Voi nyt vitun vittu

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Mulla oli jonkin aikaa aika tummat hiukset ja poistin sitä c-vitamiinilla. Sitten ku olin saanu mahollisimman paljon väriä pois, niin mun hennaväri tuli vastaan, eikä se siis lähde c-vitamiinil. Noh... Päätin sit vaalentaa hieman ja hiusväri on nyt ollu aavistuksen epätasainen. En ehi levittämään vaalennusainetta hiuksiin tarpeeks nopeesti, että saisin sen tasaseksi.

Eri ei oo siis mikään hurja sävyero, mutta tarpeeks ärsyttävä mulle että haluun sen pois. Mitäs jos vaalentaisin tummempia osia hieman ja tekisin sitten vähän kaikkialle paljon pieniä raitoja? Se kuulostas aika hyvältä.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Mitäköhän kampaaja tulee taas tykkäämään kun sanon että mulla on kerros hennaa. Ne ei yleensä pidä siitä yhtään. Mun henna ei kuitenkaan muutu siniseksi tai vihreeksi jos sitä vaalentaa. Se ei ainakin vaalentu mun käsittelyssä tosi kiltisti.

Taidan soittaa huomenna ja varaan ajan, koska oon aika vakuuttunut että mun pitää selittää tästä skenaariosta kampaajalle. Epätasainen väri, missä on pohjalla hennaa ei kuulosta hirveen hauskalta...
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Mitäköhän kampaaja tulee taas tykkäämään kun sanon että mulla on kerros hennaa. Ne ei yleensä pidä siitä yhtään. Mun henna ei kuitenkaan muutu siniseksi tai vihreeksi jos sitä vaalentaa. Se ei ainakin vaalentu mun käsittelyssä tosi kiltisti.

Taidan soittaa huomenna ja varaan ajan, koska oon aika vakuuttunut että mun pitää selittää tästä skenaariosta kampaajalle. Epätasainen väri, missä on pohjalla hennaa ei kuulosta hirveen hauskalta...
Osalla kampaajista on edelleen se käsitys että henna on jotenki vaarallista ja hiukset vähintään syttyy tuleen jos niitä lähtee käsittelemään hennan jälkeen. Ite en ymmärrä millä logiikalla on mahdollista että kasviväri muuttuu kampaamossa myrkyksi (jos on käyttäny puhdasta hennaa) mutta en oo kampaaja enkä tiedä.

Hankalan siitä tekee se että henna ei mene hiuksen sisään niinku perinteiset hiusvärit vaan jää siihen päälle ja se on tosi vaikee saada pois, varmasti toinen syy miksei kampaajat oikeen arvosta.

Yks vaihtoehto ois savivaalennus ekokampaamossa mutta se on helvetin kallista ja ilmeisesti aika hidasta :/
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Osalla kampaajista on edelleen se käsitys että henna on jotenki vaarallista ja hiukset vähintään syttyy tuleen jos niitä lähtee käsittelemään hennan jälkeen. Ite en ymmärrä millä logiikalla on mahdollista että kasviväri muuttuu kampaamossa myrkyksi (jos on käyttäny puhdasta hennaa) mutta en oo kampaaja enkä tiedä.

Hankalan siitä tekee se että henna ei mene hiuksen sisään niinku perinteiset hiusvärit vaan jää siihen päälle ja se on tosi vaikee saada pois, varmasti toinen syy miksei kampaajat oikeen arvosta.

Yks vaihtoehto ois savivaalennus ekokampaamossa mutta se on helvetin kallista ja ilmeisesti aika hidasta :/
Henna taitaa syttyä tuleen, jos siinä on metallisuolaa. Käytin ite cultivatorin hennaa, eikä siinä muistaakseni ole niitä. Hennat taitaa kans vaalentua vihreeks tai siniseks huonolla tuurilla. Omilla vaalennuskerroilla ei oo tapahtunu kumpaakaan, niin varmaan säästyn tälläkin kertaa niilt.

Ai niin savivaalennuskin olis myös yks vaihtoehto. Hmm... Ehkä meen ihan perinteiseen kampaamoon, vaikka saattavat katsoo pahalla.
 
Ylös Pohja