Vieraat numerot soittelee

Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Kuinka usein saatte puheluita tuntemattomista numeroista ja vastaatteko niihin?

Mulle on soittanut kolme eri numeroa eilen ja tänään. En koskaan vastaa, mutta googletan numeron. Yks numeroista oli brittiläinen ja se nyt ihan varmaan oli joku huijaussoittto.
 

Riisitassu

Jokapaikanhöylä
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
808
Reaktioarvo
1,256
Mulle soittaa tuntemattomat numerot aika harvoin *koputtaa puuta*. En yleensä vastaa paitsi jos tiedän, että mulle ollaan soittamassa joku tärkeä puhelu.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Mulle tulee vieraista numeroista soittoja usein rypäyksittäin. Välillä sitten taas on jopa kuukauden verran hiljaista. En vastaa tuntemattomiin numeroihin muuten kuin silloin, jos esim. haen töitä tai vastaavaa. Tällä hetkellä mulla on reilusti yli 100 numeroa estossa, kun joidenkin tahojen puhelinmyyjät ovat melko sinnikkäitä. :D Pitäis varmaan joskus vaan vastata ja sanoa, ettei ole kiinnostunut, mutta inhoan vastata tuollaisiin puheluihin. Mullekin on joskus soiteltu ulkomailta, kerran yhden päivän aikana soitettiin sekä Intiasta että Israelista.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Mulle tulee vieraista numeroista soittoja usein rypäyksittäin. Välillä sitten taas on jopa kuukauden verran hiljaista. En vastaa tuntemattomiin numeroihin muuten kuin silloin, jos esim. haen töitä tai vastaavaa. Tällä hetkellä mulla on reilusti yli 100 numeroa estossa, kun joidenkin tahojen puhelinmyyjät ovat melko sinnikkäitä. :D Pitäis varmaan joskus vaan vastata ja sanoa, ettei ole kiinnostunut, mutta inhoan vastata tuollaisiin puheluihin. Mullekin on joskus soiteltu ulkomailta, kerran yhden päivän aikana soitettiin sekä Intiasta että Israelista.
Joo mulla on sama. Ennen eilistä ei ollut pitkään aikaan kukaan soittanut. Yleensä googletuksella selviää, jos se on puhelinmyyjä, mut näistä en saanut selville mitään.
Jossain lehdessä oli joskus juttu siitä että "nuorisoa ei saa kiinni soittamalla :o". Puhelimeen vastaaminen on hirveetä, paitsi jos se on tyyliin äiti. Ei mulle muut sitten soitakaan kuin äiti ja puhelinmyyjä.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Joo mulla on sama. Ennen eilistä ei ollut pitkään aikaan kukaan soittanut. Yleensä googletuksella selviää, jos se on puhelinmyyjä, mut näistä en saanut selville mitään.
Jossain lehdessä oli joskus juttu siitä että "nuorisoa ei saa kiinni soittamalla :o". Puhelimeen vastaaminen on hirveetä, paitsi jos se on tyyliin äiti. Ei mulle muut sitten soitakaan kuin äiti ja puhelinmyyjä.
Joo sama, en puhu puhelimessa melkeinpä muuten kuin äidin kanssa, eikä mulle oikein kukaan muu soittelekaan (paitsi ne myyjät). 🤣
 

hemulinlada

hömelö
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
601
Reaktioarvo
655
välillä tulee useampiakin soittoja, välillä on pitkiä aikoja, ettei tule yhtään. En ikinä vastaa, en tiiä mikä siinä on, mutta en jostain kumman syystä uskalla vastata :D aina katon googlesta, että mikähän se numero oli. aika usein ne sitten ovat olleet jotain puhelinmyyjiä tms
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
välillä tulee useampiakin soittoja, välillä on pitkiä aikoja, ettei tule yhtään. En ikinä vastaa, en tiiä mikä siinä on, mutta en jostain kumman syystä uskalla vastata :D aina katon googlesta, että mikähän se numero oli. aika usein ne sitten ovat olleet jotain puhelinmyyjiä tms

Kumma puhelinkauhu iskee aina mullekin. :D
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Mulle tulee vieraista numeroista soittoja usein rypäyksittäin. Välillä sitten taas on jopa kuukauden verran hiljaista. En vastaa tuntemattomiin numeroihin muuten kuin silloin, jos esim. haen töitä tai vastaavaa. Tällä hetkellä mulla on reilusti yli 100 numeroa estossa, kun joidenkin tahojen puhelinmyyjät ovat melko sinnikkäitä. :D Pitäis varmaan joskus vaan vastata ja sanoa, ettei ole kiinnostunut, mutta inhoan vastata tuollaisiin puheluihin. Mullekin on joskus soiteltu ulkomailta, kerran yhden päivän aikana soitettiin sekä Intiasta että Israelista.
Sama, välillä tulee ryppäinä tuntemattomista numeroista (monesti ulkomailta, mutta jotkut huijauspuhelut ovat suomalaisiakin) ja usein on pitkään hiljaista. Minulla on tosin salainen numero, mutta kai niillä huijareilla on jotain randomisti taiteiltuja listoja, josta sitten soittelevat menemään.

Ja tuo on muuten ahdistavaa, jos odottaa jotain soittoa numerosta, jota ei luultavasti löydy tallennettuna puhelimesta, ja sitten tulee tuollainen huijaripuheluiden rypäs juuri silloin...
 
Ylös Pohja