Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Ihmiset tuomitaan/leimataan helposti yhden virheen takia
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="persikkapyllykkä" data-source="post: 93794" data-attributes="member: 289"><p>otsikosta oon samaa mieltä sinänsä, koska musta ihmisil on hyvä antaa tilaa kasvaa ja oppia virheistään. ja sit on kiva huomata, että jotkut iha oikeesti oppiikin, että eipä siinä. D: </p><p></p><p>mutta... seksuaalirikollinen ei ole tehnyt virhettä. se ei oo mikään yksi virhe, ja se vaikuttaa ikuisesti sen uhrin elämään. mua itseäni henkilökohtasesti kuvottaa nähdä roope salmisen naamaa ja voin vaan kuvitella, miltä siit ihmisest tuntuu, joka joutu uhriks. en myöskään yllättyis yhtään, mikäli näitä uhreja olis useampikin. se on ikävä kyllä tosiasia, että tällasissa asioissa "annetaan anteeksi" - vaikka se anteeksianto ei niinku meidän käsissämme ole, eikä kukaan oo nii väittänytkään enkä tiedä onko kukaan anteeksi antanut, mut sanon nyt vain - <em>liian</em> helposti. jos siis vaikka miettii kaikkea sitä tuen määrää, mitä roope salminen on saanut somessa niin... kieltämättä oon aika sanaton.</p><p></p><p>kaiken lisäks, roope salminen aikoi valittaa tuomiosta - en tähän hätään muista, valittiko vai ei - ja kiisti kaiken. myöhemmin sitten varmaa ajatteli et näyttää paremmalt ulospäin ku myöntää ja "kärsii" tuomionsa. en siis mitenkään usko, että hän mukamas oppi tästä jotain. ja niin no, tjaa-a, onkohan paljoa kärsinyt, ku töitä tuntuu riittävän.</p><p></p><p>oon siinäkin sillai samaa mieltä, että rikos ei määritä ihmistä ainakaan kaikissa tapauksissa. jos nyt joku vaikka yhden kerran tai kaksi on varastanut elämässään tai jotain, niin ihan sama se mulle on - mutta seksuaalirikos on eri asia. ei se välttämättä ihmistä määritä, en osaa ajatella asiaa täs vaihees, mut se kertoo siitä ihmisestä paljon. kertoo muun muassa sen, että ei kunnioita muiden ihmisten rajoja ja no siis, suoraan sanottuna paskamaisuudesta. </p><p></p><p>tuli mieleen: mä oon sitä mieltä, et ihmisiä on hyvä ymmärtää ja mä pyrin tulemaan ihmisiä vastaan ymmärryksellä. mutta seksuaalirikollisia ei todellakaan tarvitse ymmärtää. mmm, ymmärrysreaktio saattaa tulla rikostapauksissakin helposti, mut tällasia asioita ei tarvitse eikä oikeestaan jopa kuulu ymmärtää. tässäkin on kyllä linkki yhteiskunnan rakenteisiin: (varsinkin) naisten kuuluu ymmärtää, kun miehet tekee "tyhmiä juttuja" - mut ei tosiaan tarvi. en voi painottaa tätä tarpeeksi. D: koin tarpeelliseksi sanoa, ku mainitsit ristiriitasista fiiliksistä.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="persikkapyllykkä, post: 93794, member: 289"] otsikosta oon samaa mieltä sinänsä, koska musta ihmisil on hyvä antaa tilaa kasvaa ja oppia virheistään. ja sit on kiva huomata, että jotkut iha oikeesti oppiikin, että eipä siinä. D: mutta... seksuaalirikollinen ei ole tehnyt virhettä. se ei oo mikään yksi virhe, ja se vaikuttaa ikuisesti sen uhrin elämään. mua itseäni henkilökohtasesti kuvottaa nähdä roope salmisen naamaa ja voin vaan kuvitella, miltä siit ihmisest tuntuu, joka joutu uhriks. en myöskään yllättyis yhtään, mikäli näitä uhreja olis useampikin. se on ikävä kyllä tosiasia, että tällasissa asioissa "annetaan anteeksi" - vaikka se anteeksianto ei niinku meidän käsissämme ole, eikä kukaan oo nii väittänytkään enkä tiedä onko kukaan anteeksi antanut, mut sanon nyt vain - [I]liian[/I] helposti. jos siis vaikka miettii kaikkea sitä tuen määrää, mitä roope salminen on saanut somessa niin... kieltämättä oon aika sanaton. kaiken lisäks, roope salminen aikoi valittaa tuomiosta - en tähän hätään muista, valittiko vai ei - ja kiisti kaiken. myöhemmin sitten varmaa ajatteli et näyttää paremmalt ulospäin ku myöntää ja "kärsii" tuomionsa. en siis mitenkään usko, että hän mukamas oppi tästä jotain. ja niin no, tjaa-a, onkohan paljoa kärsinyt, ku töitä tuntuu riittävän. oon siinäkin sillai samaa mieltä, että rikos ei määritä ihmistä ainakaan kaikissa tapauksissa. jos nyt joku vaikka yhden kerran tai kaksi on varastanut elämässään tai jotain, niin ihan sama se mulle on - mutta seksuaalirikos on eri asia. ei se välttämättä ihmistä määritä, en osaa ajatella asiaa täs vaihees, mut se kertoo siitä ihmisestä paljon. kertoo muun muassa sen, että ei kunnioita muiden ihmisten rajoja ja no siis, suoraan sanottuna paskamaisuudesta. tuli mieleen: mä oon sitä mieltä, et ihmisiä on hyvä ymmärtää ja mä pyrin tulemaan ihmisiä vastaan ymmärryksellä. mutta seksuaalirikollisia ei todellakaan tarvitse ymmärtää. mmm, ymmärrysreaktio saattaa tulla rikostapauksissakin helposti, mut tällasia asioita ei tarvitse eikä oikeestaan jopa kuulu ymmärtää. tässäkin on kyllä linkki yhteiskunnan rakenteisiin: (varsinkin) naisten kuuluu ymmärtää, kun miehet tekee "tyhmiä juttuja" - mut ei tosiaan tarvi. en voi painottaa tätä tarpeeksi. D: koin tarpeelliseksi sanoa, ku mainitsit ristiriitasista fiiliksistä. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Ihmiset tuomitaan/leimataan helposti yhden virheen takia
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja