Ammatinvalintatesti

Barefootbandit

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
107
Reaktioarvo
133

Aika pitkä testi. Mitä tuloksia saatte, onko sellaisia, mitä koette itselle sopiviksi ja herättääkö muuten ajatuksia tulokset?
Tein testin toistamiseen hieman eri vastauksin (fiiliksiäni siis totuudenmukaisesti kuvaten) ja minulle top 10:ssä oli
1. Arkkitehti / Kuvataideopettaja
2. Art Director / Maskeeraaja
3. Copywriter / Tekstiilityön opettaja
4. Dramaturgi / Tulkki
5. Elokuvaaja / Kosmetologi
6. Elokuvaleikkaaja / Evankelisluterilainen pappi
7. Floristi / Kriitikko
8. Graafinen suunnittelija / Graafinen suunnittelija
9. Keramiikka- ja lasitaiteilija / Kieltenopettaja
10. Kirjailija / Matkailuvirkailija

Kuvataideopettaja on sellainen ammatti, jota jossain kohtaa lapsena mietin, mutta en nyt kuitenkaan ole kuvataideopettaja. Ehkä kiikkustuolissa? Mikä varsinaisesti on art director ja copywriter, niin en tiedä (tai miten realistista niillä on työllistyä..). Testi antaa myös omat listat kiinnostusta ja toiveita vastaavista ammateista ja johonkin niistä minulle se oli laittanut ykköseksi lennonjohtajan. Barefootbandit, lennonjohtaja, on aika hurja ajatus, ja kuvauksen vaatimaa herpaantumatonta valppautta minulla ei kyllä ole. (Siellä on myös kuvauksia ammattien mahdollisista vaatimista ominaisuuksista ja kyvyistä, kuten kielellinen kyvykkyys, työn sisällöistä kuten uusien ihmisten tapaaminen, teksti- ja numerotarkkuus jne., vaatimukset, kuten iltatyö, kosteassa ja kylmässä työskentely jne.) Siellä on hyvin pitkä lista ammateista, joista näkee prosentit, kuinka paljon ne sopii vastauksiisi, ja ihan kiinnostavia ammatteja oli myös niissä, joiden prosentit oli kohdallani pienet.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Screenshot_2023-11-20-00-22-58-63_4431f5741a0d4ebe5e7e60277e387da3.jpg
No tässä nää mun :D
Hissanope, psykologi ja psykoterapeutti on niitä ammatteja joita oon oikiasti miettiny. Tällä hetkellä mulla on aikomus lähtiä opiskelemaan psykologiaa yliopistoon lukion jäläkee
Mut sit noi muut on kyl ihan hatusta vetästyjä xD Kuntoutusohjaajan ja diakoniatyöntekijän ammatit kuulostaa ihan kivalta ja biologiki vois olla ihan okei mut ei kyllä oo koskaa tullu mieleen et vois yhtäkää noista muista ammatiksi hankkia
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,229
Reaktioarvo
828
Joo ei kyllä mikään noista, työn pitää olla vaihtelevaa ja jokaisen päivän tuntua erilaiselta niin kuin nyt itsellä ja maisemat plus työympäristöt muuttua. Ei ekinä toimistotyötä tai mitään matalapalkka alaa, koska arvostanomaa panostani tarpeeksi.
Näyttökuva 2023-11-20 134549.png
 

Hydrangea

Asiantuntija
Liittynyt
13.4.2023
Viestejä
260
Reaktioarvo
169
Jos nyt saisin päättää niin olisin hakenut yliopistoon joko oikeus- tai kauppatieteitä opiskelemaan. Screenshot_20231120_165836.jpg
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,884
Reaktioarvo
1,407
Siitä ei oo kauaa kun tuon testin tein ja ekoina listalla tais olla kultaseppä ja kondiittori. En pysty näkemään itteäni kummassakaan noista ammateista.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
IMG_20231121_215428.jpg

Mun tulokset vaihtelee aika paljon, nyt osu hyvin kohdalleen mutta siihen saattaa vaikuttaa se että oon jo suunnitellu alanvaihtoa ja se on saattanu vaikuttaa vastatessa. Taloushallintoon haluaisin siis siirtyä.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,448
Reaktioarvo
2,338
1. Tanssitaiteilija
2. Kondiittori
3. Kultaseppä
4. Puvustonhoitaja
5. Lavastaja
6. Visualisti
7. Laulaja, taidemusiikki
8. Soitinrakentaja
9. Tekstiilisuunnittelija ja -taiteilija
10. Muusikko (kevyt musiikki)

Tanssista en tiedä, mutta kondiittorihan minä koulutukseltani olen, nyt kahvilassa töissä + lauluhommiakin on.
 
Ylös Pohja