Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
ammattikorkeakoulu vaikuttaa niin paljon mukavammalta kuin yliopisto
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Poistettukäyttäjänimi1405" data-source="post: 92508" data-attributes="member: 1405"><p>itsellä kyllä hyvin päinvastaisia kokemuksia! meidän ammattikorkeassa opetus oli niin surkeaa että :D opettajat eivät edes osanneet määritellä omaa opettamaansa ainetta koska "sen voi tulkita niin monella tavalla" ja sitten harjottelussa olis pitänyt osaamista tulkita kyseisen aineen kannalta, hmm niin miten sitten tulkitset sitä kun et edes tiedä mitä koko asia on... puhumattakaan siitä että iso osa kursseista oli täyttä pelleilyä. tosin, kävin vaan ekan vuoden niin en osaa niin hyvin kyllä sanoa.</p><p></p><p>yliopistossa on super rentoa sen sijaan esim sen suhteen olen huomannut eron, että amk oli pakko osallistua jokaisella kurssilla väh. 80% luennoista, yliopistolla todella harvoin läsnäolopakkoa. yliopistossa meidän luennot kestää 1,5h (ja monesti välissä tauko) ja amk meillä oli parhaimmillaan jopa 3h luentoja lyhyellä 5 minuutin tauolla välissä... voin sanoa että huonon keskittymiskyvyn omaavana en nauttinut! varsinkaan kun päivät saattoi amk olla 8-16, yliopistossa ehkä pari kolme luentoa päivässä.</p><p>yliopistossa on paljon enemmän vapautta siinä mitä kursseja otat ja kuinka paljon (meidän amk vapaavalinnaisille oli vaan tilaa n. 30 op), ja mitkä niistä lopulta sisällytät todistukseesi. voi johtua myös siitä että olin ekoja "sukupolvia" joka tuli hyväksytyksi arvosanalla (amk:iin), mutta kun oon kertonut tästä niin todella paljon myötämielisempi reaktio yliopistossa kuin amk, jossa ihmisten mielestä en kuulunut ollenkaan koko kouluun koska en ollut pääsykokeessa XD toisaalta sitten yliopistossa mulla ollut paljon enemmän työtä kurssien parissa. </p><p></p><p>muita plussia on ollut se ettei mun yliopistoalalla yhtä paljon ole ryhmätöitä tai esitelmiä ja jos on niin ryhmä jolle esitellään on paljon pienempi, mutta tässä tosin kyse ihan alojen erilaisuudesta. voisin jatkaa ties miten pitkään omista kokemuksistani, mutta ehkä kävi selväksi miten paljon enemmän nautin yliopistossa olemisesta D:</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Poistettukäyttäjänimi1405, post: 92508, member: 1405"] itsellä kyllä hyvin päinvastaisia kokemuksia! meidän ammattikorkeassa opetus oli niin surkeaa että :D opettajat eivät edes osanneet määritellä omaa opettamaansa ainetta koska "sen voi tulkita niin monella tavalla" ja sitten harjottelussa olis pitänyt osaamista tulkita kyseisen aineen kannalta, hmm niin miten sitten tulkitset sitä kun et edes tiedä mitä koko asia on... puhumattakaan siitä että iso osa kursseista oli täyttä pelleilyä. tosin, kävin vaan ekan vuoden niin en osaa niin hyvin kyllä sanoa. yliopistossa on super rentoa sen sijaan esim sen suhteen olen huomannut eron, että amk oli pakko osallistua jokaisella kurssilla väh. 80% luennoista, yliopistolla todella harvoin läsnäolopakkoa. yliopistossa meidän luennot kestää 1,5h (ja monesti välissä tauko) ja amk meillä oli parhaimmillaan jopa 3h luentoja lyhyellä 5 minuutin tauolla välissä... voin sanoa että huonon keskittymiskyvyn omaavana en nauttinut! varsinkaan kun päivät saattoi amk olla 8-16, yliopistossa ehkä pari kolme luentoa päivässä. yliopistossa on paljon enemmän vapautta siinä mitä kursseja otat ja kuinka paljon (meidän amk vapaavalinnaisille oli vaan tilaa n. 30 op), ja mitkä niistä lopulta sisällytät todistukseesi. voi johtua myös siitä että olin ekoja "sukupolvia" joka tuli hyväksytyksi arvosanalla (amk:iin), mutta kun oon kertonut tästä niin todella paljon myötämielisempi reaktio yliopistossa kuin amk, jossa ihmisten mielestä en kuulunut ollenkaan koko kouluun koska en ollut pääsykokeessa XD toisaalta sitten yliopistossa mulla ollut paljon enemmän työtä kurssien parissa. muita plussia on ollut se ettei mun yliopistoalalla yhtä paljon ole ryhmätöitä tai esitelmiä ja jos on niin ryhmä jolle esitellään on paljon pienempi, mutta tässä tosin kyse ihan alojen erilaisuudesta. voisin jatkaa ties miten pitkään omista kokemuksistani, mutta ehkä kävi selväksi miten paljon enemmän nautin yliopistossa olemisesta D: [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
ammattikorkeakoulu vaikuttaa niin paljon mukavammalta kuin yliopisto
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja