Seksuaalisuus & sukupuoli Varhaisia merkkejä siitä, ettet ole hetero

Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Tiedän, että stereotypiat on stereotypioita, mutta ootko koskaan miettinyt sitä aikaa, kun et vielä älynnyt olevas ei-hetero, mutta taaksepäin katsottuna se on aika selkeää?

Omia tämmösiä merkkejä on ainakin se, että jostakin syystä pussasin mun eskarikaveria, ku se oli lähdössä meiltä, niinku hyvästiksi. Se oli vähän kummastunu. Jälkeenpäin aateltuna en saa päähäni, miksi mää niin tein muutaku se, että kaikkea pitää kokeilla.

Toinen merkki vois olla se, että yläkoulussa sanoin ihan randomisti kavereille, että mää en koskaan tuu löytämään ketään miestä. Hehe. Tähän liitty myös se, että yläkoulussa yleistä tietoa oli se, etten halua ikinä mennä naimisiin.

Tää on ehkä vähän pöljä, mutta haaveilin pienenä aina moottoripyöristä...

Sekin on ehkä validi merkki, että otin homo- tai transfobian paljon enemmän tosissaan kuin mun ympäröivät (hetero)ihmiset. Se tuntu aina niinku melkein henkilökohtaiselta loukkaukselta, jos vaikka jossakin toisella puolella maapalloa oli sattunut joku homofobinen episodi.

Kerran kun mun kaveri itki mulle sitä, miten sitä pelotti tulla kaapista sen vanhemmille, halasin sitä ja seisottiin siinä sitten ja mun suusta vaan livahti, että mää tiedän miltä susta tuntuu. Ja hän siinä katto mua hetken vähän yllättyneesti, mutta sitten me vaan jatkettiin elämää ja pyyhittiin kyyneleitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Yksi on ainakin se, että olen aina pitänyt naisen ääntä kauniimpana kuin miehen. Esimerkiksi pienempänä ja vielä nykyäänkin oikeastaan kaikki kuuntelemani artistit ja yhtyeet ovat pelkkiä naisia, lukuun ottamatta joitakin sekaduoja ja -yhtyeitä.

Toinen, joka ei ehkä ole niin selvä mutta jonka muistan hyvin ja olen myöhemmin yhdistänyt lesbouteeni, kerran, kun minulta kysyttiin ehkä 10-vuotiaana, onko eräs kaverini (nykyinen ihastukseni...sattumaako? en usko) kiva, vastasin jostain aivan tuntemattomasta syystä; "Joo, kaverina." Kysyjä oli vähän että no, mitäs muutakaan ja olin itsekin aika häkeltynyt koska en tosiaan silloin tiennyt oikeastaan mitään suuntautumisestani.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
30,429
Reaktioarvo
2,891
Pienenä olin ehkä jollain tasolla ihastunut jonkun barbie-leffan hahmoon joka oli siis naispuolinen. Oisko se ollu se merenneitoleffa D: saatto mulla ollu muitakin fiktiivisiä naispuolisia ihastuksia tho. Myös pienenä, ehkä ala-asteikäisenä, laitoin simsissä kaksi tyttösimiä suutelemaan, tokihan kuka tahansa voi niin tehdä koska miksi ei mutta luulen että mulla se liittyi ehkä myös siihen että saatoin miettiä sillon, et onks tää sitä mitä haluun, et haluisinko mä siis suudella jotain tyttöä. Olin ihastunut myös pienenä tyttöpuoliseen kaveriini tai tuttuun ja taisin sen sille sanoakin, mutta ehkä luulin sen ihastuksen olevan jokin random "läppä". Hauskaa että sen ikäisenä olin myös ihastunut muutamaan poikaan. Aika selkeä merkki biseksuaalisuudesta, etten sanoisi. Muistan myös ne muutamat naispuoliset youtuberit joita aloin kattomaan pienenä (ehkä joskus ala-asteen loppupuolella) mm. Soikku oli yks niistä, ja pohdin silloin aika paljonkin että tykkäänkö vaan kattoa niiden videoit vai oonko jotenki lievästi ihastunu niihi. No, en vieläkään oo varma oliko ne ihastuksia mutta saattoi ne ollakin, ainakin ehkä lieviä sellasia. Mutta en varmaa lukenut niitä itse silloin niinkään ihastuksina. Muistan myös ku katoin Mona tomperin sen jonku videon missä se sano olevansa lesbo ja olin iha et "😧" ja muistan vaan hämmentyneeni kovasti kaikesta tämmösestä, mut en osaa oikeen sanoilla selittää miltä se tuntui ja mitä ajattelin. Kai mä jollain tasolla samaistuin siihen mut sit kuitenki ajattelin että en kuulu noihin. Mutta voi olla että yhteiskunnan takia ajattelin että en voi olla muuta kuin hetero tai lesbo. Että siks ajattelin et no oon sitten varmaan hetero. Kyllä biseksuaalisuudesta olin varmaan kuullut mut en ehkä täysin ymmärtänyt sen olevan validi Ja ihan normaali suuntautuminen (yllätyitkö, minä en). Emt näitä merkkejä taitaa olla aika paljon ja luulis sen olleen täysin selkeää, mutta ei se vaan näköjään ollut. Yläasteella myös ihastuin naispuoliseen tanssinopettajaani ja meinasin kivenkovaan että en todellakaan ole ihastunut vaan ihailen sitä pelkästään opettajana silleen heterosti. Huutista joka tuutista. Kieltämättä aika ahdistavaa miettiä tämmöstä, kun tosiaan sen olis kai pitänyt olla täysin selkeää merkkien perusteella mut? Emt, kun oma käsitys itsestä on ainakin jossain vaiheessa ollut vahvasti se että minä en kuulu sateenkaarikansaan, mä vaan oon kiinnostunut niiden oikeuksista, niin se tuntuu oikeasti aika pahalta kun tajuaakin että taidan mä sittenkin kuulua. Se on kuin olisi yhtäkkiä joku toinen eikä oma itsensä. Tuntuu niin kuin olisi yhtäkkiä muuttunut queeriksi, vaikka oikeastihan on tietenkin ollut sitä aina. Ainakin uskon omalla kohdallani siihen että olen ollut biseksuaali ihan aina, en jotenkin koe mun tunteita lapsuudessa sellasina et ne olis ollu jotain heterolle tyypillisiä fiiliksiä. Mutta totta kai ajattelin niiden olevan ja jotenki kuvittelin että oon hetero jolla on sitten kuitenkin ohimeneviä samaa sukupuolta olevia ihastuksia. Luulen että homofobia sekotti mun päätä ihan kunnolla enkä vieläkään kai oo toipunut niistä ajatuksista. Yleisesti ottaen tuntuu että koko mun seksuaalisuuteni on vääränlaista ja häpeällistä. Harmi. Mietin myös, onko esim ocd:ni jotenki yhteydessä näihin syyllisyyden ja häpeän tunteisiin ja että onko nykyiset itsetunto-ongelmani edelleen seurausta kaikesta siitä homofobiasta sun muusta jonka oon ilmeisesti ottanut ehkä keskivertoa raskaammin. Tai luulisi ainakin sen jonkin verran kolahtaneen niin että sen takia koen edelleen tekeväni kaiken väärin, mitä tahansa sitten teenkään. On se hulvatonta.
 

e71347

Uusi
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
59
Reaktioarvo
73
Yläasteella oli mielestäni epäreilua miten pojilla on paljon enemmän valinnanvaraa ihastusten suhteen koska tytöt on keskenään paljon vaihtelevamman näköisiä ja mun taas sitten tyttönä piti tyytyä katselemaan poikia jotka kaikki näyttää mun silmään keskenään ihan samalta. Ei tullut silloin mieleenkään että asian voisi nähdä myös toisella tavalla.

Tämä nyt ei ole niinkään varhainen merkki mutta pari vuotta sitten aloittelin kirjoitusharrastustani uudestaan ja päätin että olisi mukavalla tavalla haastavaa tehdä päähenkilöstä aseksuaali ja katsoa osaanko eläytyä siihen ajattelutapaan. Katsoin paljon videoita ja yritin ottaa opikseni ja olin sitä mieltä että teen tässä vain mielenkiintoista taustatutkimusta. Sitten eräänä päivänä yksi kommentti osui vähän liiankin hyvin. Eli tavallaan löysin sitten nykyisen suuntautumiseni tuon harmittoman kirjoitusprojektin kautta.
 

Bella

Asiantuntija
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
236
Reaktioarvo
205
Uhhhhhhh D: Itellä ei mitään hajua vielä oonko hetero vai mikä enkä ole ihastunut kehenkään noin viiteen vuoteen, että jooh iefudsgxklzehuikshjz

Mut nyt musta tuntuu että oon ihastunut mun _parhaaseen_ ystävään, kun se erosi sen poikaystävästä ja ilmotti että ei oo hetero, ja siis aijemminki oon tykänny siitä muuten ku kaverina mut emmä tiiä D:::: :coffee:
 

Jjoker

Kokenut
Liittynyt
14.3.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
134
Herculesta katsellessa totesin, että musta tulee ison hercules ja halusin Megaran kanssa naimisiin. Ylipäänsä ihailin aina niitä miespuolisia sankareita ja halusin kasvaa heidän laiseksi, kun taas prinsessoja olisin halunnut pelastella ja viedä kotiini:D
Olin myös aika innokas suukotteleen kavereita, joka aiheutti hämmennyksiä monissa..
Teininä sitten ne sellaset "viimeset" merkit ennen tilanteen tajuamista, oli se järjetön paniikki, mikä tuli aina jos piti pohtia etenevänsä jotenkin intiimisti silloisen poikaystävän kanssa.
 
Ylös Pohja