Muu Hidasajo skootterilla

Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
40
Reaktioarvo
29
Hei, tulin just äsken mun ekalta mopokortin käsittelykokeelta, ja eihän sieltä korttia tullu.
Olin aluks tosi epävarma, mut sit kun harjottelin viel vähän opettajan kanssa niin kaikki suju semi hyvin ja uskoin että jes, nyt se kortti tulee.
Sit kuiteskin heti eka tehtävä, eli hidasajo menee ihan mönkään. Just ja just meinas mennä läpi, mutta jalka osu ekalla kerralla maahan (se skootterin eturengas oli tyyliin siinä vaiheessa jo niiden kartioiden kohdalla eli maaliviiva oli ihan siin vieressä) mutta sitten vauhti vaa loppuu. Toisella kerralla ajoin jotenkin sivuun eli poistuin ns. Siltä tietyltä alueelta :)

Siinä radalla on just loppupäässä semmonen koko sen kohdan jatkuva pieni monttu eli sitä ei pääse ees kiertämään, ja mulla jotenkin aina siinä menee keskittymiskyky ja kaikkee kun alan miettii sitä liikaa D:
Fr itken tälki hetkel ja ens viikolla pitäs vielä yrittää muka uudestaan ja nolata ittensä toisen kerran. Jostain pitäis viel hommaa skootteriki siihen, joko vuokraa autokoululta joka maksaa varmaa ihan saatanasti tai kuljettaa oma 30 km päästä ja en tiiä en luottais siihen siinä tilanteessa.

Tekis mieli olla vaa hommaamatta koko korttia mutta äiti sanoo että on jo maksettu kaikki jnejne että nyt kyllä on pakko, mut mitä helvettiä jos mä en vaan yksinkertasesti sitä pääse läpi?!
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Höh, häntä pystyyn ja kyllä se siitä! Mullakaan ei aikoinaan kevarikortin inssi mennyt ekalla läpi (mulla tyssäsi itse liikenteessä ajon osuuteen) ja käsittelykoettakin varten jouduin harjoittelemaan runsaasti etukäteen, sillä etenkin pujottelussa oli hankaluuksia. Mullakin meinasi tuolloin epätoivo iskeä, mutta selvisin sitten kuitenkin ja tokalla yrityksellä meni inssi läpi.

En tiedä, mitä asioita olet mahdollisesti kokenut hankalaksi skootterin käsittelyssä (vai oliko se vaan tuo monttu, mikä häiritsi), mutta mun kohdalla ajo-opettaja korosti katseen suuntaamisen merkitystä tuossa käsittelyosiossa ja koin, että tuohon keskittymisestä oli apua. Yritinkin katsoa kauas horisonttiin vaikkapa tuossa hidasajossa ja keskityin siihen, miltä se pyörä ns. tuntuu hyppysissä. Ei siis mitään vilkuiluja maahan tai vastaavaa (niin kuin mulle aina kävi :ROFLMAO:). Vähän sama juttu, kun poljet pyörää ja tasapainoilet sillä hitaassa vauhdissa. Tuo ajatus auttoi myös jonkin verran, että kuvittelin sen moottoripyörän käytännössä samaksi asiaksi polkupyörän. En nyt tiedä, oliko tästä sepustuksesta mitään apua. :D Tsemppiä uuteen yritykseen!
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
40
Reaktioarvo
29
Höh, häntä pystyyn ja kyllä se siitä! Mullakaan ei aikoinaan kevarikortin inssi mennyt ekalla läpi (mulla tyssäsi itse liikenteessä ajon osuuteen) ja käsittelykoettakin varten jouduin harjoittelemaan runsaasti etukäteen, sillä etenkin pujottelussa oli hankaluuksia. Mullakin meinasi tuolloin epätoivo iskeä, mutta selvisin sitten kuitenkin ja tokalla yrityksellä meni inssi läpi.

En tiedä, mitä asioita olet mahdollisesti kokenut hankalaksi skootterin käsittelyssä (vai oliko se vaan tuo monttu, mikä häiritsi), mutta mun kohdalla ajo-opettaja korosti katseen suuntaamisen merkitystä tuossa käsittelyosiossa ja koin, että tuohon keskittymisestä oli apua. Yritinkin katsoa kauas horisonttiin vaikkapa tuossa hidasajossa ja keskityin siihen, miltä se pyörä ns. tuntuu hyppysissä. Ei siis mitään vilkuiluja maahan tai vastaavaa (niin kuin mulle aina kävi :ROFLMAO:). Vähän sama juttu, kun poljet pyörää ja tasapainoilet sillä hitaassa vauhdissa. Tuo ajatus auttoi myös jonkin verran, että kuvittelin sen moottoripyörän käytännössä samaksi asiaksi polkupyörän. En nyt tiedä, oliko tästä sepustuksesta mitään apua. :D Tsemppiä uuteen yritykseen!
Joo huomasin itsekkin kun äsken kokeilin että se on tosi olennainen se katseen keskittäminen siinä tasapainon pitämisessä. Nyt mua pelottaa vaan että meen vähän turhan lujaa kun aina sillon kun se itsellä tuntu sopivalta niin sanottiin että jarrutappa vähän lisää ja sitten se menee ihan päin sanonko mitä :DD
 
Ylös Pohja