Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
joidenkin vanhempien itsekkyys
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="haituvainen" data-source="post: 151615" data-attributes="member: 386"><p>oon huomannut, että osa erityisesti pikkulapsiperheiden vanhemmista on itsekkäitä. tiiättehän nää "yli-ihmiset", jotka ajattelee, että maailman pitää suurinpiirtein pysähtyä, kun täältä tulee he ja heidän ainutlaatuinen jälkikasvunsa :'D </p><p></p><p>tulee mieleen esimerkki omasta elämästä, ja tästä on n. 5 viikkoa aikaa. menin prismaan ja "erehdyin" menemään inva -/lastenhoito wc:hen. oli tarkotus käydä nopeesti, mutta aloin sit dissosioimaan. mulla meni n. 5 min? kuulin yhtäkkiä lapsen huutoa, ja jotenkin aistin sen, että nyt sieltä tulee joku ruuhkavuosia elävä mamma valittamaan... oikeessa olin :') ei ne siinä kauaa kerenny odottamaan, mutta tää mamma katto mua sillä ilmeellä, että ihanko oikeasti kehtasin tehdä näin. hänen ylhäisyytensä olis ilmeisesti pitänyt päästä sinne kiljukaulansa kanssa, eikä täten kellään muulla pitäs olla mitään oikeutta. </p><p></p><p>tasan tarkkaan on :D jos näen että invalidi tai lapsen vanhempi on vessaan menossa, päästän aina edelle heidät. enkä ymmärrä turhaa hengailua noissa tiloissa. mutta muuten sen käyttö on täysin ok eikä mikään mammojen tai invaihmisten yksinoikeus. ja toiseks, mistä tämä naikkonen tietää jos joku tarvitsee sitä vessaa; on esim. inva MUTTA ei tarvitse pyörätuolia? itsehän en oo inva, mut on mullakin fyysinen syy, mikä vaikuttaa ergonomiaan. </p><p></p><p>tässä tilanteessa menin ihan puihin, syyttelin itteäni ja aloin itkemään ton jälkeen. tää nainen siis sano että "anteeks mutta käytä ens kerralla normi vessaa", minä: "joo sori, mulla oli kiire...", "no silti". myöhemmin vasta pystyin ajattelemaan kunnolla. </p><p></p><p>muita esimerkkejä itsekkyydestä mitä tulee mieleen: "ei minun liinukka kiusaa ketään! kun hän on aina niin ihana ja herttainen <3". "minun lapsi on muita parempi (paremmissa piireissä, parempi harrastus jne. jne. mitä ikinä keksitäänkään). "</p><p></p><p>tullaan vaunujen kanssa melkeinpä toisten varpaille tai eteen hirmu ryminällä (puhun ulosteesta eli jos oot vaikka syömässä niin elä lue :D), avataan kakkavaippoja(!!) junien / lentokoneiden / pahimmassa tapauksessa kahvilan(D::) pöydällä, koska "minulla on oikeus". mennään ruokapaikkaan ja lapsi saa sotkea mielin määrin - esim. ottaa jäätelöstä kiinni ja läntätä ympäri pöytää.</p><p></p><p>lapseton kertoo stressistä, jolloin lapsellinen sanoo että ei voi sinulla olla raskasta koska eihän sinulla oo lapsia... aha, kiva kun tiedät paremmin toisten ihmisten voimavaroista kun mitä he ite :D ja oon huomannu, että nykyään monet vanhemmat ei enää sano mitään lapsillensa tai ohjaa heitä D: roolit kääntyy toisinpäin kun niiden pitäs olla, että lapset määrää ja tekee mitä lystää.</p><p></p><p>ja hei, ootteko lukenu tästä uusimmasta ilmiöstä, että äidit varastaa sairaalan kettupeittoja :D niitä sitten esitellään somessa ylpeänä, vaikka nyt on kaikilla tiedossa että noita ei saa mistään muualta kun sairaalasta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="haituvainen, post: 151615, member: 386"] oon huomannut, että osa erityisesti pikkulapsiperheiden vanhemmista on itsekkäitä. tiiättehän nää "yli-ihmiset", jotka ajattelee, että maailman pitää suurinpiirtein pysähtyä, kun täältä tulee he ja heidän ainutlaatuinen jälkikasvunsa :'D tulee mieleen esimerkki omasta elämästä, ja tästä on n. 5 viikkoa aikaa. menin prismaan ja "erehdyin" menemään inva -/lastenhoito wc:hen. oli tarkotus käydä nopeesti, mutta aloin sit dissosioimaan. mulla meni n. 5 min? kuulin yhtäkkiä lapsen huutoa, ja jotenkin aistin sen, että nyt sieltä tulee joku ruuhkavuosia elävä mamma valittamaan... oikeessa olin :') ei ne siinä kauaa kerenny odottamaan, mutta tää mamma katto mua sillä ilmeellä, että ihanko oikeasti kehtasin tehdä näin. hänen ylhäisyytensä olis ilmeisesti pitänyt päästä sinne kiljukaulansa kanssa, eikä täten kellään muulla pitäs olla mitään oikeutta. tasan tarkkaan on :D jos näen että invalidi tai lapsen vanhempi on vessaan menossa, päästän aina edelle heidät. enkä ymmärrä turhaa hengailua noissa tiloissa. mutta muuten sen käyttö on täysin ok eikä mikään mammojen tai invaihmisten yksinoikeus. ja toiseks, mistä tämä naikkonen tietää jos joku tarvitsee sitä vessaa; on esim. inva MUTTA ei tarvitse pyörätuolia? itsehän en oo inva, mut on mullakin fyysinen syy, mikä vaikuttaa ergonomiaan. tässä tilanteessa menin ihan puihin, syyttelin itteäni ja aloin itkemään ton jälkeen. tää nainen siis sano että "anteeks mutta käytä ens kerralla normi vessaa", minä: "joo sori, mulla oli kiire...", "no silti". myöhemmin vasta pystyin ajattelemaan kunnolla. muita esimerkkejä itsekkyydestä mitä tulee mieleen: "ei minun liinukka kiusaa ketään! kun hän on aina niin ihana ja herttainen <3". "minun lapsi on muita parempi (paremmissa piireissä, parempi harrastus jne. jne. mitä ikinä keksitäänkään). " tullaan vaunujen kanssa melkeinpä toisten varpaille tai eteen hirmu ryminällä (puhun ulosteesta eli jos oot vaikka syömässä niin elä lue :D), avataan kakkavaippoja(!!) junien / lentokoneiden / pahimmassa tapauksessa kahvilan(D::) pöydällä, koska "minulla on oikeus". mennään ruokapaikkaan ja lapsi saa sotkea mielin määrin - esim. ottaa jäätelöstä kiinni ja läntätä ympäri pöytää. lapseton kertoo stressistä, jolloin lapsellinen sanoo että ei voi sinulla olla raskasta koska eihän sinulla oo lapsia... aha, kiva kun tiedät paremmin toisten ihmisten voimavaroista kun mitä he ite :D ja oon huomannu, että nykyään monet vanhemmat ei enää sano mitään lapsillensa tai ohjaa heitä D: roolit kääntyy toisinpäin kun niiden pitäs olla, että lapset määrää ja tekee mitä lystää. ja hei, ootteko lukenu tästä uusimmasta ilmiöstä, että äidit varastaa sairaalan kettupeittoja :D niitä sitten esitellään somessa ylpeänä, vaikka nyt on kaikilla tiedossa että noita ei saa mistään muualta kun sairaalasta. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
joidenkin vanhempien itsekkyys
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja