Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
4
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Häirittee se, että jos valitan huonosta numerosta...
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="irwikissa" data-source="post: 127984" data-attributes="member: 56"><p>En mä kyllä tosissani kehtaa valittaa siitä kutosestakaan. Oon yleensä ollu ysin oppilas ja pärjänny koulussa hyvin mut kyllä lukiosta muutama kutonen on tullut joista en ole kuin ehkä maininnut kysyttäessä.</p><p>Toki siitä vaan valita vaan mut älä nyt ärsyynny siitä jos muut ei reagoi "oikein". Miten siihen edes tulisi sitten reagoida?</p><p></p><p>Ysi on oikeasti tosi hyvä numero. Kaikille. Myös sille kympinoppilaalle se on se kiitettävä(vai oliko erinomainen). Se on sama koe/kurssi ja jos arvosanoja vertaillaan se ysin saanut on pärjännyt paremmin/tehnyt enemmän töitä. Ja jos ei vertailla, on ysi silti edelleen se kiitettävä.</p><p></p><p>Mä en kuvittele ettet oo koskaan kokenut sellaista, kysymyksen tarkoitus oli herättää sua miettimään niitä kertoja ja sitä, millaisia tunteita ja ajatuksia se silloin aiheutti. Helpottaa sitä että pystyt kokemaan molemmat puolet ja huomaat olleesi molemmissa rooleissa. Myönnän itsekkin nimittäin olleeni useat kerrat kummassakin roolissa joskus tajuamattani, joskus tajuten sekunnin liian myöhään ja olleeni toista kohtaan epäreilu kun en korjannut sanojani ja toinen tuijotti vain hetken kengänkärkiään. Yritän olla nykyään varovaisempi enkä puhu juuri omista numeroistani muiden kesken koska sillä ei ole väliä. Olen muutenkin meidän porukan huonoin joissain aineissa, joissain taas se joka saa lukion fysiikasta pelkkiä ysejä ja kymppejä on ihmetellyt miten sain englannin argumentoivasta tekstistä niin hyvät pisteet.</p><p></p><p>Tarkoitukseni ei ole hyökätä sua vastaan vaan yritän kertoa sitä että myös sillä jolla ei ollut kutosta korkeammat tavoitteet, voi olla sellainen olo että on pettynyt itseensä, on huono ja epäonnistunut. Kun ysin oppilas on kirjaimellisesti saanut sen kiitettävän arvosanan.</p><p></p><p>Ja vielä pakko muistuttaa suakin niinkuin montaa muutakin täällä ennen, että jos päädyt yläasteen jälkeen lukioon, on tosta ajatusmaailmasta järkevintä opetella ulos. Koska burnout ja sairaslomalla olo ei ole hauskaa, enkä mäkään pitkitä lukiota ja vaihtanut lyhyeen matikkaan ihan vain huvin vuoksi. Ei ole terveellistä lukiossa pakkosuorittaa kaikesta hyviä arvosanoja, vain niillä viidellä aineella mitä kirjoitat on väliä. Sairasloma oli yllättävän rankkaa, suosittelen ennaltaehkäisyä.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="irwikissa, post: 127984, member: 56"] En mä kyllä tosissani kehtaa valittaa siitä kutosestakaan. Oon yleensä ollu ysin oppilas ja pärjänny koulussa hyvin mut kyllä lukiosta muutama kutonen on tullut joista en ole kuin ehkä maininnut kysyttäessä. Toki siitä vaan valita vaan mut älä nyt ärsyynny siitä jos muut ei reagoi "oikein". Miten siihen edes tulisi sitten reagoida? Ysi on oikeasti tosi hyvä numero. Kaikille. Myös sille kympinoppilaalle se on se kiitettävä(vai oliko erinomainen). Se on sama koe/kurssi ja jos arvosanoja vertaillaan se ysin saanut on pärjännyt paremmin/tehnyt enemmän töitä. Ja jos ei vertailla, on ysi silti edelleen se kiitettävä. Mä en kuvittele ettet oo koskaan kokenut sellaista, kysymyksen tarkoitus oli herättää sua miettimään niitä kertoja ja sitä, millaisia tunteita ja ajatuksia se silloin aiheutti. Helpottaa sitä että pystyt kokemaan molemmat puolet ja huomaat olleesi molemmissa rooleissa. Myönnän itsekkin nimittäin olleeni useat kerrat kummassakin roolissa joskus tajuamattani, joskus tajuten sekunnin liian myöhään ja olleeni toista kohtaan epäreilu kun en korjannut sanojani ja toinen tuijotti vain hetken kengänkärkiään. Yritän olla nykyään varovaisempi enkä puhu juuri omista numeroistani muiden kesken koska sillä ei ole väliä. Olen muutenkin meidän porukan huonoin joissain aineissa, joissain taas se joka saa lukion fysiikasta pelkkiä ysejä ja kymppejä on ihmetellyt miten sain englannin argumentoivasta tekstistä niin hyvät pisteet. Tarkoitukseni ei ole hyökätä sua vastaan vaan yritän kertoa sitä että myös sillä jolla ei ollut kutosta korkeammat tavoitteet, voi olla sellainen olo että on pettynyt itseensä, on huono ja epäonnistunut. Kun ysin oppilas on kirjaimellisesti saanut sen kiitettävän arvosanan. Ja vielä pakko muistuttaa suakin niinkuin montaa muutakin täällä ennen, että jos päädyt yläasteen jälkeen lukioon, on tosta ajatusmaailmasta järkevintä opetella ulos. Koska burnout ja sairaslomalla olo ei ole hauskaa, enkä mäkään pitkitä lukiota ja vaihtanut lyhyeen matikkaan ihan vain huvin vuoksi. Ei ole terveellistä lukiossa pakkosuorittaa kaikesta hyviä arvosanoja, vain niillä viidellä aineella mitä kirjoitat on väliä. Sairasloma oli yllättävän rankkaa, suosittelen ennaltaehkäisyä. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Häirittee se, että jos valitan huonosta numerosta...
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja