Lukio Varasijan oma lukio/läksykerho

Tilanne
Keskustelu on suljettu.

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,023
Reaktioarvo
8,490
Sun logiikalla -85 on 985.
Imbesilli, viime vuosisadan numerot lyhennettiin juuri näin: -23. Sen takia on käytetty nollaa uuden vuosisadan luvuissa, jotta erottuvat viime vuosisadan luvuista. Tosin en ole koskaan tajunnut, miksi pitäisi "lyhentää" kun se poistaa vain yhden merkin kokonaismäärästä.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,023
Reaktioarvo
8,490
Tarkoititko: "lähde?" Naurettavaa nimittää toisen tavasta merkitä vuosi oikein, kun ei osata itse edes oikeita välimerkkejä käyttää.
Ja olen oikeassa, koko vuosilukua käytetään pääsääntöisesti 1900-lukua vanhemmista ajoista ja nykyään 1900-luvun alkuvuosista, kuten 1900-1920.
Tämän voi todeta millä tahansa foorumilla ja sanomalehdissä. Mutta kun on kauhalla annettu niin on turha lusikalla vaatia..

Skele on kyllä mielestäni ihan oikeassa tässä asiassa. Harvinaista, tiedän.
Aikalailla aina olen oikeassa, koska olen sivistynyt tosin kuin moni muu täällä..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,757
Tarkoititko: "lähde?" Naurettavaa nimittää toisen tavasta merkitä vuosi oikein, kun ei osata itse edes oikeita välimerkkejä käyttää.
Ja olen oikeassa, koko vuosilukua käytetään pääsääntöisesti 1900-lukua vanhemmista ajoista ja nykyään 1900-luvun alkuvuosista, kuten 1900-1920.
Tämän voi todeta millä tahansa foorumilla ja sanomalehdissä. Mutta kun on kauhalla annettu niin on turha lusikalla vaatia..


Aikalailla aina olen oikeassa, koska olen sivistynyt tosin kuin moni muu täällä..
Taas keksit syyn kiertää kysymyksen.
Edit: sitä minäkin, sulla ei oo todistus aineistoa.
 
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Ylös Pohja