliopistovaihdossa saa tosi paljon vaikuttaa siihen mihin maahan hakee, miten pitkäksi aikaa, mitä siellä opiskelee ja vähän kohteesta riippuen vaihtoyliopisto voi tarjota asuintilat tai auttaa asunnon etsimisessä. perustuu siis ihan siihen mitä olen viime vuonna kuullut vaihtoinfossa. :D kyllähän noista varmasti löytyy enemmän kun googlettaa. eli toisin sanoen et asu perheessä kuten ilmeisesti nuorisovaihdoissa on, vaan joko asuntolassa tai omassa asunnossa, saat kelalta tukea vaihdossa olemiseen tietyin kriteerein, voit itse valita tietyin reunaehdoin mitä siellä kohdemaassa teet ja saat nämä opinnot hyväksiluettua suomalaiseen tutkintoon, eli sun valmistuminen ei todennäköisesti viivästy, ellet jätä tyyliin opinnäytetyötä myöhemmälle sen vaihdon vuoksi.
Okei, kiitos tiedosta! Ja lukiosta tutkinto viivästyisi, sillä en todennäköisesti saisi juurikaan mitään hyväksiluettua, joten tuo olisi tietenkin suuri plussa! Voisin harkita myös tätä vaihtoehtoa :3
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Okei, kiitos tiedosta! Ja lukiosta tutkinto viivästyisi, sillä en todennäköisesti saisi juurikaan mitään hyväksiluettua, joten tuo olisi tietenkin suuri plussa! Voisin harkita myös tätä vaihtoehtoa :3
mä en oikeastaan edes tajua miksi porukka laittaa kymppitonneja vaihtovuoteen lukiossa, jos ovat kuitenkin menossa sen jälkeen jollekin yliopistoalalle :D vaihtoehtoina on myös lyhyet opintojaksot ulkomailla (1-4 viikkoa, mutta näihin ei saa tukea muistaakseni) sekä työharjoittelun suorittaminen ulkomailla. harjoitteluun saa myös tukea ja se taitaa olla palkallinen suurimmassa osassa tapauksia. uskoisin että amk:ssa menee suht samalla tavalla nämä, mutta se on ihan mun omaa mutuiluani.
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
mä en oikeastaan edes tajua miksi porukka laittaa kymppitonneja vaihtovuoteen lukiossa, jos ovat kuitenkin menossa sen jälkeen jollekin yliopistoalalle :D vaihtoehtoina on myös lyhyet opintojaksot ulkomailla (1-4 viikkoa, mutta näihin ei saa tukea muistaakseni) sekä työharjoittelun suorittaminen ulkomailla. harjoitteluun saa myös tukea ja se taitaa olla palkallinen suurimmassa osassa tapauksia. uskoisin että amk:ssa menee suht samalla tavalla nämä, mutta se on ihan mun omaa mutuiluani.
Olen myös ymmärtänyt, että amk:ssa on aikalailla samalla tavalla :3
Sinänsä kyllä ymmärrän lukiosta vaihtoon lähtemisen, sillä itsekin olisin oikeastaan halunnut perheeseen asuamaan ja oppimaan heidän kultturiaan. Kuitenkin valitettavasti taitaa olla sula mahdottomuus ja äitinikin on ollut enemmän yliopisto vaihdon kannalla, sillä tosiaan se on lähes ilmainen ja ei viivytä tutkintoa, sekä olisin silloin jo paljon vanhempi selvitäkseni paremmin :D
 
Ylös Pohja