Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
1
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
apua en tiedä mihin amikseen mennä
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Taivaansini" data-source="post: 126692" data-attributes="member: 167"><p>Kaikki näyttää tääl olevan lukion puolella, mutta mun mielestä sun oikeesti kannattais mennä opiskelemaan sitä media-alaa. Itekkin opiskelen sitä nyt amiksessa toista vuotta ja oon joo kuullut ettei sen alan työllisyystilanne oo hyvä, mutta menin silti. Sitä paitsi media-ala on sellanen ala, jonka osaamisesta on hyötyä nykyään monessa eri työssä vaikkei lopullinen työpaikka media-alaan virallisesti kuuluisikaan.</p><p></p><p>Mun pitää ensin kävellä bussiasemalle joku 15 minuuttii ja sitten on n. 30 minuutin bussimatka koululle ja pelkäsin jo tosta matkasta tuunkohan jaksamaan olla niin paljon bussissa, mutta se menee oikeesti tosi nopeesti! Asuntolaan muuttoo en ehkä suosittelis, kun se voi nuorena olla aika vaikeaa, etenkin kaiken koulun ohella.</p><p></p><p>Ja lukiota en sulle ainakaan suosittelis. Se että sitä suositellaan sulle, johtuu aika varmasti paljon siitäkin, että varmaan kaikki sen suosittelijat joku käy tai on käyneet lukion. Ja mitä on tullut katottua niin niitten argumentit lukion puolesta on lähinnä vaan, että lukio ei ole niin rankkaa ja media-alan työllisyys ei ole niin hyvä eli mitään varsinaista syytä mennä juuri lukioon ei oikeastaan ole. Jos sulla ei oo kiinnostusta eikä jaksamista mennä sinne niin en ymmärrä miksi menisit sinne. Mä opiskelen tällä hetkellä kaksoistutkintoa eli suoritan jonkun verran opintoi lukiossa amiksen ohella, et tiiän siitä jotain ja on siel on mun mielestä kivaa eikä niin rankkaa kuin luulin, mutta en suna ehkä lähtis.</p><p></p><p>Toi ohjausalaki kuulostaa kivalta ja muaki se oikeestaan kiinnostaa jonkun verran, mutta työelämässä tulet todennäköisesti olemaan kuitenkin useamman vuoden ajan niin on parempi olla se n. kolme vuotta 45 min bussimatkoilla ja sen jälkeen työssä, josta nauttii kuin 10 min kävelymatkoilla ja sitten työssä mistä ei välttämättä nauti.</p><p></p><p>Ja ite mietin ton työllisyyden takia kans sillä tavalla ettei kannata miettiä "mitä jos..." vaan lähteä vaan toteuttamaan unelmaansa, koska ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu. Jo pelkästään nää opiskelut on mun mielestä tän vaivan arvoista, koska ekaa kertaa mä oikeesti tykkäsin käydä koulua ja oli niin ihanaa oppia uusia asioita, jotka oikeasti kiinnostaa. Ja jos esim. kuolisin sen kolmen vuoden opiskeluiden jälkeen niin enemmän mua kaduttais se etten opiskellut media-alaa kuin se etten opiskellut jotain muuta, joka ei kiinnosta niin paljoa.</p><p></p><p>Okei en tiiä muistinko nyt sanoo kaikkee, mutta tästä tuli kyl jo valmiiksi varmaan tosi pitkä viesti. Mut siis sähän voit aina vaihtaakki koulua, jos media-ala ei tunnu oikeelta, tai et jaksa bussimatkoja, mutta oikeesti rohkasisin sua hakemaan sinne ykkösvalintana!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Taivaansini, post: 126692, member: 167"] Kaikki näyttää tääl olevan lukion puolella, mutta mun mielestä sun oikeesti kannattais mennä opiskelemaan sitä media-alaa. Itekkin opiskelen sitä nyt amiksessa toista vuotta ja oon joo kuullut ettei sen alan työllisyystilanne oo hyvä, mutta menin silti. Sitä paitsi media-ala on sellanen ala, jonka osaamisesta on hyötyä nykyään monessa eri työssä vaikkei lopullinen työpaikka media-alaan virallisesti kuuluisikaan. Mun pitää ensin kävellä bussiasemalle joku 15 minuuttii ja sitten on n. 30 minuutin bussimatka koululle ja pelkäsin jo tosta matkasta tuunkohan jaksamaan olla niin paljon bussissa, mutta se menee oikeesti tosi nopeesti! Asuntolaan muuttoo en ehkä suosittelis, kun se voi nuorena olla aika vaikeaa, etenkin kaiken koulun ohella. Ja lukiota en sulle ainakaan suosittelis. Se että sitä suositellaan sulle, johtuu aika varmasti paljon siitäkin, että varmaan kaikki sen suosittelijat joku käy tai on käyneet lukion. Ja mitä on tullut katottua niin niitten argumentit lukion puolesta on lähinnä vaan, että lukio ei ole niin rankkaa ja media-alan työllisyys ei ole niin hyvä eli mitään varsinaista syytä mennä juuri lukioon ei oikeastaan ole. Jos sulla ei oo kiinnostusta eikä jaksamista mennä sinne niin en ymmärrä miksi menisit sinne. Mä opiskelen tällä hetkellä kaksoistutkintoa eli suoritan jonkun verran opintoi lukiossa amiksen ohella, et tiiän siitä jotain ja on siel on mun mielestä kivaa eikä niin rankkaa kuin luulin, mutta en suna ehkä lähtis. Toi ohjausalaki kuulostaa kivalta ja muaki se oikeestaan kiinnostaa jonkun verran, mutta työelämässä tulet todennäköisesti olemaan kuitenkin useamman vuoden ajan niin on parempi olla se n. kolme vuotta 45 min bussimatkoilla ja sen jälkeen työssä, josta nauttii kuin 10 min kävelymatkoilla ja sitten työssä mistä ei välttämättä nauti. Ja ite mietin ton työllisyyden takia kans sillä tavalla ettei kannata miettiä "mitä jos..." vaan lähteä vaan toteuttamaan unelmaansa, koska ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu. Jo pelkästään nää opiskelut on mun mielestä tän vaivan arvoista, koska ekaa kertaa mä oikeesti tykkäsin käydä koulua ja oli niin ihanaa oppia uusia asioita, jotka oikeasti kiinnostaa. Ja jos esim. kuolisin sen kolmen vuoden opiskeluiden jälkeen niin enemmän mua kaduttais se etten opiskellut media-alaa kuin se etten opiskellut jotain muuta, joka ei kiinnosta niin paljoa. Okei en tiiä muistinko nyt sanoo kaikkee, mutta tästä tuli kyl jo valmiiksi varmaan tosi pitkä viesti. Mut siis sähän voit aina vaihtaakki koulua, jos media-ala ei tunnu oikeelta, tai et jaksa bussimatkoja, mutta oikeesti rohkasisin sua hakemaan sinne ykkösvalintana! [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
apua en tiedä mihin amikseen mennä
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja