Suhteet Valitan hieman kavereistani (Tiedän olevani ylidramaattinen, antakaa olla)

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Olimme äsken ryhmäpuhelussa, 3 henkeä (minä ja kaksi kaveria, sanotaan Irma ja Arja). Alkuun kaikki meni hyvin, jutelimme normaalisti, mutta jonkin ajan päästä Arjan kämppäkaveri tuli kotiin, ja Arja alkoi jutella lähinnä tämän kanssa. Irma söi ja kuunteli hiljaa, välillä jotain sanoen, sillä hänellä oli sentään jonkinlainen haju siitä, mistä Arja puhui kämppiksensä kanssa. Minä taas istuin hiljaa kuunnellen erittäin hämmentyneenä, sillä en tiennyt ollenkaan, mistä he puhuivat. Jossain vaiheessa Arja taisi jopa unohtaa olevansa puhelussa meidän kanssamme ja jutteli ainoastaa kämppäkaverinsa kanssa.

Alkoi hieman ärsyttää, ja aloin miettiä, miksi edes olen tässä puhelussa, jos minulla ei ole mitään sanottavaa tai pienintäkään hajua puheenaiheesta. En viitsinyt avata suutani, koska olen liian tyhmä sellaiseen. Irma, Arja ja olkoon kämppis vaikka Seili, puhuivat jotain baari-illoista ja öistä. En ole jalallanikaan astunut baariin, enkä kyllä aiokaan. No, keskustelussa esiintyi niin paljon erilaisia, tuntemattomia nimiä, että pääni alkoi olla jo pyörällä. Yritin sanoa, että oloni on erittäin ulkopuolinen, mutten halunnut keskeyttää Irman, Arjan ja Seilin loistokasta baarikeskustelutuokiota, joten näytin hetken tekstiä näytölläni ja poistuin

Pian poistumiseni jälkeen Arja laittoi viestin "?", johon vastasin samalla tavalla. Hän kysyi miksi poistuin, ja lähetin seuraavanlaiset vastaukset:
- No tietenkin lähin, kun mulla ei ole mitään hiton hajua siitä, mistä te puhutte
- Kun teillä on noita kaikkia yhteisiä tuttuja yms tekemistä niin tuntuu melko ulkopuoliselle
- Että ei enää huvittanu istua hiljaa miettien mistä te puhutte
Joihin Arja vastasi pahoittelevasti, jatkaen "En tajunnu ku sii ei Irmakaan tiiä puoliakaan mist puhun"
Puolestani vastasin:
- Sentään Irmalla on edes jonkinlaista hajua sun puheista
- Kun en oo koskaan tavannu 95% niistä ihmisistä joista puhut"
(Irma ja Arja pyörivät melkolailla samoissa porukoissa, niin Irma tietää ehkä 75% Arjan mainitsemista asioista)

Arja vastasi näin "En tiiä mitä sano muuta ku anteeks ja olin huolimaton"
Viimeiset sanani:
- Anteeksiannettu
- Mutta mua hieman alkaa kyllästyttää että joka porukassa oon ulkopuolinen tavalla tai toisella.

Tiedän olevani ylidramaattinen asian suhteen, mutta todellakin alkaa ärsyttää ja kyllästyttää tässä tämä oma ulkopuolisuuden tunteeni. En pyöri kaupungilla tai baareissa tai muissa vastaavissa räkälöissä. Sitten minut kutsutaan mukaan ryhmäpuheluun, jossa keskustelu ajautuu heidän baari-iltoihinsa ja täysin tuntemattomiin ihmisiin, sisältäen paljon kiroilua (josta tulee pieni fight-or-flight ja PTSD, nimimerkillä vanhempien huutoriitely yöllä)

Am I the asshole?
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Ja onhan se aika epäkohteliasta alkaa puhua jonkun muun kanssa, kun olet puhelussa.
Meille on ainakin kotona opetettu, että puhelimessa ollessa keskitytään puheluun, ei muiden kanssa seurusteluun.
 
Viimeksi muokattu:

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Saatatte miettiä, miksi edes vietän aikaani tässä seurassa.
Vastaus on simppeli: Ei ole ketään muutakaan.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Nta! Etkä oo ylidramaattinen, tollane vaan tuntuu pahalta. Jos sulla ei oo ketää muuta, nii kerro näille tyypeille juurta jaksaen miltä susta tuntuu tollanen ja sano, että et pysty oleen molempien seuras yhtä aikaa, jos se on tollasta. Sehän nimittäin ois yks ratkasu: hengaat/puhut vaan yhen kaa kerrallaan, jollon ne ei voi tollee jättää ulkopuolelle, ei ainakaa niin helposti
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,487
Ja pyh et oo ylidraamaattinen, olihan tuo tosi tökeröä käytöstä sun kavereilta. Ei puhelussa ollessa kuulus alakaa juttelee toisten kanssa ellei ne oo varsinaisesti kutsuttu mukaan siihen keskusteluun.
Ylipäätään pittäis ymmärtää et sellaiset asiat mistä joku porukasta ei ihan selkeesti tiedä juurikaan mittää nii niistä ei tarvis ees puhua ellei halua esim. alkaa selittää kaikkia kuvioita alusta asti. Ja sitähän noi sun kaverit eivät ees tehneet ku ne ei ees huomioinu sua ton sun kertomuksen perusteella.
 
Ylös Pohja