Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
1
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Edelliset elämät
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Poistettukäyttäjänimi174" data-source="post: 100864" data-attributes="member: 174"><p>Tuo kuulosti enemmän hindulaisuudelta. En ole kovin paljoa perehtynyt, mutta ilmeisesti siinä uskonnossa hyvää karmaa pyritään keräämään ja uudelleensyntyminen määräytyy sen mukaan, miten paljon karmaa on kerätty. Olen itse buddhalainen enkä usko, että entisen elämän teot vaikuttavat nykyiseen. Karma voi vaikuttaa vain tämän yhden elämän sisällä, silloinkin vaikutus on vähäinen. Karma ei ole rangaistus eikä palkkio, eikä myöskään ainoa syy, miksi asiat menevät niinkuin menevät.</p><p></p><p>Buddhalaisuuttakin tosin on niin monenlaista, niinkuin kaikkia uskontoja. Oma tapani uskoa ei ole se ainoa oikea, ei todellakaan. Luulen, että sovellan uskontoani hyvin paljon ja varmasti moni buddhalainen vaikkapa Aasiassa uskoo paljon oikeaoppisemmin kuin minä. Toisaalta Buddha itse kehotti tarkastelemaan opetuksia kriittisesti ja luomaan omat näkemyksensä, ei vain uskomaan sokeasti joka sanan. Siitä voisi päätellä, ettei oikeaa tapaa ole. On vain joukko erilaisia tapoja.</p><p></p><p>Toisaalta, nyt täytyy samalla sanoa tämäkin, uskon myös, että kuoleman jälkeen tapahtuvissa asioissa ei ole yhtä ainoaa oikeaa, vaan useita. En kiellä esimerkiksi taivaan ja kadotuksen olemassaoloa. Uskon, että niihin päätyvät ne ihmiset, jotka siihen uskovat. Samoin tuo hindulaisuuden samsara mitä kuvailin.</p><p></p><p>Meni nyt vähän aiheen vierestä mutta näin ajattelen, kummallista uskonsa selostusta heti sunnuntaiaamuna. :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Poistettukäyttäjänimi174, post: 100864, member: 174"] Tuo kuulosti enemmän hindulaisuudelta. En ole kovin paljoa perehtynyt, mutta ilmeisesti siinä uskonnossa hyvää karmaa pyritään keräämään ja uudelleensyntyminen määräytyy sen mukaan, miten paljon karmaa on kerätty. Olen itse buddhalainen enkä usko, että entisen elämän teot vaikuttavat nykyiseen. Karma voi vaikuttaa vain tämän yhden elämän sisällä, silloinkin vaikutus on vähäinen. Karma ei ole rangaistus eikä palkkio, eikä myöskään ainoa syy, miksi asiat menevät niinkuin menevät. Buddhalaisuuttakin tosin on niin monenlaista, niinkuin kaikkia uskontoja. Oma tapani uskoa ei ole se ainoa oikea, ei todellakaan. Luulen, että sovellan uskontoani hyvin paljon ja varmasti moni buddhalainen vaikkapa Aasiassa uskoo paljon oikeaoppisemmin kuin minä. Toisaalta Buddha itse kehotti tarkastelemaan opetuksia kriittisesti ja luomaan omat näkemyksensä, ei vain uskomaan sokeasti joka sanan. Siitä voisi päätellä, ettei oikeaa tapaa ole. On vain joukko erilaisia tapoja. Toisaalta, nyt täytyy samalla sanoa tämäkin, uskon myös, että kuoleman jälkeen tapahtuvissa asioissa ei ole yhtä ainoaa oikeaa, vaan useita. En kiellä esimerkiksi taivaan ja kadotuksen olemassaoloa. Uskon, että niihin päätyvät ne ihmiset, jotka siihen uskovat. Samoin tuo hindulaisuuden samsara mitä kuvailin. Meni nyt vähän aiheen vierestä mutta näin ajattelen, kummallista uskonsa selostusta heti sunnuntaiaamuna. :D [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Edelliset elämät
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja