Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
0
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
elokapina
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Iguessimhuman" data-source="post: 77655" data-attributes="member: 135"><p>Mun mielestä on tosi surullista, miten Elokapinasta leviää tosi valheellinen kuva.</p><p>-Elokapina ei ole ääriliike</p><p>-Elokapinan aktioissa väkivallan käyttö on ehdottomasti kielletty</p><p>-Elokapinalla ei ole johtajia tai hierarkiaa. Aktioissa on roolit, jotka on aktiota suunnitelessa jaettu.</p><p>-Elokapinan metodit ovat yllättävän tehokkaita, mitä olemme historiassa saaneet havaita. Mm. tummaihoisten kansalaisoikeudet jenkeissä, Suomen itsenäisyyst ja naisten äänioikeus melkein missään länsimaissa olisi jäänyt aika lailla haaveeksi ilman kansalaistottelemattomuutta. Ja käytännössä kaikkea kansalaistottelemattomuutta on vastustettu samoin argumentein.</p><p>-Elokapina herättää enemmän positiivisa reaktioita, kuin negatiivisa. Syyskapinan aikaan Elokapinan rahankeräyksessä saatiin niin paljon rahaa, että keräys piti keskeyttää, kun luvan määräämä maksimisumma tuli täyteen. Samoin Elokapinan aktioihin osallistuu jatkuvasti enemmän ja enemmän ihmisiä, samoin kuin Elokapinan koulutuksiin. Oikeastaan mitä pidemmälle Elokapina menee, sitä suositummaksi ne tulee muunkin kansan keskuudessa. Senkin puoleen voisi sanoa, että enemmän hyötyä kuin haittaa.</p><p>-Elokapina ei vastusta demokratiaa</p><p>-Elokapina ei tiettävästi ole kertaakaan syyllistynyt rikokseen (tosta rahankeräysjutusta, jossa lahjoituksia tuli enemmän kuin olisi saanut, tutkinta on vielä kesken, selvinnee aikanaan). Useisiin rikkeisiin kylläkin.</p><p>-Elokapina ei ole minkään kansainvälisen järjestön Suomen haara. Kyseessä on ennemmin konsepti kuin valtava järjestö.</p><p>-Elokapina oon likkeenä erittäin hyvin perillä ympäristöä koskevista asioista ja Elokapinan riveissä on paljon tutkijoita. Itse asiassa Suomessa toimii sellainenkin Elokapinaryhmä, kuin Tutkijoiden Elokapina, joka koostuu pelkästään tutkijoista.</p><p></p><p>Eksäni oli elokapinallinen ja pääsin hänen kauttaan vähän näkemään Elokapinan toimintaa sisäpuolelta, muuten olen Elokapinaa ja sen toimintaa seurannut tiiviisti sen ulkopuolelta, en ole itse saanut mitään Elokapinan koulutusta tai kuulu mihinkään lähiryhmään tms.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iguessimhuman, post: 77655, member: 135"] Mun mielestä on tosi surullista, miten Elokapinasta leviää tosi valheellinen kuva. -Elokapina ei ole ääriliike -Elokapinan aktioissa väkivallan käyttö on ehdottomasti kielletty -Elokapinalla ei ole johtajia tai hierarkiaa. Aktioissa on roolit, jotka on aktiota suunnitelessa jaettu. -Elokapinan metodit ovat yllättävän tehokkaita, mitä olemme historiassa saaneet havaita. Mm. tummaihoisten kansalaisoikeudet jenkeissä, Suomen itsenäisyyst ja naisten äänioikeus melkein missään länsimaissa olisi jäänyt aika lailla haaveeksi ilman kansalaistottelemattomuutta. Ja käytännössä kaikkea kansalaistottelemattomuutta on vastustettu samoin argumentein. -Elokapina herättää enemmän positiivisa reaktioita, kuin negatiivisa. Syyskapinan aikaan Elokapinan rahankeräyksessä saatiin niin paljon rahaa, että keräys piti keskeyttää, kun luvan määräämä maksimisumma tuli täyteen. Samoin Elokapinan aktioihin osallistuu jatkuvasti enemmän ja enemmän ihmisiä, samoin kuin Elokapinan koulutuksiin. Oikeastaan mitä pidemmälle Elokapina menee, sitä suositummaksi ne tulee muunkin kansan keskuudessa. Senkin puoleen voisi sanoa, että enemmän hyötyä kuin haittaa. -Elokapina ei vastusta demokratiaa -Elokapina ei tiettävästi ole kertaakaan syyllistynyt rikokseen (tosta rahankeräysjutusta, jossa lahjoituksia tuli enemmän kuin olisi saanut, tutkinta on vielä kesken, selvinnee aikanaan). Useisiin rikkeisiin kylläkin. -Elokapina ei ole minkään kansainvälisen järjestön Suomen haara. Kyseessä on ennemmin konsepti kuin valtava järjestö. -Elokapina oon likkeenä erittäin hyvin perillä ympäristöä koskevista asioista ja Elokapinan riveissä on paljon tutkijoita. Itse asiassa Suomessa toimii sellainenkin Elokapinaryhmä, kuin Tutkijoiden Elokapina, joka koostuu pelkästään tutkijoista. Eksäni oli elokapinallinen ja pääsin hänen kauttaan vähän näkemään Elokapinan toimintaa sisäpuolelta, muuten olen Elokapinaa ja sen toimintaa seurannut tiiviisti sen ulkopuolelta, en ole itse saanut mitään Elokapinan koulutusta tai kuulu mihinkään lähiryhmään tms. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
elokapina
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja