Tyyli vinkkejä miten löytää oma tyyli?

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
mitenköhän tän oikein muotoilis.. mie periaatteessa tiiän oman tyylini, sillä se on aika perus ja tykkään melko naisellisista vaatteista. joinain päivinä hempeämmät sävyt kiinnostaa, toisina taas tummemmat. tällä hetkellä erityisesti pinkki ja ruskee on se juttu, myös mustan ja valkosen / jonkun muun vaaleen sävyn yhdistelmä toimii (mieluiten niin että siellä on joku hieno yksityiskohta tuomassa särmää siihen asuun). oon kuitenkin jollain tasolla hukassa miun tyylin kanssa, jonka huomaa siitä etten tunne oloani kotosaks lähes missään miun vaatteissa D: teinkin just yks päivä tänne keskustelun siitä että kaappi on täynnä vaatteita joita en käytä, niin toivon tän tilanteen helpottuvan kun laitoin tänään myyntiin varmaan 15 vaatetta. googlailin just mitä kaikkea kannattaa miettii ja tehä oman tyylin löytämiseks yms., mutta kuulisin mielelläni myös täällä jos teillä on mitä tahansa vinkkejä.
itellä on jotenkin kauhee syyllisyys siitä miten paljon rahaa on menny hukkaan noihin vaatteisiin. tosin miulle on kyllä tärkeintä vaan saada ne vaatteet eteenpäin eikä raha oo siinä se pääpointti, kunhan pääsis tuosta henkisestä kuormasta eroon. mutta pitäähän se myöntää että rahallinen puoli harmittaa siinä mielessä, etten oo välillä yhtään harkinnu mitä ostan. oon ollu niin sekasin oman tyylini kanssa, että oon välillä ostellu vähän mitä sattuu hetken mielijohteesta.

en tiiä oliko tää jotenkin tosi sekavasti selitetty, mutta oli pakko päästä avautumaan D:
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Noh, meikäläinen löysi tyylinsä musiikin ja siihen liittyvän kulttuurin avulla, haha :D

Tämmöisen vinkin voisin kuitenkin antaa:
Kannattaa seikkailla kirppareilla, sieltä löytää aina jotain halvalla, eikä se kuormita ympäristöä, kun uusia materiaaleja ei tarvita vaatteen tekemiseen.
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
955
Reaktioarvo
991
kannattaa miettiä mitkä värit siulle sopii, sillä itse pääsin jo pitkälle sen avulla ja oonkin jo aika hyvin perillä miun tyylistä. itse ostan vaatteeni lähinnä siltä väripohjalta, kun itsellä vaan ne miulle sopivan väriset vaatteet sattuu olemaan just sopivan tyylisiä!
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,869
Reaktioarvo
1,402
Ite löysin mun tyylin (goottityylin) musiikkimaun kautta, ja se vaan jotenkin tuli myöskin sen kautta kun oon ihan pienestä asti tykänny sellasesta ns synkästä/kauhu estetiikasta. Mietit vaan millasesta värimaailmasta/estetiikasta tykkäät niin vois löytyä jonkinlainen tyyli.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Mietit yksinkertasesti et mikä tuntuu hyvältä päällä ja mistä tykkäät eniten. Ja eihän sitä aina tarvi väkisin olla mitään tiettyä tyyliä eikä oo pakko pukeutua mitenkään muista erottuvasti
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
738
Ehkä paras tapa löytää oma tyyli on selvittää mitkä värit itselle sopii parhaiten (ja tietty myös mistä tykkää), ja niiden pohjalta sitten lähteä kehittämään omaa tyyliä. Ei kannata miettiä liikaa sitä, onko kaikki vaatteet saman tyylisiä, koska eri tyylejä voi ja kannattaa yhdistellä keskenään. Kannattaa hankkia helposti yhdisteltäviä vaatteita, joista saa tehtyä itselle mieluisia asukokonaisuuksia. Joskus myös pienillä yksityiskohdilla saa muutettua koko asun persoonalliseksi
 
Ylös Pohja