Mielenterveys kaamosmasennus

Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
fiilistellään yhdessä tätä iki-ihanaa ilmiötä sekä annetaan vinkkejä sen sietämiseen!

mä oon huomannut viimeisen kahden viikon aikana, miten väsymys on alkanut ottaa vallan. nukun joka yö yli 10 tuntia, mutta väsymys ei lähde siitä huolimatta. nyt oon huomannut, ettei mikään enää jaksa kiinnostaa tai hymyilyttää. näin eilen mun siskoa ja siinä missä kesällä nautin aina suunnattomasti siitä, nyt tuntui kaikki vain tasapaksulta paskalta. ruokahalu on alkanut kadota.

mulla on ollut tapana paeta tätä tunnetta siirtymällä joulun odotukseen. leipomalla, laittamalla jouluvaloja ja katsomalla jotain joulupukki ja noitarumpua. nyt ei meinaa sekään lähteä. D:
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Joo semmonen tasapaksu väsymys ja mikään ei innosta ei oikein syöminenkään
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Mulla on ennen ollu niin päin että masennus vähenee syksyllä mut viime syksy ja merkeistä päätellen tämäki on väsyttäny ja kyllästyttäny ihan hirveästi. Harkitsen lääkitystä nyt ainaki syksyn ajalle ettei mene ihan mököttämiseksi.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Tuttu keissi. Tuossa yksi aamu löin herätyskellon kiinni aikeinani nousta mutta en päässytkään ylös sängystä. Nukuin sitten pommiin. Syksy menee aina sellaiseksi tasapaksuksi suorittamiseksi ilman mitään järkeä, aamulla ensimmäinen ajatus on että en vittu jaksa mutta pakko jaksaa.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Mulla on ennen ollu niin päin että masennus vähenee syksyllä mut viime syksy ja merkeistä päätellen tämäki on väsyttäny ja kyllästyttäny ihan hirveästi. Harkitsen lääkitystä nyt ainaki syksyn ajalle ettei mene ihan mököttämiseksi.
onko sulla aiemmin siis ollut lääkitystä? mulla masennuslääkitys tuntuu menettävän tehonsa näin syksyisin.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
onko sulla aiemmin siis ollut lääkitystä? mulla masennuslääkitys tuntuu menettävän tehonsa näin syksyisin.
On ollu useampi, yks oli toimiva ja sen lopetin kun en kokenu enää tarpeelliseksi. Nyt aattelin kokeilla hetken aikaa uudelleen jos tasoittas mielialoja pahimman kauden yli.
En tiedä tuosta tehon vähenemisestä ku mulla on lääkkeet ollu masennukseen vähän toissijaisesti ja enemmän ne auttaa muihin oireisiin
 
Ylös Pohja