Valtiot joihin ei kannata mennä

Yukiyafani95

🐾 Joka-aamuinen keittiöön tassuttelija 🐾
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
349
Reaktioarvo
517
Itse en ikinä halua mennä itänaapuriin, Unkariin, Turkkiin ja Intiaan.


Tiedätte varmasti syyt miksi.
 
Viimeksi muokattu:

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Venäjä, Puola, Viro, Kiina... Sitten useat Väli- ja Etelä-Amerikan maat. Paljon maita johon ei kannata mennä, mutta ei olisi maailmanloppu jos kuitenkin menisi.

Näistäkin joku varmaan pahoittaa mielensä. Voihan jollain täällä olla myös kaksoiskansalaisuus tämän ketjun maihin.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,970
Reaktioarvo
8,474
Venäjä, Puola, Viro, Kiina... Sitten useat Väli- ja Etelä-Amerikan maat. Paljon maita johon ei kannata mennä, mutta ei olisi maailmanloppu jos kuitenkin menisi.

Näistäkin joku varmaan pahoittaa mielensä. Voihan jollain täällä olla myös kaksoiskansalaisuus tämän ketjun maihin.
Ja mikähän vika Puolassa tai Kiinassa? Jälkimmäinen yhtä vaarallinen kuin Yhdysvallat.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Ehkä Eritrea, Laos ja Haiti olisivat sellaisia, joihin en haluaisi lähteä käymään.

Ja sitten päivän järkyttävin mielipide:
Venäjä on ihan mukava maa hallintoa lukuun ottamatta.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Egypti, koska oon kuullut että ne kohtelee turisteja huonosti.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mä oon nyt yhdessä noista...ymmärrän kyllä miksi tätä vältellään, mutta viihdyn täällä nyt joka tapauksessa
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Millasta on olla siellä naisena? Ootko huomannut jotain konkreettisia asioita mitkä häiritsee sua, esm. häirintää tai muuta vastaavaa?
Arkielämä ei ainakaan omalla kohdalla poikkea mitenkään siitä mitä suomessa teen ja elän, asun tosin suurkaupungissa niin en sitten tiedä millasta on esim. maaseudulla. Häirintää en oo kokenut (paitsi klubeilla, kuten suomessakin), ainoastaan numeroa miehet saattaa kysellä lyhyenkin juttutuokion jälkeen ja olla tungettelevampia kuin suomessa, mutta antaa kyllä olla jos kerran sanoo ei. Yleisesti ottaen porukka on tosi ystävällistä ja sain kavereita hirveen helposti, kampuksella ainakin ihmiset suhtautuu tosi avoimesti eri kulttuureista tuleviin kun täällä on ihmisiä ihan kaikkialta. Yksin liikkuminen tuntuu jopa turvallisemmalta kuin monissa muissa Euroopan suurkaupungeissa missä oon ollut enkä oo vielä kertaakaan joutunut pelkäämään tai mitään, kunhan ei harhaile missään sivukujilla keskellä yötä. Katukuvassa näkyy laidasta laitaan pukeutumista minishortseista ja narutopeista niqabiin, mutta asuinalueitten välillä on tosi paljon eroja, tänne mahtuu ihan kaikkea mahdollista, joten samoissa kesävaatteissa oon kulkenut kuin missä tahansa muuallakin, ainoastaan moskeijoihin pitää peittää hiukset ja laittaa pitkät vaatteet. Sukupuoliroolit perheissä ja yleisestikin on tosin yleensä vanhanaikaisempia kuin Suomessa ja koko sukupuolikysymyksen kanssa tullaan pahasti jäljessä, mutta tää ei sinäänsä omaan elämääni vaikuta, paitsi että ajaudun välillä kaiken maailman väittelyihin. Ylipäänsä ihmiset on moderneja ja mukavia, politiikka täällä on perseestä, mutta sitä mieltä on monet turkkilaisetkin, nuoret varsinkin. Tulipa romaani :D
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,970
Reaktioarvo
8,474
Itse en myöskään menisi Egyptiin tai Intiaan, tai mihinkään muuhun maahan missä naisen asema on koiraakin huonompi. Turkki on myös yksi maa mihin en halua astua jalallanikaan.
En ole koskaan ymmärtänyt sitä logiikkaa, että näistä maista sitten roudataan väkeä varsinkin naisten aloitteesta Suomeen. Ihan kuin niiltä lähtisi nappia painamalla asenteet naisia kohtaan pois, kun ylittävät rajan.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
En ole koskaan ymmärtänyt sitä logiikkaa, että näistä maista sitten roudataan väkeä varsinkin naisten aloitteesta Suomeen. Ihan kuin niiltä lähtisi nappia painamalla asenteet naisia kohtaan pois, kun ylittävät rajan.
Kaksipiippunen juttu. Kannatan sitä että pitäisi tarkistaa entistä tarkemmin ketä tänne tulee ja millä perusteella, mutta myös sitä että hädässä olevia pitää auttaa. Toki kaikkia ei voi ottaa vaan pitää olla kiintiö mitä noudattaa. Kotoutusta pitää parantaa ja ihmiset saada kiinni normaaliin elämään mahdollisimman nopeasti. Mm. Erilaisia terveyspalveluita, pakollisia kursseja missä kerrotaan Suomen yhteiskunnasta ja mitä täällä saa tai ei saa tehdä, kielikursseja, tukea opintoihin ja työnhakuun. Seurantaa miten sopeutuvat yhteiskuntaan, säännöllisiä tapaamisia esm. sosiaalityöntekijän kanssa. Ja näistä ei voisi kieltäytyä. Jos et ole vielä työkuntoinen, sinusta tehdään sellainen (joitakin poikkeuksia lukuunottamatta) kuten toimitaan kaikkien muiden kanssa.

Sitä en tajua kun monesti vaahdotaan miten maahanmuuttajat saa sitä ja tätä paljon enemmän kuin suomalaiset, esm. Kelasta tukuttain rahaa vaikka auton ostoon mikä on täyttä palturia. Rasistit vain levittelevät fiktiota ja ihmiset uskoo tutkimatta asiaa itse. Eivät he saa sen enempää kuin kantaväestökään ja sen mitä saavat saavat samalla perusteella kuin me muut.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,487
Yhdysvallat
Ihmiset osaa siellä olla mukavia mutta siitä huolimatta koko valtio kansalaisineen ottaa päähän.
Vaikka toki ei tää oo ihan ehoton ei mulle, mutta en kyllä itse omasta aloitteestani sinne lähtisi. Jos joku haluaisi mut mukaan niin ehkä siinä tapauksessa.
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
^Sitten jos se show mies Donald Trumppi pääsee pressaksi ottaa päähän. Ihan hyviä ajatuksia ollut myös, mutta niin paljon enemmän huonoa. Kuten tavallista niin se oma asia voi sumentaa äänestäjien mielen. Yhdysvallat on kyllä sen verran iso maa että sieltä voi sanoa löytyvän aivan kaikkea hyvässä ja huonossa. Omia sukulaisia Yhdysvalloissa eikä ota päähän, paitsi ehkä yksi asia.

Florida joka myös suomalaisille turisteille on kohtuu yleinen matkakohde. Vaikka se on osavaltio niin en ikinä maailmassa lähtisi Floridaan esim. ilmaston takia. Osavaltioiden välillä on myös paljon eroja (esim. laissa). Etenkin yleinen aseenkantolupa jakaa maailman mielipiteitä. Ollako tiukat vai kaikille sallitut. Jos kaikki saa aseen niin niitä on enemmän ja on olemassa suurempi riski että joku käyttää asetta väärin, mutta silloin on myös ihmisiä jotka voi puolustaa itseään aseella. Jos on tiukat määräykset kuten vaikka Suomessakin. Harvalla on ase tai aseenkantolupa ja on myös todella tiukkaa milloin se saa olla mukana. Vaikeampaa löytää ase jota käyttää vääriin tarkoituksiin, mutta pitää muistaa että kyllä se rikollinen saa aina hankittua vaikka laittoman aseen jostain.

Jos lähtisin USA:an olisi paikka sellainen missä on mahdollisimman Suomen kaltainen ilmasto (paitsi ei sinne tietenkään talvella. :D). Tuleekohan kenellekään yllätyksenä että aikoinaan lähti paljon ihmisiä Minnesotaan. Samankaltainen ilmasto kuin Suomessa ja osavaltio tunnetaan noin 10 000 järvestä.

Tulipa ajateltua paljon.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,970
Reaktioarvo
8,474
Kaksipiippunen juttu. Kannatan sitä että pitäisi tarkistaa entistä tarkemmin ketä tänne tulee ja millä perusteella, mutta myös sitä että hädässä olevia pitää auttaa. Toki kaikkia ei voi ottaa vaan pitää olla kiintiö mitä noudattaa. Kotoutusta pitää parantaa ja ihmiset saada kiinni normaaliin elämään mahdollisimman nopeasti. Mm. Erilaisia terveyspalveluita, pakollisia kursseja missä kerrotaan Suomen yhteiskunnasta ja mitä täällä saa tai ei saa tehdä, kielikursseja, tukea opintoihin ja työnhakuun. Seurantaa miten sopeutuvat yhteiskuntaan, säännöllisiä tapaamisia esm. sosiaalityöntekijän kanssa. Ja näistä ei voisi kieltäytyä. Jos et ole vielä työkuntoinen, sinusta tehdään sellainen (joitakin poikkeuksia lukuunottamatta) kuten toimitaan kaikkien muiden kanssa.

Sitä en tajua kun monesti vaahdotaan miten maahanmuuttajat saa sitä ja tätä paljon enemmän kuin suomalaiset, esm. Kelasta tukuttain rahaa vaikka auton ostoon mikä on täyttä palturia. Rasistit vain levittelevät fiktiota ja ihmiset uskoo tutkimatta asiaa itse. Eivät he saa sen enempää kuin kantaväestökään ja sen mitä saavat saavat samalla perusteella kuin me muut.
Tai, sitten otetaan vain maahan ihmisiä jotka täyttävät tietyt kriteerit kuten Australia, Japani ja Kanada tekevät. Kaikille edullisempaa ja helpompaa, myös maahan muuttaville ihmisille kun heitä ei nöyryytetä missään marttojen piirileikeissä kuten 2015 aikuis..siis lapsia.
 
Ylös Pohja