Musiikki Festareille yksin

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Onko kellään kokemusta festareille menemisestä yksin...? Itsellä tuo olisi edessä ensi viikonloppuna, kyseessä kaiken lisäksi itselleni ensimmäiset festarit, eli en oikein tiedä miten siellä käyttäydytään näin ylipäänsä. Onko se kovinkin erilaista yksittäisten bändien keikkoihin verrattuna? Niitä olen ennenkin kierrellyt itsekseni.

Jännitän myös todella paljon sitä, onko siellä kauheasti sellaisia seuraan änkeäviä känniörvelöitä (lähinnä miehiä). Ne pilaavat tunnelman aina tehokkaasti, koska alkaa ahdistaa ja niistä ei pääse eroon.
 

rätvänä

Asiantuntija
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
222
Reaktioarvo
317
Itse oon käynyt vaan yksillä festareilla kaverin kanssa enkä siksi varmaan ole oikea ihminen vastaamaan, mutta sinänsä hengasin paljon yksinkin eikä kokemus eronnut oikein mitenkään normaaleista keikoista (muuten kuin tietenkin siltä osin, että niitä oli useampi).

Seuraan änkeävät kännimiehet voivat toki olla ongelma, vituttaa sun puolestasi etukäteen jos sellaisia joudut kohtaamaan. Tuossa tilanteessa ei tule kauheasti muuta mieleen kuin se, että raportoit jollekin henkilökunnan edustajalle tilanteesta ja odotat niiden puuttuvan asiaan, yleensä tuollaisissa tapahtumissa yritetään suhteellisen hyvin valvoa yleistä ilmapiiriä.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Olen käynyt pari kertaa festareilla yksin, kerran kaverin kanssa, ja pakko sanoa, että yksin sain niistä enemmän irti.
Yksin saa valita vapaasti, missä menee, milloin menee, miten paljon sekoilee, kenen kanssa juttelee, milloin ja mitä syö yms.
Toisaalta kaverin kanssa on yleensä turvallisempi olo ja on joku, joka voi toimia järjen äänenä esim. paitakojulla.
Riippuu ihan siitä, miltä itsestäsi tuntuu.
 

Freya

Sensei
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
472
Reaktioarvo
504
Oletko tulossa Saarihelvettiin? Itse sanoisin että riippuu festareista, tuolla ei varsinaisesti eroa hirveästi keikoista meininki ja meno on vähemmän rauhaton kuin moni muu vastaava.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Oon kerran ollut kun veli sairastui sen verran lyhyellä varoitusajalla että oltiin jo ehditty festaripaikkakunnalle. Oli ihan hauskaa, sai keskittyä musiikkiin. Festarit on nimenomaan monelle paikka ryypätä ja häiriköitä on ainakin tällaisilla "teinifestareilla" ihan runsaasti. Tuska on ainoa käymäni, jossa musiikki on tuntunut oikeasti olleen suurimmalle osalle se pääasiallinen sisältö.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Mitkäs hickey festarit kyseessä..
Oletko tulossa Saarihelvettiin? Itse sanoisin että riippuu festareista, tuolla ei varsinaisesti eroa hirveästi keikoista meininki ja meno on vähemmän rauhaton kuin moni muu vastaava.
Knotfesteille olen menossa. Saarihelvetti olisi myös kiinnostanut, mutta olisi vaatinut matkustelua ja hotellien varaamista, joten jää nyt välistä. Snif snif koska olisin kyllä halunnut nähdä Moonsorrow'n, Kuolemanlaakson ja Brymirin...

Oon kerran ollut kun veli sairastui sen verran lyhyellä varoitusajalla että oltiin jo ehditty festaripaikkakunnalle. Oli ihan hauskaa, sai keskittyä musiikkiin. Festarit on nimenomaan monelle paikka ryypätä ja häiriköitä on ainakin tällaisilla "teinifestareilla" ihan runsaasti. Tuska on ainoa käymäni, jossa musiikki on tuntunut oikeasti olleen suurimmalle osalle se pääasiallinen sisältö.
Elättelen toivoa, että Knotfestissä keskitytään myös enemmän musiikkiin.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Olen käynyt pari kertaa festareilla yksin, kerran kaverin kanssa, ja pakko sanoa, että yksin sain niistä enemmän irti.
Yksin saa valita vapaasti, missä menee, milloin menee, miten paljon sekoilee, kenen kanssa juttelee, milloin ja mitä syö yms.
Toisaalta kaverin kanssa on yleensä turvallisempi olo ja on joku, joka voi toimia järjen äänenä esim. paitakojulla.
Riippuu ihan siitä, miltä itsestäsi tuntuu.
Hyvä tietää, kiitos! Sinähän olet tyyliltäsi näyttävä ihminen, joutuuko siellä helposti kännisten äijien kohteeksi...? Toisaalta raskaamman musiikin festareilla on varmaan tyyli-ihmisiä enemmänkin niin ehkä känniääliöillä on niin paljon valikoimaa, että niiden limaisilta jutuilta välttyy. Toivottavasti. Jäänyt vähän pelko muutamien keikkojen jälkeen.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Hyvä tietää, kiitos! Sinähän olet tyyliltäsi näyttävä ihminen, joutuuko siellä helposti kännisten äijien kohteeksi...? Toisaalta raskaamman musiikin festareilla on varmaan tyyli-ihmisiä enemmänkin niin ehkä känniääliöillä on niin paljon valikoimaa, että niiden limaisilta jutuilta välttyy. Toivottavasti. Jäänyt vähän pelko muutamien keikkojen jälkeen.
Ei ole koskaan ollut mitään häiriköintiä. Yleisesti mukavaa porukkaa on ollut, känniläiset omissa ryhmissään.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,839
Reaktioarvo
2,378
Siitä nyt on varmaan joku 15 vuotta kun oon viimeksi käynyt festareilla ja muistaakseni aina oon ollut yksin. Provinssissa ja Tuskassa oon käynyt, kun se oli silloin vielä ikärajaton. Muutama epämiellyttävä kokemus yksittäisistä ihmisistä jäi, mutta onneksi olen ns street smart niin aika hyvin puhuin itseni pois tilanteista. En oikein enää näe järkeä mennä festareille ja maksaa siitä parista päivästä joku 140€ jos siellä soittaa vaan pari omaa suosikkibändiä, niin menen sitten mieluummin yksittäiselle keikalle. Toisaalta Knotfrstiin haluaisin mennä, mutta ei nyt ole rahaa. Oon kyllä aina kysynyt jotain seuraksi, mutta kukaan ei tykkää samasta musiikista kuin minä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Siitä nyt on varmaan joku 15 vuotta kun oon viimeksi käynyt festareilla ja muistaakseni aina oon ollut yksin. Provinssissa ja Tuskassa oon käynyt, kun se oli silloin vielä ikärajaton. Muutama epämiellyttävä kokemus yksittäisistä ihmisistä jäi, mutta onneksi olen ns street smart niin aika hyvin puhuin itseni pois tilanteista. En oikein enää näe järkeä mennä festareille ja maksaa siitä parista päivästä joku 140€ jos siellä soittaa vaan pari omaa suosikkibändiä, niin menen sitten mieluummin yksittäiselle keikalle. Toisaalta Knotfrstiin haluaisin mennä, mutta ei nyt ole rahaa. Oon kyllä aina kysynyt jotain seuraksi, mutta kukaan ei tykkää samasta musiikista kuin minä.
Kiva kuulla ettei ole ollut pahoja kokemuksia, vaikka olet ollut yksinään liikkeellä. Kaipa minäkin selviän.

PS. Snif snif, jos olisit tullut Knotfestiin niin oltaisiin voitu olla toistemme seurana.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,839
Reaktioarvo
2,378
Kiva kuulla ettei ole ollut pahoja kokemuksia, vaikka olet ollut yksinään liikkeellä. Kaipa minäkin selviän.

PS. Snif snif, jos olisit tullut Knotfestiin niin oltaisiin voitu olla toistemme seurana.
Ehkä ensi kerralla onnistuu sitten niin voin tulla seuraksi :) :smile:
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Tänään totuuden hetket. Menen sinne niin, että kerkeän nähdä Cradle of Filthin, Bring Me The Horizonin ja tietty Slipknotin. Ajattelin ensin meneväni paikalle heti porttien auetessa keretäkseni Blind Channelin keikalle, mutta tuolla on niin infernaalisen kuuma, etten todellakaan aio hengailla käristymässä siellä koko päivää. Toivon mukaan myöhemmin menemällä vältän myös ne kaikista pahimmat ruuhkat porteilla.

Jännittää vähän, mutta enköhän selviä. Huhujen mukaan tuolla on käyttäydytty todella hyvin, eikä perseilty kuten kaupungin toisella puolella käynnissä olevassa Aurafestissä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
HUH HUH ETTÄ OLI HAUSKAA!!! Sain seurakseni erään kaverini tyttöystävän, joka oli siellä myös yksin, ja serkkuunikin törmäsin. Muutama känni-ukko tuli juttelemaan, mutta olivat hyväntuulista porukkaa eivätkä yhtään ahdistavia.

10/10 kokemus, suosittelen kaikille festareille menoa!
 
Ylös Pohja