Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
en ymmärrä vanhuksia, jotka vihaa teinejä
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Taivaansini" data-source="post: 80885" data-attributes="member: 167"><p>Mun isovanhemmat on onneks mukavia, mutta toi on kyllä tosi ärsyttävää ja mua välillä ahdistaa vanhempien ihmisten kanssa, jos annankin itsestäni niille huonomman kuvan, tai vahvistan stereotypioita yms. tai ne olettaa musta jotain tollasta. </p><p></p><p>Ite oon kyl muuten mukava ja silleen, mutta oon kyl ihan oikeestikki kännykkä- ja tietokoneriippuvainen, mutta ihan samalla tavalla mä ala-asteellakin vietin kaikki päivät vaan tietokoneen ääressä ja vihasin ulkoilua ja nyt sentään menen joskus metsään kävelylle vapaaehtoisesti ja kännykällä ja tietokoneella olo on usein tiedon etsintää, Illustratorin ja Photoshopin käyttämistä(jota pitääkin tehdä, koska niitten hallintaa tarvitaan mun koulussa) ja ruotsin sanastojen harjoittelua puhelimella eli en nykyään tee enää yhtä paljon turhia asioita, kuin silloin pienenä, kun vain pelasin, tai katsoin lastenohjelmia/Youtubea. </p><p></p><p>Ja jotenkin raivostuttaa tommoset ennakko-oletukset ja on niin ahdistavaa olla joidenkin ihmisten seurassa, joiten pelkää uskovan niihin, kun ei haluis vahvistaa streotypioita, mutta sit kuitenkin saattaa ite just olla se tyyppi, johon noi kuvailut ainakin osittain sopii. D:</p><p></p><p>Esim. riparilla meidät laitettiin semmosiin ryhmiin tekemään juttuja ja sai ite päättää, mitä tekee. Ite päätin ekaksi mennä pelaamaan pingistä ja sitten lautapelejä, koska se on kivaa. Molemmissa olin ainoa tyttö. Lautapeleissä en uskaltanut ihan hirveesti ehotella niitä sanoja(pelattiin siis Aliasta silleen että vaan selitetään sanoja ja kaikki saa arvata) ku mua pelottaa välillä vieraitten ihmisten kuullen puhuminen, joten saatoin vaikuttaa huonommalta, mitä olin, mutta pahempi oli pingis, kun oon kuullut, että jotkut olettaa tyttöjen olevan aina huonompia kaikissa tommosissa peleissä ja ite oon välillä niissä hyvä, mutta sitten välillä taas tosi huono, joka on vähän outoo. </p><p></p><p>Ja sit en ollut tietenkään pelannut pingistä pitkään aikaan, joten olin huono ja ne muut oli hyvii ja se oli tosi ahdistavaa, kun en halunnut vahvistaa sellaista streotyyppistä käsitystä tyttöjen pelitaidoista. D:</p><p></p><p>Sit kans nyt, ku käyn kaksoistutkintoo tuolla lukiossa niin ahdistaa, kun pelkään muiden lukiolaisten olettavan mua automaattisesti huonommaks, koska oon amiksessa ja se ihan oikeesti pitää ruotsin kohalla paikkaansa, koska oon huono kielissä ja vaikka opettelisin niitä sanoja niin mulla kestää iäisyys niiden kunnolliseen opetteluun ja kun sanakokeeseen valitaan 90:stä sanasta vain se 10 niin se supistaa mun onnistumismahdollisuuksia entisestään, koska vaikka olisinkin ehtinyt opettelemaan 80 sanaa(mitä en kylläkään koskaan ehdi, koska teen muita pidempään läksyjä) niin siihen sanakokeeseen saatetaan valita just ne 10 sanaa, mitä en osaa ja opettelemiseen ollaan varattu vain kolme päivää aikaa.</p><p></p><p>Ja nyt mulla on vaan psykologiaa ja ruotsia ja psykologian jutut kyllä onneks tajuun paremmin, mutta sitähän muut ei tajuu, koska ruotsissa on niitä parin, tai ryhmän kanssa tehtäviä kappaleen suomentamisia, A ja B-lappusia, Quizlet-pelejä ja muita tuollaisia sanojen harjoittelujuttuja, kun taas psykologiassa ja ryhmissä tehtävät jutut painottuvat lähinnä mielipiteiden vaihtoon.</p><p></p><p>Kumpa ei olis näin paljon streotypioita. D:</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Taivaansini, post: 80885, member: 167"] Mun isovanhemmat on onneks mukavia, mutta toi on kyllä tosi ärsyttävää ja mua välillä ahdistaa vanhempien ihmisten kanssa, jos annankin itsestäni niille huonomman kuvan, tai vahvistan stereotypioita yms. tai ne olettaa musta jotain tollasta. Ite oon kyl muuten mukava ja silleen, mutta oon kyl ihan oikeestikki kännykkä- ja tietokoneriippuvainen, mutta ihan samalla tavalla mä ala-asteellakin vietin kaikki päivät vaan tietokoneen ääressä ja vihasin ulkoilua ja nyt sentään menen joskus metsään kävelylle vapaaehtoisesti ja kännykällä ja tietokoneella olo on usein tiedon etsintää, Illustratorin ja Photoshopin käyttämistä(jota pitääkin tehdä, koska niitten hallintaa tarvitaan mun koulussa) ja ruotsin sanastojen harjoittelua puhelimella eli en nykyään tee enää yhtä paljon turhia asioita, kuin silloin pienenä, kun vain pelasin, tai katsoin lastenohjelmia/Youtubea. Ja jotenkin raivostuttaa tommoset ennakko-oletukset ja on niin ahdistavaa olla joidenkin ihmisten seurassa, joiten pelkää uskovan niihin, kun ei haluis vahvistaa streotypioita, mutta sit kuitenkin saattaa ite just olla se tyyppi, johon noi kuvailut ainakin osittain sopii. D: Esim. riparilla meidät laitettiin semmosiin ryhmiin tekemään juttuja ja sai ite päättää, mitä tekee. Ite päätin ekaksi mennä pelaamaan pingistä ja sitten lautapelejä, koska se on kivaa. Molemmissa olin ainoa tyttö. Lautapeleissä en uskaltanut ihan hirveesti ehotella niitä sanoja(pelattiin siis Aliasta silleen että vaan selitetään sanoja ja kaikki saa arvata) ku mua pelottaa välillä vieraitten ihmisten kuullen puhuminen, joten saatoin vaikuttaa huonommalta, mitä olin, mutta pahempi oli pingis, kun oon kuullut, että jotkut olettaa tyttöjen olevan aina huonompia kaikissa tommosissa peleissä ja ite oon välillä niissä hyvä, mutta sitten välillä taas tosi huono, joka on vähän outoo. Ja sit en ollut tietenkään pelannut pingistä pitkään aikaan, joten olin huono ja ne muut oli hyvii ja se oli tosi ahdistavaa, kun en halunnut vahvistaa sellaista streotyyppistä käsitystä tyttöjen pelitaidoista. D: Sit kans nyt, ku käyn kaksoistutkintoo tuolla lukiossa niin ahdistaa, kun pelkään muiden lukiolaisten olettavan mua automaattisesti huonommaks, koska oon amiksessa ja se ihan oikeesti pitää ruotsin kohalla paikkaansa, koska oon huono kielissä ja vaikka opettelisin niitä sanoja niin mulla kestää iäisyys niiden kunnolliseen opetteluun ja kun sanakokeeseen valitaan 90:stä sanasta vain se 10 niin se supistaa mun onnistumismahdollisuuksia entisestään, koska vaikka olisinkin ehtinyt opettelemaan 80 sanaa(mitä en kylläkään koskaan ehdi, koska teen muita pidempään läksyjä) niin siihen sanakokeeseen saatetaan valita just ne 10 sanaa, mitä en osaa ja opettelemiseen ollaan varattu vain kolme päivää aikaa. Ja nyt mulla on vaan psykologiaa ja ruotsia ja psykologian jutut kyllä onneks tajuun paremmin, mutta sitähän muut ei tajuu, koska ruotsissa on niitä parin, tai ryhmän kanssa tehtäviä kappaleen suomentamisia, A ja B-lappusia, Quizlet-pelejä ja muita tuollaisia sanojen harjoittelujuttuja, kun taas psykologiassa ja ryhmissä tehtävät jutut painottuvat lähinnä mielipiteiden vaihtoon. Kumpa ei olis näin paljon streotypioita. D: [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
en ymmärrä vanhuksia, jotka vihaa teinejä
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja