Opiskelu Vihaakohan mun opettaja mua

Opiskelu ja itseopiskelu

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Ehkä "vihaa" on liian vahva ilmaisu, mutta en mä siitä sellasta kuvaa oo saanut, että se musta erityisemmin pitäisikään. Aloitin siis valman viime torstaina ja heti toisena päivänä mulla oli koronarokotus jonka takia olin hetken pois koulusta. Noh, sitten en uskaltanut kertoa, että oon kasvissyöjä. Tehdään siis valmassa välillä itse ruokaa ja koska muut oli jo suunnitelleet kaikkia ruokia mitä siellä tehtäisiin en halunnut "pilata" mitään sillä, että en syö lihaa. Ilmoitin sitten eilen viestillä opettajalle, etten syö lihaa. Tänään mua vähän taas aamulla ahdisti ja tuttuun tapaan siitä sitten kunnon vatsakipu, että voin taas laittaa opettajalle, että en pääsekään kouluun ainakaan ekoille tunneille. Ja kaiken tän lisäksi muistin, että mulla on huomenna hammaslääkäri eli kätevästi siitä sitten kolmas poissaolo ensimmäiselle kouluviikolle... Silloin, kun oon ollut koulussa on mennyt yllättävän hyvin, mutta kyllä musta kai huomaa, että sellanen puolenvuoden tauko opiskelusta on takana... Ja, kun oon ilmoittanut näistä jutuista itse opettajalle viestillä oon saanut vastaukseksi "ok". Tosta vaan tulee mulle sellainen olo, että se ei tykkää musta, vaikka en tietenkään viestin perusteella voi mitään päätellä, mutta oon itekkin vähän pettynyt itseeni, joten...
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Valmalla tuppaa olemaan semmosta porukkaa että jatkuvat poissaolot ja muut vaikeudet on arkipäivää, se että niistä ilmottaa ajoissa on varmasti monen opettajan silmissä jo plussaa.
Tuskin opettajat oppilaitaan vihaa mutta on mahdollista että ne niputtaa monet mielessään samaan kansioon että nyt ketään ei kiinnosta koko koulu. Tuosta oletuksesta (jos opettaja semmosen sattuu tekemään) pääsee kyllä eroon samantien ku koulu lähtee rullaamaan ja opettajat näkee ketä oikeasti kiinnostaa edes yrittää ja kuka ei ollenkaan vaivaudu.

Näin alussa kaikki oppilaat on opettajille varmasti lähinnä nimiä paperilla, syvempi käsitys oppilaasta yksilönä muodostuu pikkuhiljaa ja siihen voi vaikuttaa positiivisesti nimenomaan siten että vaikka niitä poissaoloja tuleeki pitää opettajat mahdollisimman hyvin kartalla siitä missä mennään.

Omana valma-aikana meidän "opettaja" ei edes ollu ammattiin koulutettu vaan joku sosiaalipuolen täti keh, ne varmasti näkee jos millasta menijää noissa hommissa
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Valmalla tuppaa olemaan semmosta porukkaa että jatkuvat poissaolot ja muut vaikeudet on arkipäivää, se että niistä ilmottaa ajoissa on varmasti monen opettajan silmissä jo plussaa.
Tuskin opettajat oppilaitaan vihaa mutta on mahdollista että ne niputtaa monet mielessään samaan kansioon että nyt ketään ei kiinnosta koko koulu. Tuosta oletuksesta (jos opettaja semmosen sattuu tekemään) pääsee kyllä eroon samantien ku koulu lähtee rullaamaan ja opettajat näkee ketä oikeasti kiinnostaa edes yrittää ja kuka ei ollenkaan vaivaudu.

Näin alussa kaikki oppilaat on opettajille varmasti lähinnä nimiä paperilla, syvempi käsitys oppilaasta yksilönä muodostuu pikkuhiljaa ja siihen voi vaikuttaa positiivisesti nimenomaan siten että vaikka niitä poissaoloja tuleeki pitää opettajat mahdollisimman hyvin kartalla siitä missä mennään.

Omana valma-aikana meidän "opettaja" ei edes ollu ammattiin koulutettu vaan joku sosiaalipuolen täti keh, ne varmasti näkee jos millasta menijää noissa hommissa
Okei, kiitos! Tää autto tosi paljon. Onneks meillä ei oo vielä ollut mitään kovin tärkeitä tunteja joten ehkä ihan hyvä, että koronarokotukset ja hammaslääkärijutut on jo nyt, niin saa ne nopeasti alta pois.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
No jotkut nyt vaan vastailee aina sillee et siinä vastauksessa ei oo mitää ylimäärästä sisältöä et enemmän ilmastaa asia lyhyesti ja toi ok kertoo vaa just sen et se juttu mistä sanot on nimenomaan ok ja et asia on niinku vastaanotettu
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
En usko että siinä on taustalla mitään semmosta että hän jotenkin vihaa sua tms. Kyllä miustakin ok kuulostaa aika tympeeltä vastaukselta, mutta toisaalta tiiän muutaman jotka käyttää sitä ja heille se on ihan neutraali sana. Voihan se sun opettaja saada paljon viestejä ja vastata muutenkin aina silleen että ilmasee asiat lyhyesti. Todennäkösesti hän aattelee, että on helpointa vaan kuitata sillä ok:lla et viestissä mainittu asia on fine ja että viesti on vastaanotettu.
 
Ylös Pohja