Mielenterveys Kaikki menee huonosti

Vjxiblbljo

Harjoittelija
Liittynyt
12.6.2022
Viestejä
4
Reaktioarvo
1
Mulla ei oo enää kavereita, oon lihonnu 20kg ja hirveet raskausarvet (pakaroista reisien alaosiin), tunnen koko ajan ihan hirveetä syyllisyyttä ihan kaikesta, luokkalainen teki esitelmänsä huonosti ja sai huonon arvosanan? Mun syytä. Koira murisee pelottavalle asialle? Mun syytä.

Mielenterveys menny rajusti alaspäin, tunnen epäonnistuneeni ihan kaikessa koko elämäni ajalta, tuntuu et en ansaitse apua, tärkeitä ihmisiä ympärille yms.

Käyn kyl säännöllisesti psykologilla mut käynnit loppuu ihan just lopullisesti ku ikähomma täyttyy, ja en nyt kolmella viimeisellä kerralla viitti alkaa puhuin tästä kaikesta.

Ongelmia vanhempien kaa, mikä nyt on täysin normaalia mun ikäiselle, se silti syö paljo voimiin ku koko ajan täytyy miettii et riittääkö niille, oonko hyväksytty ja häpeekö ne mua.

Mua stressaa ihan hirveesti kaikki, tiuskin jatkuvasti kaikille tärkeille ihmisille, oon työntänyt niitä pois päin viimesen vuoden ajan todella rajusti mun terveyden ja jaksamattomuuden vuoks, nyt on alkanut kaduttaa ja kappas kappas eihän mun ympärillä oo enää ketään.

Otan kaiken todella vakavasti ihan koko ajan, kaikki viattomimmatki vitsit yms. Oon jotenki onnistunu luomaan itselleni sellasen käsityksen et oon muita ihmisiä paljon parempi ja muut on idiootteja. Siinä sit haukkuu ihmisiä (siis ainoostaan kasvotusten) mitään ajattelematta omia tunteita vältellen, ja sit ku muut sanoo vähänki vastaan nii itken seuraavat kolme päivää putkeen.

Mun perhe ei enää jaksa mua, ei kiinnitä mitään huomiota, sukulaiset maksimissaan moikkaa mua ku kerran niitä nähdessä ja sit ei enää haluu puhua mulle ja lähtee pois.

Oon kuullu viimeaikoina aika paljon kommentteja siitä kuinka läski oon, kuinka epäterveellisesti eläin ja kuinka idiootti oon, ja kuinka feikkaan kaiken.

Mahdoton olo, tuleva pelottaa, tän hetkinen hävettää ja surettaa ja menneisyys on ainoo asia mikä tuntuu ees vähän lohduttavalta asialta, ja seki sillä tavalla et kuinka täydellinen oon joskus ollu.


En saa enää mistään hyvänolon tunnetta, syömisestä, sarjojen ja elokuvien kattomisesta, pelaamisesta ja laiskottelusta tunnen syyllisyyttä, musiikin kuuntelu ei innosta, urheilu on hirveen vaikeeta, ahdistaa ja pelottaa liikkua, kyl mä uin ja pyöräilen yms mut satunnaisen verran päivässä/viikossa. Kunto tosiaan joskus ollu todella hyvä, nykyään en jaska juosta kilometriäkää.

Pahimmalta tällä hetkellä tuntuu se et ei oo enää kavereita, ainoilla on omat porukkansa eikä haluu olla mun kaa, ymmärrän kyllä aivan täysin kun miettii millanen oon ollu niitä kohtaan.

Jotai vertaistukee tai vinkkejä yms?
 

hiiri

jäkälää
Liittynyt
3.5.2022
Viestejä
1,064
Reaktioarvo
793
samaistun moneen asiaan tässä. ei oo kavereita, tiuskin, työnnän muita pois, paremmuuden tunne, kivoista asioista syyllisyyden tunne, kaikki mun syytä jne jne.
en osaa oikeestaan auttaa mitenkään, mutta ymmärrän sua.
siitä vaikee, että vaan ite voi ottaa itestään niskasta kiinni ja parantaa elämänsä. ehkä yritä ottaa yks asia kerrallaan hoitoon? pienempi kynnys ku alottaa jostain pienestä. ole armollinen itelles, kaikilla on välillä vaikeeta.
toivon sulle kaikkea hyvvää!
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Kannattaa kysyä psykologilta, että pystyykö ne siirtämään sua aikusten puolelle kun täytät 18. Ne voi myös jatkaa sun hoitoa vähän aikaa vaikka olisit täyttänyt. Ainakin julkisella puolella oli näin.

Tsemppii ja voimii sulle
 
Ylös Pohja