Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Kaksoistutkintolaiset
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Taivaansini" data-source="post: 76290" data-attributes="member: 167"><p>Ei se sun vika oo. Joskus vaan surustun ihan järjettömistäkin asioista. Esim. omien vahvuuksien miettiminen voi saada mut masentumaan siitä etten oo tarpeeks hyvä missään, eikä tulemaan iloiseksi siitä, mitä osaan. :D Ja se nyt oli muutenkin vaan hetkellinen mieliala, pääsin siitä jo pois.</p><p></p><p>Joo, niin mäki. D: No, joo en tiiä. Jotenkin vaan tuntuu ahdistavalta antaa itsestäni erilaisia mielikuvia, etenkin kun en tuntee toisensa. D: Ja sit ku viel mun entisillä luokkalaisilla on vaikka mitä vanhoja mielikuvia musta, jotka ei enää päde.(tällä tarkoitan lähinnä ala-asteluokkaa) </p><p></p><p>Siis ku ala-asteella olin ysin oppilas(nykyään seiskan) ja kaikki aina sano, että musta tulee isona kirjailija ja se myös oli mun unelma-ammatti sillon. Nyt kuitenkin haluisin tähdätä media-alalle. Mua kiinnostaa kyl silti eniten varmaan käsikirjoittajan ja toimittajan työt tällä hetkellä eli se kirjoittaminen ei ole kadonnut mihinkään ja haluaisin myös päästä kirjoittamaan kirjojakin vaikka töiden ohessa, vaikka sekä media-alan töihin että kirjan julkaiseminen ovatkin molemmat haastavia asioita.</p><p></p><p>Ja siis musta tuntuu, että ne mun ala-asteluokkalaiset ajattelee, et olisin mennyt johonkin ilmaisutaidon lukioon(totta puhuen laitoinkin yhen lukion taidelinjan kakkosvaihtoehdoksi ja oli todella vaikeaa päättää, kumman laitan ekaksi) ja sen jälkeen yliopistoon opiskelemaan jotain kirjallisuustiedettä, tai jotain kirjallisuuteen liittyvää joka tapauksessa. Mutta sitte käykin ilmi, että opiskelen amiksessa media-alaa... </p><p></p><p>Ja siis mä en oikeesti tykkää(ainakaan yleensä) olla erilainen, kuin muut olettaa, tai käyttäytyä eri tavalla. Samoin siinä, että muilla on ristiriitaisia, tai erilaisia mielikuvia musta. D: Ja sitte ku samalla luokalla on sekä mun ala-asteluokkalaisii että yläasteluokkalaisii...</p><p></p><p>Kiva, että samaistut. D: Joo, no se olis kyl helpompaa, jos muut tulis juttelemaan niin olis kans helpompi jutella niille. Mutta ei kukaan mulle tuu juttelemaan, koska oon niin ujo ja hiljanen. Ja se ujous siis oikeesti näkyy ihan mun olemuksesta ettei tarvii ees olla missään tekemisissä mun kanssa huomatakseen sen...</p><p></p><p>Joo, niin oon ainakin suunnitellut, et opiskelen asiat heti, en vaan oo päässyt toteuttamaan sitä vielä käytännössä juurikaan. Hyvin suunniteltuhan on jo puoliksi tehty, mutta mulla tää vaan saattaa usein jäädä puoliksi tehdyksi...</p><p></p><p>Se että käyttäisin kouluun liikaa aikaa kuulostaa kyl niin vieraalta, kuin olla ja voi. En todellakaan voi ikinä päätyä sellaseen tilanteeseen. Ennemmin uskoisin, että pidän 10 leffailtaa viikossa ja läksyt nopeesti hutasten bussimatkalla. xD</p><p></p><p>Mä kuulin, että tolla lukioluokalla on vaikeuksii geogepran(ei varmaan kirjoteta noin :D) kaa ja kaveriltani, että se matikka on vaikeaa. Oon niin ilonen siitä ettei mun tarvii käydä lukiomatikkaa. :D Oho! Tossahan oli jo enemmän, kuin olis pakko kirjottaa! :O Ja monet oli mun inhokkiaineita. :D Onneks en joudu käymään lukiossa.</p><p></p><p>En kyllä toisaalta pidä myöskään kielten opiskelusta, mutta haluaisin silti olla niissä hyvä. Äikästä tykkään tosi paljon ja hissastakin tykkään aika paljon ja psykologia kuulostaa mielenkiintoiselta. Niin ja yhteiskuntaopista kans tykkään aika paljon+sitä ei opiskella niin paljoa ja sen saa kätevästi hyväksyttyy osaks amiksen ytoja eli sopii hyvin kaksoistutkintolaiselle. </p><p></p><p>Oikeestaan toi psykologia on noista ainut semmonen vähän niinku turha, jota ei voi oikein hyväks lukea amiksessa,(samoin hissaki ois ollut, jos oisin sen ottanut) mutta mieluummin otan enemmän koulua ja kiinnostavan oppiaineen, kuin jonkun terkan(en oikein tykkää, mutta menettelee) fysiikan(hyi yäk) tai kemian(hyi yäk). Ja tätä en tarkottanut mitenkään loukkauksena, kun sä niistä tykkäät mutta en vaan ite pidä niissä ja oon niissä aivan surkee. :D</p><p></p><p> Vau! :O Kuulostaapa siistiltä! Sulla on aika korkeat tavoitteet ja on hyvä että meet niitä kohti. Itse ajattelin pyrkiä johonkin media-alan korkeakouluun ja siellä on kuitenkin pääsykokeet eli media-alan osaamisella on oikeastaan enemmän merkitystä, kuin sillä, mitä kirjotan. :D Ihailen kyl niitä, jotka pyrkii lääkäreiks, tai eläinlääkäreiks, koska ne on tärkeitä ja haastavia töitä ja on myös mun mielestä kiva, kun naiset pyrkii korkeampipalkkaisiin ammatteihin, koska monet ammatit on niin sukupuolittuneita ja naiset tienaa miehiä vähemmän.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Taivaansini, post: 76290, member: 167"] Ei se sun vika oo. Joskus vaan surustun ihan järjettömistäkin asioista. Esim. omien vahvuuksien miettiminen voi saada mut masentumaan siitä etten oo tarpeeks hyvä missään, eikä tulemaan iloiseksi siitä, mitä osaan. :D Ja se nyt oli muutenkin vaan hetkellinen mieliala, pääsin siitä jo pois. Joo, niin mäki. D: No, joo en tiiä. Jotenkin vaan tuntuu ahdistavalta antaa itsestäni erilaisia mielikuvia, etenkin kun en tuntee toisensa. D: Ja sit ku viel mun entisillä luokkalaisilla on vaikka mitä vanhoja mielikuvia musta, jotka ei enää päde.(tällä tarkoitan lähinnä ala-asteluokkaa) Siis ku ala-asteella olin ysin oppilas(nykyään seiskan) ja kaikki aina sano, että musta tulee isona kirjailija ja se myös oli mun unelma-ammatti sillon. Nyt kuitenkin haluisin tähdätä media-alalle. Mua kiinnostaa kyl silti eniten varmaan käsikirjoittajan ja toimittajan työt tällä hetkellä eli se kirjoittaminen ei ole kadonnut mihinkään ja haluaisin myös päästä kirjoittamaan kirjojakin vaikka töiden ohessa, vaikka sekä media-alan töihin että kirjan julkaiseminen ovatkin molemmat haastavia asioita. Ja siis musta tuntuu, että ne mun ala-asteluokkalaiset ajattelee, et olisin mennyt johonkin ilmaisutaidon lukioon(totta puhuen laitoinkin yhen lukion taidelinjan kakkosvaihtoehdoksi ja oli todella vaikeaa päättää, kumman laitan ekaksi) ja sen jälkeen yliopistoon opiskelemaan jotain kirjallisuustiedettä, tai jotain kirjallisuuteen liittyvää joka tapauksessa. Mutta sitte käykin ilmi, että opiskelen amiksessa media-alaa... Ja siis mä en oikeesti tykkää(ainakaan yleensä) olla erilainen, kuin muut olettaa, tai käyttäytyä eri tavalla. Samoin siinä, että muilla on ristiriitaisia, tai erilaisia mielikuvia musta. D: Ja sitte ku samalla luokalla on sekä mun ala-asteluokkalaisii että yläasteluokkalaisii... Kiva, että samaistut. D: Joo, no se olis kyl helpompaa, jos muut tulis juttelemaan niin olis kans helpompi jutella niille. Mutta ei kukaan mulle tuu juttelemaan, koska oon niin ujo ja hiljanen. Ja se ujous siis oikeesti näkyy ihan mun olemuksesta ettei tarvii ees olla missään tekemisissä mun kanssa huomatakseen sen... Joo, niin oon ainakin suunnitellut, et opiskelen asiat heti, en vaan oo päässyt toteuttamaan sitä vielä käytännössä juurikaan. Hyvin suunniteltuhan on jo puoliksi tehty, mutta mulla tää vaan saattaa usein jäädä puoliksi tehdyksi... Se että käyttäisin kouluun liikaa aikaa kuulostaa kyl niin vieraalta, kuin olla ja voi. En todellakaan voi ikinä päätyä sellaseen tilanteeseen. Ennemmin uskoisin, että pidän 10 leffailtaa viikossa ja läksyt nopeesti hutasten bussimatkalla. xD Mä kuulin, että tolla lukioluokalla on vaikeuksii geogepran(ei varmaan kirjoteta noin :D) kaa ja kaveriltani, että se matikka on vaikeaa. Oon niin ilonen siitä ettei mun tarvii käydä lukiomatikkaa. :D Oho! Tossahan oli jo enemmän, kuin olis pakko kirjottaa! :O Ja monet oli mun inhokkiaineita. :D Onneks en joudu käymään lukiossa. En kyllä toisaalta pidä myöskään kielten opiskelusta, mutta haluaisin silti olla niissä hyvä. Äikästä tykkään tosi paljon ja hissastakin tykkään aika paljon ja psykologia kuulostaa mielenkiintoiselta. Niin ja yhteiskuntaopista kans tykkään aika paljon+sitä ei opiskella niin paljoa ja sen saa kätevästi hyväksyttyy osaks amiksen ytoja eli sopii hyvin kaksoistutkintolaiselle. Oikeestaan toi psykologia on noista ainut semmonen vähän niinku turha, jota ei voi oikein hyväks lukea amiksessa,(samoin hissaki ois ollut, jos oisin sen ottanut) mutta mieluummin otan enemmän koulua ja kiinnostavan oppiaineen, kuin jonkun terkan(en oikein tykkää, mutta menettelee) fysiikan(hyi yäk) tai kemian(hyi yäk). Ja tätä en tarkottanut mitenkään loukkauksena, kun sä niistä tykkäät mutta en vaan ite pidä niissä ja oon niissä aivan surkee. :D Vau! :O Kuulostaapa siistiltä! Sulla on aika korkeat tavoitteet ja on hyvä että meet niitä kohti. Itse ajattelin pyrkiä johonkin media-alan korkeakouluun ja siellä on kuitenkin pääsykokeet eli media-alan osaamisella on oikeastaan enemmän merkitystä, kuin sillä, mitä kirjotan. :D Ihailen kyl niitä, jotka pyrkii lääkäreiks, tai eläinlääkäreiks, koska ne on tärkeitä ja haastavia töitä ja on myös mun mielestä kiva, kun naiset pyrkii korkeampipalkkaisiin ammatteihin, koska monet ammatit on niin sukupuolittuneita ja naiset tienaa miehiä vähemmän. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Kaksoistutkintolaiset
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja