Suhteet eroon feikistä kaverista?

Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
92
Reaktioarvo
106
miulla on yks kaveri, sanotaan nyt vaikka peppi, jonka oon tuntenu muutaman vuoden. hän on miulle super tärkee ja oikeestaan ainoo ihminen, jonka kanssa oon voinu nauraa maha kippurassa tietämättä aina edes syytä sille. meiän välillä on ollu jotain ihmeellistä, aivan kun oltais sielunkumppaneita D: mie oikeestaan kiinnyin häneen jotenkin tosi nopeesti, enkä oo ikinä nähny kenessäkään yhtä paljon samaa kun itessäni. tää kyseinen henkilö on samaan aikaan ihana ja rakas, mutta toisaalta miusta tuntuu, etten voi sietää hänen käytöstään. hän kivenkovaan väittää, että oon hälle tärkee, mutta muutama juttu on saanu miut epäröimään. tässä ne tulee:
1) hän vastaa aina lyhyesti
2) tuntuu, ettei häntä aidosti kiinnosta miun asiat
3) monesti kun puhun hänen kanssa, miulle tulee semmonen olo, että miussa ois jotain vikaa tai oisin sanonu jotain väärin... vaikka oikeesti en oo, hän vaan sanoo jotain mistä miulle tulee paha mieli.
4) hän sanoi, etten voi tulla käymään tän koronatilanteen takia, kun asun kaupungissa ja oon isommassa koulussa kuin hän. mutta silti kutsuu roppakaupalla muita kavereita kylään, myös erään henkilön joka asuu melko kaukana hänestä ja on isossa koulussa, aivan kuten miekin.
5) jos kysyn, voinko mennä käymään hänen luona tai voiko hän tulla tänne, niin yleensä hän sanoo että "jos minuu ei kysytä mukaan minnekään, niin sitten voin olla siun kanssa". miun mielestä tuo kertoo siitä, että oon hällä ikään kuin "varasijalla"... jos kukaan muu kaveri ei pysty viettämään aikaa, niin kyllä miun seura kelpaa sitten.

mie pitkään mietin, että onko tää kaveri feikki vai oonko mie jotenkin aatellu tän asian "väärin", mutta nyt viimeaikoina oon tajunnu ettei tää todellakaan kuulosta terveeltä ystävyyssuhteelta. lisäks kun oon maininnu hälle tästä pelosta, että mitä jos en ookaan hälle yhtä tärkeä kun ne muut kaverit, niin sieltä tulee jotain itkunauruhymiöitä "ja älä huoli, kyllä sie oot yhtä tärkee". alkaa pikkuhiljaa mennä luotto noihin sanoihin. mitä järkee tämmösessä ystävyyssuhteessa enää on, kun toinen saa miulle semmosen ikävän olon, ei voi koskaan nähä ja keksii kaiken maailman tekosyitä ja ties mitä. mutta miten hitossa mie sanon hälle? D: onko teillä jotain vinkkejä?
 
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
92
Reaktioarvo
106
unohin kans sanoo, että tällä kaverilla on ongelmia mielenterveyden kanssa. silläkin on vaikutusta siihen, ettei hän aina pysty näkemään. mutta ei tuo käytös silti miun mielestä oo oikeutettua, kun muita kavereita pystyy kuitenkin näkemään.
(piilo-uppaus samalla D:)
 

Wikibedia

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
408
Reaktioarvo
343
Kerro miltä susta kertoo ja sen yhteydessä sanot ettet halua olla tekemisissä jos kaveri ei tule yhtään "vastaan"
 
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
92
Reaktioarvo
106
Kerro miltä susta kertoo ja sen yhteydessä sanot ettet halua olla tekemisissä jos kaveri ei tule yhtään "vastaan"
mm, asiasta puhuminen ois varmasti hyvä. ja aion just tehä hälle selväks, että jos mie oon ainoo joka panostaa tähän ystävyyssuhteeseen, niin en haluu jäädä tähän enää. kiitos siulle :)!
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,594
Reaktioarvo
6,502
Kuten aiempi kommentoija sanoikin, kannattaa puhua sille. Kerro ajatuksistas ja siitä kuinka pahalta susta tuntuu ku se ei tuu missään vastaan ja sanoo jotain mutta tekee toisin.
Tiiätkö et onko se saanu vaikka uusia kavereita? Tai vaikka tullu parempiin väleihin joidenkin ns. hyvän päivän tuttujen kanssa? Jos se haluu olla niiden kanssa ni voi helposti ns. vanhat kaverit jäädä vähemmälle huomiolle vaikka haluiskin olla myös niiden kanssa.
Mutta jos se ei halua tulla vastaan eikä välitä sun tuntemuksista ja jos ei myöskään johdu mistään et ois uusia kavereita saanu tai jtn ni sit suosittelen heivaamaan tän kaverisuhteen mäkeen
 
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
92
Reaktioarvo
106
Kuten aiempi kommentoija sanoikin, kannattaa puhua sille. Kerro ajatuksistas ja siitä kuinka pahalta susta tuntuu ku se ei tuu missään vastaan ja sanoo jotain mutta tekee toisin.
Tiiätkö et onko se saanu vaikka uusia kavereita? Tai vaikka tullu parempiin väleihin joidenkin ns. hyvän päivän tuttujen kanssa? Jos se haluu olla niiden kanssa ni voi helposti ns. vanhat kaverit jäädä vähemmälle huomiolle vaikka haluiskin olla myös niiden kanssa.
Mutta jos se ei halua tulla vastaan eikä välitä sun tuntemuksista ja jos ei myöskään johdu mistään et ois uusia kavereita saanu tai jtn ni sit suosittelen heivaamaan tän kaverisuhteen mäkeen
hyvä idea, kiitos! :) ei ne kaverit oo uusia, vaan hän on tuntenu ne kaikki jo monta vuotta. aion tosiaan kertoo miltä miusta tuntuu, ja jos hän ei tee meiän ystävyyssuhteen eteen tai oo edes kiinnostunu tästä mitä mie aattelen, niin kai se on pakko päästää irti D: mutta hemmetin vaikeeta tulee olemaan, kerrankin kun löysin jonkun joka on niin... minä. ja jonka kanssa synkkaa eniten tällä koko pallolla. ja jonka kanssa voisin nauraa vaikka viikon putkeen, aidosti D:
 
Ylös Pohja