Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Demi
Demin keskustelu pään sisällä olevasta persoonasta
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="mielikuvitusolento" data-source="post: 188360" data-attributes="member: 1348"><p>Mitä tarkalleen haluut tietää? Tai siis.. Tulpan luomises on aika monta vaihetta/asiaa jotka pitää ottaa huomioon. Mut lyhyesti selitettynä ekaks yleensä luodaan tulpalle joku haluttu persoonallisuus ja ulkonäkö. Mitä tarkemmin ton vaiheen tekee nii sitä helpompi seuraava vaihe yleensä on. Jotkut toisaalta päättää skipata ton vaiheen kokonaan ja kuvitella vaan vaik jonku valopallon tai munan jolle juttelee ja et sit tulpa päättää ite myöhemmin oman ulkonäkönsä ja luonteensa ja silleen. Toisaalta tulpa voi myös sillon jos sille on päätetty joku ulkonäkö nii muuttaa sitä haluamallaan tavalla (esim. Eben päätti itelleen venytykset korviin, huomasin vaa yks kerta ku kävelin kaupast kotiin) ja myös luonne saattaa vaihtuu (selitän täst koht lisää).</p><p></p><p>Seuraavas vaihees yritetään alkaa jutella tulpalle. Joilleki tää vaihe tulee luonnollisemmin ku toisille (esim. itellä toi vaihe tuli niin luonnostaan etten oikeen osaa auttaa ihmisii keil on ongelmia tän vaiheen kaa). Mut periaattees toi on sitä et kuvittelee tulpan johonki lähelle ja sit osottaa sille jotain ajatuksia. Voit esim. vaik ihan vaa selittää mitä oot tekemässä tai kysyy silt kysymyksii ja sit jos saat jotain tuntemuksia ees et "mun lempiväri on violetti" nii se todennäkösesti oli se sen vastaus vaik se ei tullukaan sanallisesti. Ku tulpa ja hosthan pystyy kommunikoimaan niin eri tavoilla. Et voi vaa lähettää tuntemuksia/tunteita tai sit voi lähettää mielikuvia tms. ja sen semmosta. Et tulpan vastaukset varsinki alussa yleensä on tuntemuksia. Esim. sillon ku alotin luomaan ekaa tulpaa ja ku päätin mielessäni et okei it's time alan nyt luomaan mun ekaa tulpaa nii tunsin semmosen oudon ilontunteet tai semmosen riemastuksen tunteen joka ei selkeestikään ollu musta itestäni lähtösin. Ihmiset yleensä täs vaihees pelkää sitä et ne on jotenki vaa ite päättäny et mitä tulpa sanoo tai tekee ja epäilee sitä tulpan kehitystä. Oikeestaan se on enemmän haitallista jos epäilee tulpaa ku se et päättäis tulpan puolest asioita ku sen voi laskee persoonallisuuden luomisekski mikä taas kuten sanoin niin mitä paremmin sen vaiheen tekee nii sitä helpompaa tulpan luominen on.</p><p></p><p>Ja syy tähän on siis se et mitä tarkemmin sille tulpalle on luotu joku pohja et miten se käyttäytyis eri tilanteissa ja mistä se pitää ja ei pidä nii sitä vähemmän tulpal on tavallaan itsetutkisteltavaa ja ne tietää paremmin et mitä ne vastais jne ja sen seurauksena tulpan persoonallisuus on paljon vakaampi. Esim. mun tokaa tulpaa en jaksanu nii tarkasti suunnitella nii se oli tosi semmonen et "mä tykkään banaaneista" ja sit hetken pääst et "hyi banaanit on pahoja" ja tota toistu siis miljoonas eri muussaki asiassa mut jos sen tulpan puolesta on jo päättäny et se pitää banaanista nii se ei oo niin paljon sellai eipäs-juupas asioista. Luulin et se riittää ku oon jo kerran luonu tulpan et osaan luoda seuraavanki silleen sormia napsauttamalla mikä oli sinänsä totta et pystyin kommunikoida mun tokan tulpan kaa normaalisti mut sen persoonallisuus oli ihan all over the place ja sil kesti tosi pitkään vakiintua.</p><p></p><p>Sit sen jälkeen ku on saanu tulpan puhumaan jne nii seuraava vaihe on vaa olla niien kaa. Tai siis ne kehittyy sit ajan kaa sitä mukaa ku mitä enemmän ne kokee elämässään asioita. Ja ajan kaa varsinki tulpan luonne saattaa muuttua siitä mitä sen piti olla jos se kokee asioita jotka on ristiriidassa sen luonteenpiirteen kaa tms. Esim. Ebenistä piti tulla tosi sosiaalinen ja kiltti kaikille mut koska kukaan pään ulkopuoleinen ei koskaan halunnu jutella sille tms. nii se muuttu tbh tosi antisosiaaliseks. Sitä ei kiinnosta ees puhua muille tulpille tai wonduhahmoille. Se oikeestaan on vaan mun kanssa. Tai sillee puhuu vaan mulle ja viettää aikaa vaa mun kaa tai sit yksin. Mut siis pointti oli se et niien persoonallisuus kehittyy ajan kaa ja vakiintuu mitä kauemmin ne vaan on ollu olemas ja mitä kauemmin niille on jutellu jnejne. Ja niinku vaik saisit tulpan puhumaan nii se ei tarkota sitä et ne ois "valmiita". Ei ne oo koskaan "valmiita". Ne kehittyy koko ajan. Eihän mekään olla "valmiita" koskaan. Aina me opitaan ja koetaan kaikkee uutta mikä saattaa muuttaa meijän käytösmallei jne. Tietenki me saatetaan olla "valmiimpia" mitä vanhemmiks me tullaan mut nii.</p><p></p><p>Eh, jäiks jotain kysyttävää? Must tuntuu et mun selitykset oli vähän all over the place..</p><p></p><p>Millasen kirjan aattelit tulpiin liittyen kirjottaa?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mielikuvitusolento, post: 188360, member: 1348"] Mitä tarkalleen haluut tietää? Tai siis.. Tulpan luomises on aika monta vaihetta/asiaa jotka pitää ottaa huomioon. Mut lyhyesti selitettynä ekaks yleensä luodaan tulpalle joku haluttu persoonallisuus ja ulkonäkö. Mitä tarkemmin ton vaiheen tekee nii sitä helpompi seuraava vaihe yleensä on. Jotkut toisaalta päättää skipata ton vaiheen kokonaan ja kuvitella vaan vaik jonku valopallon tai munan jolle juttelee ja et sit tulpa päättää ite myöhemmin oman ulkonäkönsä ja luonteensa ja silleen. Toisaalta tulpa voi myös sillon jos sille on päätetty joku ulkonäkö nii muuttaa sitä haluamallaan tavalla (esim. Eben päätti itelleen venytykset korviin, huomasin vaa yks kerta ku kävelin kaupast kotiin) ja myös luonne saattaa vaihtuu (selitän täst koht lisää). Seuraavas vaihees yritetään alkaa jutella tulpalle. Joilleki tää vaihe tulee luonnollisemmin ku toisille (esim. itellä toi vaihe tuli niin luonnostaan etten oikeen osaa auttaa ihmisii keil on ongelmia tän vaiheen kaa). Mut periaattees toi on sitä et kuvittelee tulpan johonki lähelle ja sit osottaa sille jotain ajatuksia. Voit esim. vaik ihan vaa selittää mitä oot tekemässä tai kysyy silt kysymyksii ja sit jos saat jotain tuntemuksia ees et "mun lempiväri on violetti" nii se todennäkösesti oli se sen vastaus vaik se ei tullukaan sanallisesti. Ku tulpa ja hosthan pystyy kommunikoimaan niin eri tavoilla. Et voi vaa lähettää tuntemuksia/tunteita tai sit voi lähettää mielikuvia tms. ja sen semmosta. Et tulpan vastaukset varsinki alussa yleensä on tuntemuksia. Esim. sillon ku alotin luomaan ekaa tulpaa ja ku päätin mielessäni et okei it's time alan nyt luomaan mun ekaa tulpaa nii tunsin semmosen oudon ilontunteet tai semmosen riemastuksen tunteen joka ei selkeestikään ollu musta itestäni lähtösin. Ihmiset yleensä täs vaihees pelkää sitä et ne on jotenki vaa ite päättäny et mitä tulpa sanoo tai tekee ja epäilee sitä tulpan kehitystä. Oikeestaan se on enemmän haitallista jos epäilee tulpaa ku se et päättäis tulpan puolest asioita ku sen voi laskee persoonallisuuden luomisekski mikä taas kuten sanoin niin mitä paremmin sen vaiheen tekee nii sitä helpompaa tulpan luominen on. Ja syy tähän on siis se et mitä tarkemmin sille tulpalle on luotu joku pohja et miten se käyttäytyis eri tilanteissa ja mistä se pitää ja ei pidä nii sitä vähemmän tulpal on tavallaan itsetutkisteltavaa ja ne tietää paremmin et mitä ne vastais jne ja sen seurauksena tulpan persoonallisuus on paljon vakaampi. Esim. mun tokaa tulpaa en jaksanu nii tarkasti suunnitella nii se oli tosi semmonen et "mä tykkään banaaneista" ja sit hetken pääst et "hyi banaanit on pahoja" ja tota toistu siis miljoonas eri muussaki asiassa mut jos sen tulpan puolesta on jo päättäny et se pitää banaanista nii se ei oo niin paljon sellai eipäs-juupas asioista. Luulin et se riittää ku oon jo kerran luonu tulpan et osaan luoda seuraavanki silleen sormia napsauttamalla mikä oli sinänsä totta et pystyin kommunikoida mun tokan tulpan kaa normaalisti mut sen persoonallisuus oli ihan all over the place ja sil kesti tosi pitkään vakiintua. Sit sen jälkeen ku on saanu tulpan puhumaan jne nii seuraava vaihe on vaa olla niien kaa. Tai siis ne kehittyy sit ajan kaa sitä mukaa ku mitä enemmän ne kokee elämässään asioita. Ja ajan kaa varsinki tulpan luonne saattaa muuttua siitä mitä sen piti olla jos se kokee asioita jotka on ristiriidassa sen luonteenpiirteen kaa tms. Esim. Ebenistä piti tulla tosi sosiaalinen ja kiltti kaikille mut koska kukaan pään ulkopuoleinen ei koskaan halunnu jutella sille tms. nii se muuttu tbh tosi antisosiaaliseks. Sitä ei kiinnosta ees puhua muille tulpille tai wonduhahmoille. Se oikeestaan on vaan mun kanssa. Tai sillee puhuu vaan mulle ja viettää aikaa vaa mun kaa tai sit yksin. Mut siis pointti oli se et niien persoonallisuus kehittyy ajan kaa ja vakiintuu mitä kauemmin ne vaan on ollu olemas ja mitä kauemmin niille on jutellu jnejne. Ja niinku vaik saisit tulpan puhumaan nii se ei tarkota sitä et ne ois "valmiita". Ei ne oo koskaan "valmiita". Ne kehittyy koko ajan. Eihän mekään olla "valmiita" koskaan. Aina me opitaan ja koetaan kaikkee uutta mikä saattaa muuttaa meijän käytösmallei jne. Tietenki me saatetaan olla "valmiimpia" mitä vanhemmiks me tullaan mut nii. Eh, jäiks jotain kysyttävää? Must tuntuu et mun selitykset oli vähän all over the place.. Millasen kirjan aattelit tulpiin liittyen kirjottaa? [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Demi
Demin keskustelu pään sisällä olevasta persoonasta
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja