Aihe vapaa "H3lv3tin ääliö p3rk3le" t: random mies, syy tuntematon

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,688
Reaktioarvo
1,687
Koin eilen jotain todella hämmentävää. :D

Pohjustuksena: Olin lähellä suojatietä ja piakkoin menossa sen yli erään liikenneympyrän kohdalla. Siinä oli vierekkäin kävely- ja pyörätie ja itse kuljin pyörätiellä sähköpotkulaudalla. Ajoin todella hitaasti - itse asiassa niin hitaasti, että ajaminen tuntui jo vähän huteralta mutta pysyin kuitenkin pystyssä. Pidin muutenkin huomioni liikenteessä.

Ihan yhtäkkiä vastaan pyöräili täysin tuntematon mies - ehkä yli keski-ikäinen, valkohiuksinen, kaljamahaakin taisi löytyä (ketään sheimaamatta) - joka huusi tai suorastaan karjahti "Helvetin ääliö perkele!" ja ajoi melko kovaa vauhtia mua vastaan.

Tilanne jäi siihen eikä hän alkanut kiukkunsa syytä selittämään, ajeli vaan eteenpäin. Mutta voin kertoa että kylläpä jäi outo tunne ja sellanen, että mitäs helvettiä tässä oikein tapahtu, vieläkin tuntuu epätodelliselta. :D Kun tosiaan minkäänlaista syytä en edelleenkään keksi, et teinkö hänestä jotain väärin, oliko muuten kyrpiintynyt jostain (ehkä skuuteista yleensä ja sellaisen nähdessään purki hermostumisensa minuun?), vai mitä hiekkaa sillä mahtoi persuksissa olla kun koki tarvetta käyttäytyä noin :o

Jos oot kokenu jotain vastaavaa (sulle ollaan suututtu tai sanottu jotain pahasti vaikket ois tehnyt mitään tms.), niin ois mielenkiintosta kuulla.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
841
Reaktioarvo
773
Outoa joo. :D Mulle tulee tästä mieleen kaikki vihaiset tyypit, jotka olen suututtanut sillä, että olen ajanut väärällä puolella tietä tai jotenkin ahtaasti silleen, että heidän on ollut vaikea väistää. Ymmärrän sen hyvin, vaikka mulla toki meni tunteisiin, kun tilanne oli niin pieni, mutta silti reaktio suuri kuin olisin vastenmielisin ihminen maailmassa.

Näistä vihaisista tyypeistä tulee mieleen sellainen tyypillinen teini, mutta kun ainakaan mun kohdalle sattuneet eivät ole olleet teini-iässä. Mun sisko on "tyypillinen teini". Hän suuttuu niin pienestä asiasta (ja haukkuu kaikki samalla syvimpään maanrakoon), etten tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.

Nyt tuli mieleen yksi juttu, jossa en tehnyt ainakaan omasta mielestäni mitään väärää. Kävelin kadulla eteenpäin. Olin reunalla ja mun vieressä oli tilaa enemmän kuin riittävästi. Joku mummeli tuli mua vastaan ja väistin vielä enemmän reunaan päin, mutta tämä rouva suuttui ja tuli mua kohti kättään nostaen kuin aikoisi lyödä. Olimme melkein nenät vastakkain, kun mummeli murisi mulle jotain (kuuntelin musiikkia kuulokkeilla, joten en kuullut) ja häipyi tiehensä.
 

Mikael88

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
206
Reaktioarvo
250
Itsellä tapahtui monia vuosia sitten kun olin pyörällä ajamassa niin joku autoilija ajoi mut kumoon, kun sen kuskin mies tuli paikalle niin se sanoi että kävikö autolle mitenkään, nää on just tollasia että ajattelevat vain itseään tai omaa omaisuuttaan, "ei väliä miten toiselle käy"...
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,456
Reaktioarvo
8,627
Outoa joo. :D Mulle tulee tästä mieleen kaikki vihaiset tyypit, jotka olen suututtanut sillä, että olen ajanut väärällä puolella tietä tai jotenkin ahtaasti silleen, että heidän on ollut vaikea väistää. Ymmärrän sen hyvin, vaikka mulla toki meni tunteisiin, kun tilanne oli niin pieni, mutta silti reaktio suuri kuin olisin vastenmielisin ihminen maailmassa.

Näistä vihaisista tyypeistä tulee mieleen sellainen tyypillinen teini, mutta kun ainakaan mun kohdalle sattuneet eivät ole olleet teini-iässä. Mun sisko on "tyypillinen teini". Hän suuttuu niin pienestä asiasta (ja haukkuu kaikki samalla syvimpään maanrakoon), etten tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.

Nyt tuli mieleen yksi juttu, jossa en tehnyt ainakaan omasta mielestäni mitään väärää. Kävelin kadulla eteenpäin. Olin reunalla ja mun vieressä oli tilaa enemmän kuin riittävästi. Joku mummeli tuli mua vastaan ja väistin vielä enemmän reunaan päin, mutta tämä rouva suuttui ja tuli mua kohti kättään nostaen kuin aikoisi lyödä. Olimme melkein nenät vastakkain, kun mummeli murisi mulle jotain (kuuntelin musiikkia kuulokkeilla, joten en kuullut) ja häipyi tiehensä.
Kyllä se pistää miettimään, että jos sääntönä on "ajaa oikeaa reunaa" ja joku ajaa keskellä tietä tai kävelyttää rakkiaan keskellä tietä, tai ajetaan ja kävellään vasenta puolta pitkin, että mikä aivovaurio sillä vastaantulijalla on. Eihän sitä autollakaan ajeta vastaantulijan puolella tai keskiviivan päällä.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
841
Reaktioarvo
773
Kyllä se pistää miettimään, että jos sääntönä on "ajaa oikeaa reunaa" ja joku ajaa keskellä tietä tai kävelyttää rakkiaan keskellä tietä, tai ajetaan ja kävellään vasenta puolta pitkin, että mikä aivovaurio sillä vastaantulijalla on. Eihän sitä autollakaan ajeta vastaantulijan puolella tai keskiviivan päällä.
Jep, kaupungissa etenkin. Mä asun melkein keskellä ei mitään, joten kaikki kävelevät ja pyöräilevät käytännössä miten haluavat. Tiellä on myös aina tilaa kylliksi kaikille. En oo tehnyt siitä silloin numeroa, koska joko mä väistelen muita tai muut väistelevät mua, vaikka olisin oikealla puolella.

(Mulla on myös "aivovaurio", koska aina en pysty keskittymään täysillä siihen, missä menen.)
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,849
Reaktioarvo
904
Lasten kanssa liikkuessa on välillä tullut vastaan semmosia tilanteita missä ollaan jotenkin vähän oltu tiellä ja sitten joku random äijä räjähtää mulle siitä et ollaan tiellä. Esimerkiksi kerran meillä oli pulkasta irronnut naru ja sit kerran postikuski suuttu ku muksu ei osannut väistää polkupyörällä sen mielestä tarpeeksi nopeasti.
 
Ylös Pohja