Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Jaahas mulla on ehkä asperger
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Mandalay" data-source="post: 136897" data-attributes="member: 23"><p>Tiiän silleen mistä puhut. Itellä on adhd ja vaikkei se sinällään ole aiheuttanut mitään negatiivista kommentointia perhepiirissä niin kuitenkin ton diagnoosin jälkeen kaikki mitä teen ja olen tunnutaan laitettavan adhd:n piikkiin. Vanhemmilla ei ollut mitään vaikeuksia uskoa tuota (olivat itsekin epäilleet jo pikkulapsesta asti), mutta nykyään sukulaiset puhuu minusta vaan yleisesti "se adhd tyttö" ja laittaa kaikki vähänkin erikoiset elämänvalintani sen piikkiin aivan kuin ei mulla omaa persoonallisuutta olisikaan. Ja samoin kaikki muutkin ongelmani menee sen piikkiin, vaikka kyse tosiasiassa ois traumoista ja mt-ongelmista, joita kukaan ei halua myöntää tai ajatella, kun se väistämättä koskee sitten heitäkin, jos myöntäisivät mun jotain traumoja joskus saaneen. Laittavat sitten kaiken neuroepätyypillisyyden piikkiin ja vituttaahan se. Toisaalta näin muuten diagnoosi on vaan auttanut ymmärtämään itseäni ja menneisyyttäni ja ylipäänsä oon kokenut sen enemmän hyvänä asiana kuin huonona, joten ehkä mä en jättäis sitä sen pelossa hankkimatta. Ja toisaalta eihän diagnoosista ois pakko kaikille kuitenkaan kertoa, ja toisaalta jos sun äiti ei sitä usko niin no, sehän on puhdasta tiedettä ja jätät sen sitten vaan omaan arvoonsa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mandalay, post: 136897, member: 23"] Tiiän silleen mistä puhut. Itellä on adhd ja vaikkei se sinällään ole aiheuttanut mitään negatiivista kommentointia perhepiirissä niin kuitenkin ton diagnoosin jälkeen kaikki mitä teen ja olen tunnutaan laitettavan adhd:n piikkiin. Vanhemmilla ei ollut mitään vaikeuksia uskoa tuota (olivat itsekin epäilleet jo pikkulapsesta asti), mutta nykyään sukulaiset puhuu minusta vaan yleisesti "se adhd tyttö" ja laittaa kaikki vähänkin erikoiset elämänvalintani sen piikkiin aivan kuin ei mulla omaa persoonallisuutta olisikaan. Ja samoin kaikki muutkin ongelmani menee sen piikkiin, vaikka kyse tosiasiassa ois traumoista ja mt-ongelmista, joita kukaan ei halua myöntää tai ajatella, kun se väistämättä koskee sitten heitäkin, jos myöntäisivät mun jotain traumoja joskus saaneen. Laittavat sitten kaiken neuroepätyypillisyyden piikkiin ja vituttaahan se. Toisaalta näin muuten diagnoosi on vaan auttanut ymmärtämään itseäni ja menneisyyttäni ja ylipäänsä oon kokenut sen enemmän hyvänä asiana kuin huonona, joten ehkä mä en jättäis sitä sen pelossa hankkimatta. Ja toisaalta eihän diagnoosista ois pakko kaikille kuitenkaan kertoa, ja toisaalta jos sun äiti ei sitä usko niin no, sehän on puhdasta tiedettä ja jätät sen sitten vaan omaan arvoonsa. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Jaahas mulla on ehkä asperger
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja