Opiskelu Huvittaa kun äikänope sano et aina kannattaa (oikeastaan pitää) suunnitella tekstit ennen kirjottamista

Opiskelu ja itseopiskelu

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Ja sano että sellaset on harvassa jotka kykenee tuosta vaan kirjoittamaan ilman mitään suunnittelua

Sit mää vaa istun siinä etupulpetissa sillee ööööö ai pitikö meijän suunnitella jotain?? :DDDD

En tiiä mut en vaan ossaa äidinkielessä mittää suunnitelmia tehä tai jos saanki aikaan jotaki hahmottelua nii en koskaan noudata sitä 😶

Mut vissiin sitten kuulun tohon open mainitsemiin harvinaisuuksiin lmao
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Ei pitäis kuulemma vaa odottaa sitä inspiraatiota mut miten oikeen saa aikaan hyvää tekstiä iliman sitä? 🤨 Tai siis joo ainahan se on hyvä jotakin väkertää mut ite oon niin kriittinen kuitenki sen suhteen et se teksti on oikeasti hyvä nii en oo koskaan tyytyväinen jos joudun väkisellä keksimään sanottavaa...

Toki äikän kirjotuksissa sitte on varmaan pakko vaan jotaki kirjottaa jos sattuukin sellane hetki että nyt ei vaan tuu sitä tekstiä niinku itestään
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Oon yrittäny tehä nii et laitan ees pari lausetta jos ei tuu mittää muuten ja sitte aikaisintaan parin tunnin päästä katon sitä uudestaan ja saan kirjottamisen lähtemään vauhtiin. Mut kirjoituksissa kun on se 6 h vaa aikaa nii pakko koittaa nopeuttaa tota prosessia xD
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Suunnittelu auttaa huomattavasti niitäkin, jotka pystyisivät ilman sitäkin kirjoittamaan. Mutta tietysti teksti elää kirjoittaessa eikä lopulta täysin vastaa suunniteltua.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Suunnittelu auttaa huomattavasti niitäkin, jotka pystyisivät ilman sitäkin kirjoittamaan. Mutta tietysti teksti elää kirjoittaessa eikä lopulta täysin vastaa suunniteltua.
Siis joo se on aivan totta. Oon yrittäny kehittyä siinä suunnittelussa ja historian esseissä oon onnistunukki siinä vähä paremmin :') En sit tiiä mikä tossa äikässä mättää. En vaan saa suunnitellessa ees mittää järkeviä avainsanoja kirjotettua ylös. Se tuntuu vähä siltä ku ottaisi yhen palapelin palasen miljoonan palan kasasta :'D
 
Liittynyt
27.6.2022
Viestejä
46
Reaktioarvo
19
kaikki suunnittelu tuntuu kieltämättä aika vieraalta konseptilta. koulutehtävien kohalla oon sentään kehittynyt sen verran, että ne suunnitelmat on jo tasoa

[[tähän super upee otsikko jee]]

[tähän jotain emt]

[tähän asiasta xyz]

[tähän vielä jotain en vittu tiiiäää]

[no joku tiivistelmä ja lopetus kai emt]


mutta kai sekin on jo parempi kuin ei mitään :DD luovan kirjottamisen puolella oon edelleen aika huono suunnittelemaan ja tälleen jälkiviisaana se voi kyllä olla myös yksi syy siihen etten oo saanut koko elämäni aikana käytännössä mitään valmiiksi :D
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Jaaa mäkin taidan kuulua tähän harvinaiseen ihmisryhmään, joka pystyy kirjoittamaan suunnittelematta. Mulle on paljon helpompaa lähteä suoraan tekemään, ja suunnitelma syntyy siinä samalla. En mä kirjotuksissakaan hirveästi suunnitellut, ja ihan hyvät arvosanat tuli. Sama pätee mulla suunnilleen kaikessa muussakin, kun maalaan, ompelen, leivon jne. En muista missä lastenleffassa (ehkä Ice Age?) sanottiin, että "ei suunnitelmaa on paras suunnitelma"
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Jaaa mäkin taidan kuulua tähän harvinaiseen ihmisryhmään, joka pystyy kirjoittamaan suunnittelematta. Mulle on paljon helpompaa lähteä suoraan tekemään, ja suunnitelma syntyy siinä samalla. En mä kirjotuksissakaan hirveästi suunnitellut, ja ihan hyvät arvosanat tuli. Sama pätee mulla suunnilleen kaikessa muussakin, kun maalaan, ompelen, leivon jne. En muista missä lastenleffassa (ehkä Ice Age?) sanottiin, että "ei suunnitelmaa on paras suunnitelma"
Siis tämä, oon vaa jotenki tottunu siihen et ku alan suoraan tekemään nii kaikki tapahtuu automaattisesti :'D Toi sanonta on kyllä täydellinen tähän tilanteeseen xD
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Siis tämä, oon vaa jotenki tottunu siihen et ku alan suoraan tekemään nii kaikki tapahtuu automaattisesti :'D Toi sanonta on kyllä täydellinen tähän tilanteeseen xD
Kai tää on jonkinlaista luovuutta (en väitä et kaikki luovat ihmiset tekee suunnittelematta ja ei-luovat suunnittelee) xD
Itsehän oon kirjoittamassa kirjaa ja ainoa suunnitelma on visuaalisena mun pään sisällä, vähän niinku katsoisin elokuvaa
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Kai tää on jonkinlaista luovuutta (en väitä et kaikki luovat ihmiset tekee suunnittelematta ja ei-luovat suunnittelee) xD
Itsehän oon kirjoittamassa kirjaa ja ainoa suunnitelma on visuaalisena mun pään sisällä, vähän niinku katsoisin elokuvaa
Oiiii minkälaista kirjaa?
Ja siis sama, itekki oon kirjottanu tarinoita ja runoja tosi palijon ja en oo koskaan suunnitellu niitä paperille tms :'D Kirjotan vaan niin pitkälle ku oon ehtinyt ajatella
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,702
Reaktioarvo
839
Tulee luova eikä epäjärjestelmällinen olo kun lukee tätä
 
Ylös Pohja