Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Kehonegatiivisuus
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Poistettukäyttäjänimi174" data-source="post: 46870" data-attributes="member: 174"><p>Tulen nyt jakamaan myöskin omia ajatuksiani, niitä riittää. D:</p><p></p><p>Mulla on tää sama. Poiketen sinun kokemuksestasi, olen itse aina heilunut siinä niin kutsutun normaalipainon ylä- ja ylipainon alarajalla. Se on ollut mulle tosi vaikeaa ja olen päätynyt monesti valehtelemaan painoani alakanttiin kun sitä oli jostain kumman syystä ala-asteella aina tapana kysellä toisilta terveystarkastuksien jälkeen. Jälkeen päin ajatellen todella tyhmää, sillä sehän ei tee mitään muuta kuin vahvistaa sitä ajatusmallia, että suuremmassa painossa olisi jotain vikaa. Ja että paino jotenkin määrittäisi ihmistä. Niin omassa päässäni kuin yleisestikin.</p><p></p><p>Nykyäänkin kaikki keskustelut, jotka liittyvät painoon, saavat minut jollain tavalla kauhun valtaan, ja triggeröidyn hyvin voimakkaasti negatiivisesti lihavuutta kuvaavista sanoista tai lauseista. Usein myöskin ylipäätään ihmisistä, jotka kommentoivat omaa tai muiden kehoa negatiiviseen sävyyn.</p><p></p><p>Olen opetellut viime vuodet pois ajatusmalleista, joiden mukaan olen jotenkin vääränlainen. Kehoni vain menee näin, enkä voi sille mitään. Ja vaikka voisinkin, en oikeastaan edes halua. Painoni on vähiten kiinnostava asia minussa. Seuraan somessa eri näköisiä ihmisiä ja myöskin kehoaktivisteja. Se on auttanut paljon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Poistettukäyttäjänimi174, post: 46870, member: 174"] Tulen nyt jakamaan myöskin omia ajatuksiani, niitä riittää. D: Mulla on tää sama. Poiketen sinun kokemuksestasi, olen itse aina heilunut siinä niin kutsutun normaalipainon ylä- ja ylipainon alarajalla. Se on ollut mulle tosi vaikeaa ja olen päätynyt monesti valehtelemaan painoani alakanttiin kun sitä oli jostain kumman syystä ala-asteella aina tapana kysellä toisilta terveystarkastuksien jälkeen. Jälkeen päin ajatellen todella tyhmää, sillä sehän ei tee mitään muuta kuin vahvistaa sitä ajatusmallia, että suuremmassa painossa olisi jotain vikaa. Ja että paino jotenkin määrittäisi ihmistä. Niin omassa päässäni kuin yleisestikin. Nykyäänkin kaikki keskustelut, jotka liittyvät painoon, saavat minut jollain tavalla kauhun valtaan, ja triggeröidyn hyvin voimakkaasti negatiivisesti lihavuutta kuvaavista sanoista tai lauseista. Usein myöskin ylipäätään ihmisistä, jotka kommentoivat omaa tai muiden kehoa negatiiviseen sävyyn. Olen opetellut viime vuodet pois ajatusmalleista, joiden mukaan olen jotenkin vääränlainen. Kehoni vain menee näin, enkä voi sille mitään. Ja vaikka voisinkin, en oikeastaan edes halua. Painoni on vähiten kiinnostava asia minussa. Seuraan somessa eri näköisiä ihmisiä ja myöskin kehoaktivisteja. Se on auttanut paljon. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Kehonegatiivisuus
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja