Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Kaikki aina sanovat, kuinka lukio on parasta aikaa heidän elämässä... mä en kylläkään voi allekirjoittaa tätä.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Lalamon" data-source="post: 112116" data-attributes="member: 89"><p>Aa, tommosissa pienissä paikkakunnissa ja yhteisöissä on toi ikävä puoli, että seuraavilla koulutusasteilla on hankala aloittaa alusta, kun kaikki tuntee toisensa. :/ Yläaste kun on monilla todella rankkaa aikaa, joista on voinut saada kiusatun tai vastaavan leiman. Ja tällasissa tapauksissa joutuu monesti sietämään leimaa toisen asteen kouluissa, kun opiskelijatoverit ovat samasta kouluympäristöstä... Eikä välttämättä pitkät koulumatkat ja niistä koituvat kustannukset houkuta hakemaan kotikunnan ulkopuolelle. Eikä tuo sosiaalisen elämän puuttuminen opintojen ohella ole yhtään mukavaa vaan päin vastoin syö jaksamista ja vie opiskeluinnosta kaikki mehut. :c</p><p></p><p>Teillä ei ilmeisesti pienessä lukiossa ole enempää aineiden opettaja kuin muutama? Itse kävin isoa lukiota, jossa aineiden opettajia oli suht tiuhaan, ja opettajia myös tuli ja meni jonkin verran koulusta. Välillä joutui tosin kuumottelee, joutuuko taas sen ei-niin-mieluisan open kurssille. Onneksi en monesti joutunut, mutta ärsyttävää toi on, jos oma koulusuoritus menee penkin alle huonon opettajan vuoksi. En sitten tiedä, onko pienillä paikkakunnilla huonojen opettajien syndrooma yleisempää kuin isoilla paikkakunnilla. 🤔 Tuttavieni kertomusten mukaan näin oon vähän käsittänyt. Tietysti isoissakin oppilaitoksissa on näitä huonomaineisia opettajia.</p><p></p><p>Itsekin olen yllättynyt paljon, että täällä ei monelle ole lukio ollut mukavaa aikaa elämässä. :'D Lukiosta monesti nimittäin hehkutetaan, kuinka siellä ei ole kiusaajahenkistä porukkaa ja että oma porukka löytyy ujommille heti. Tällasista koulujen antamista lupauksista tulee helposti hirveästi paineita, kun ei onnistukaan kaverustumaan helposti ihmisten kanssa eikä opiskelu yhtäkkiä maistukaan. Tietysti omien kokemusteni perusteella kiusaaminen lukiossa ei ole enää yhtä suoraa, esimerkiksi kellekään ei huudeta käytävillä ikävään sävyyn.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lalamon, post: 112116, member: 89"] Aa, tommosissa pienissä paikkakunnissa ja yhteisöissä on toi ikävä puoli, että seuraavilla koulutusasteilla on hankala aloittaa alusta, kun kaikki tuntee toisensa. :/ Yläaste kun on monilla todella rankkaa aikaa, joista on voinut saada kiusatun tai vastaavan leiman. Ja tällasissa tapauksissa joutuu monesti sietämään leimaa toisen asteen kouluissa, kun opiskelijatoverit ovat samasta kouluympäristöstä... Eikä välttämättä pitkät koulumatkat ja niistä koituvat kustannukset houkuta hakemaan kotikunnan ulkopuolelle. Eikä tuo sosiaalisen elämän puuttuminen opintojen ohella ole yhtään mukavaa vaan päin vastoin syö jaksamista ja vie opiskeluinnosta kaikki mehut. :c Teillä ei ilmeisesti pienessä lukiossa ole enempää aineiden opettaja kuin muutama? Itse kävin isoa lukiota, jossa aineiden opettajia oli suht tiuhaan, ja opettajia myös tuli ja meni jonkin verran koulusta. Välillä joutui tosin kuumottelee, joutuuko taas sen ei-niin-mieluisan open kurssille. Onneksi en monesti joutunut, mutta ärsyttävää toi on, jos oma koulusuoritus menee penkin alle huonon opettajan vuoksi. En sitten tiedä, onko pienillä paikkakunnilla huonojen opettajien syndrooma yleisempää kuin isoilla paikkakunnilla. 🤔 Tuttavieni kertomusten mukaan näin oon vähän käsittänyt. Tietysti isoissakin oppilaitoksissa on näitä huonomaineisia opettajia. Itsekin olen yllättynyt paljon, että täällä ei monelle ole lukio ollut mukavaa aikaa elämässä. :'D Lukiosta monesti nimittäin hehkutetaan, kuinka siellä ei ole kiusaajahenkistä porukkaa ja että oma porukka löytyy ujommille heti. Tällasista koulujen antamista lupauksista tulee helposti hirveästi paineita, kun ei onnistukaan kaverustumaan helposti ihmisten kanssa eikä opiskelu yhtäkkiä maistukaan. Tietysti omien kokemusteni perusteella kiusaaminen lukiossa ei ole enää yhtä suoraa, esimerkiksi kellekään ei huudeta käytävillä ikävään sävyyn. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Kaikki aina sanovat, kuinka lukio on parasta aikaa heidän elämässä... mä en kylläkään voi allekirjoittaa tätä.
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja